با حضور مسئولان شهری

آغاز عملیات اجرایی خط ویژه اتوبوس از میدان دکتر حشمت تا میدان مصلی رشت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مراسم آغاز عملیات اجرایی خط ویژه اتوبوس (BRT )حد فاصل میدان دکتر حشمت تا میدان مصلی برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مراسم آغاز عملیات اجرایی خط ویژه اتوبوس (BRT )حد فاصل میدان دکتر حشمت تا میدان مصلی برگزار شد.
صابر رییس شورای اسلامی شهر رشت در این مراسم من تبریک اعیاد شعبانیه و گرامی داشت سوم خرداد گفت : با توجه به افزایش جمعیت شهری و به منظور کیفیت بخشی به زندگی امروزی پرداختن به مقوله ترافیکی بسیار مهم می باشد ، باید بحث ترافیک به گونه ای مدیریت گردد و این امر نیز با تقویت حمل و نقل عمومی میسر می شود.
SG203493_resizeوی افزود : با توجه به کیفیت بالای زندگی شهرنشینی که به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران می باشد ، مدیریت ترافیک یکی از مهم ترین مباحث است.
صابر تصریح نمود : مطالعات این پروژه از سال ۹۳ آغاز گردیده و در سال ۹۴ بودجه بدین منظور در نظر گرفته شد و در این راستا از شهردار رشت و معاونت حمل و نقل و ترافیک که استارت این پروژه را زده اند تشکر می کنم و امیدوارم با جدیت این موضوع پی گیری گردد تا در زمان مقرر شاهد بهره برداری آن باشیم .

رییس شورای اسلامی شهر رشت در ادامه از شهروندانی که در محدوده پروژه مذکور زندگی می کنند عذرخواهی نمود و افزود: انتظار دارم با همکاری شما عزیزان شاهد تسریع در بهره برداری پروژه ایجاد خط ویژه اتوبوس باشیم.
وی گفت : فرهنگ ترافیکی از موضوعات مهم است که می بایست تقویت گردد تا شهروندان از حمل و نقل عمومی استفاده نمایند و در این راستا از شهردار محترم انتظار داریم که زیر ساخت های لازم به منظور بهره مندی از ناوگان عمومی بیشتر فراهم گردد.
SG203512_resizeسید محمد علی ثابت قدم شهردار رشت نیز در ادامه ضمن قدردانی از معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری رشت که پایه های اولیه حمل و نقل عمومی را در سطح شهر توسعه می دهند گفت: رشت به واسطه بافت فشرده ای که دارد جزء متراکم ترین شهر کشور به لحاظ جمعیتی است، در این شهر با معابری مواجه هستیم که بویژه در بافت مرکزی آن نیاز به سیستم حمل و نقلی است که عمومی تر است و به تردد مردم کمک می کند و این سیستم ها پیاده سازی نمی شود مگر اینکه توسعه این سیستم را داشته باشیم.
وی افزود : به منظور توسعه حمل و نقل عمومی باید مسیر تردد اتوبوس را به سمت بافت مرکزی هدایت نماییم ،ابعاد بزرگ شهر نشان دهنده این است که تمرکز زدایی به لحاظ کارکردی و عملکردی را باید در شهروندان داشته باشیم.
وی اضاقه کرد:یقینا ایجاد خط ویژه و سایر خطوط مرتبط در زمینه تسهیل در ترافیک شهری نیز در حال مطالعه می باشد و در دستور کارمان قرار دارد ، هدف از ایجاد چنین پروژه هایی ملموس نمودن خدمات برای مردم می باشد تا این مسئله تببین گردد که اجرای پروژه ها برای یک قشر خاص نیست و در تمامی نقاط انجام خواهد پذیرفت. وی افزود : امیدواریم با تسریع در روند اجرایی نمودن پروژه ها و رویکرد جهادی بتوانیم به سمتی برویم که در کوتاه مدت اعتماد عمومی را جلب نماییم که قطعاً با همراهی های اعضای شورای اسلامی شهر رشت و سایر مدیران استان این مهم تحقق خواهد یافت.
گفتنی است در ابتدای مراسم مهندس طلیسگر معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری رشت نیز درخصوص پروژه مذکور توضیحاتی بیان نمود.
efb2SG203448_resizeSG203451_resizeSG203468_resizeSG203469_resize efb3

Share