استاندار گیلان در مراسم افتتاح همزمان 20 واحد آموزشی استان

۲۵۶ مدرسه از ابتدای دولت تدبیر و امید در گیلان ساخته شده است/آموزش و پرورش گیلان در مسیر سازندگی، مهارت فنی و حقوق شهروندی حرکت می کند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان ،استاندار گیلان در دومین روز از دهه مبارک فجر در مراسم افتتاح همزمان ۲۰ واحد آموزشی استان که به صورت نمادین در مدرسه شهید هاشمی نژاد روستای امام زاده هاشم بخش سنگر برگزار شد، گفت: از ۲۵۶ مدرسه از ابتدای دولت تدبیر وامید در گیلان ساخته شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان ،استاندار گیلان در دومین روز از دهه مبارک فجر در مراسم افتتاح همزمان ۲۰ واحد آموزشی استان که به صورت نمادین در مدرسه شهید هاشمی نژاد روستای امام زاده هاشم بخش سنگر برگزار شد، گفت: ۲۵۶ مدرسه از ابتدای دولت تدبیر وامید در گیلان ساخته شده است.

اصلیمحمدعلی نجفی در این مراسم ضمن تبریک آغاز سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و با اشاره به اینکه اندیشه ی آباد کردن استان عزیزمان گیلان باید در جامعه ی آموزشی و مدارس شکل بگیرد افزود: اگر می خواهیم جامعه پیشرفت کند، باید به دنبال مدارس و دبستان ها برویم و مهارت، خلاقیت و پرسشگری را در جامعه گسترش دهیم.

وی افزود: اگر در جامعه ای بتوانند در کنار دروس آموزشی ابتکار و خلاقیت نیز بیافرینند قطعا موفق خواهد بود.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش استان در مسیر  سازندگی، مهارت فنی و حقوق شهروندی حرکت می کند، خاطرنشان کرد: باید در این نظام دست انسانهایی که با اندیشه پاک دستی خادم مردم هستند را بوسید.

نماینده عالی دولت در گیلان با قدردانی از عملکرد نوسازی مدارس گیلان گفت: در دولت تدبیر و امید در گیلان، بیش از ۲۵۶ مدرسه با یک هزار و ۱۲۸ کلاس درس و با هزینه یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال ساخته شده است.

استاندار گیلان به خاطره تلخ آتش‌سوزی مدرسه دخترانه در ۲۰ سال گذشته اشاره کرد و یادآور شد: در بدو ورود به گیلان خاطره تلخ آتش‌سوزی مدرسه دخترانه در بیست سال پیش برای بنده زنده شد و بر همین اساس تاکید ما، استانداردسازی مدارس بود.

نجفی افزود: در این مدت چهار هزار و ۹۰۰ کلاس درس با ۳۴۰ میلیارد ریال هزینه استانداردسازی گرمایشی شده است.

نماینده عالی دولت در گیلان خاطرنشان کرد: این تعداد پروژه در دولتی که با کمبود اعتبارات به دلیل تحریم های ناجوانمردانه، قیمت پایین نفت و شرایط سخت مالی همراه بوده، حاصل شده است و از این نظر، مجموعه نوسازی مدارس، عملکرد خوبی داشته است.

وی همچنین افزود: با بهره برداری از این طرح ها ، گیلان از استان سی ام در برخورداری از سرانه فضای آموزشی، به گروه  ده استان برتر  کشور ارتقاء یافته است.

نجفی با بیان اینکه از لحاظ کیفیت عملکرد به عنوان استان دوم محسوب می شویم، گفت: همچنین حدود ۷۰ واحد آموزشی دیگر تا پایان سال ۹۵ آماده بهره برداری می شود.

رییس شورای آموزش و پرورش استان با تقدیر از وزیر ،فرهیخته و محبوب آموزش و پرورش گفت: این افتخار را داشتیم که در این ماه استان گیلان در بحث آموزش و پرورش جزء استان های برتر قرار گیرد.

وی بر ضرورت جهانی شدن بخش های مختلف آموزشی در مدارس و دانشگاه ها تأکید و تصریح کرد: آموزش و پرورش با فضایی بسته نمی تواند در توسعه ی جهانی شرکت کند.

گفتنی است این ۲۰ واحد آموزشی شامل ۹۳ کلاس درس با مجموع زیربنای ۱۰ هزار و ۶۴۴ مترمربع با هزینه ۱۳۰ میلیارد ریال ساخته شده است.

این مدارس در شهرستان های رضوانشهر، آستارا، رودسر، شفت، بندرانزلی، لنگرود، تالش، آستانه اشرفیه، لاهیجان، رشت و سیاهکل هستند.

tel final1

Share