استاندار گیلان خبر داد:

اختصاص بیش از ۳ میلیارد تومان اعتبار به منظور فراهم کردن نیازهای زندان های گیلان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،استاندار گیلان صبح امروز با حضور در زندان مرکز رشت از نزدیک در جریان روند امور اصلاحی و تربیتی زندانیان قرار گرفت و دستورات لازم را جهت حل مشکلات زندانهای استان صادر کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،استاندار گیلان صبح امروز با حضور در زندان مرکزی رشت از نزدیک در جریان روند امور اصلاحی و تربیتی زندانیان قرار گرفت و دستورات لازم را جهت حل مشکلات زندانهای استان صادر کرد.IMG_9369

محمدعلی نجفی پس از این بازدید در نشست با جمعی از مدیران کل دستگاههای اجرایی که در محل زندان مرکزی رشت برگزار شد بر ضرورت حل هر چه سریعتر مشکلات زندانهای استان تأکید کرد افزود: متأسفانه مشکلات زندانهای استان در طی سالیان گذشته که برخی از این آن دارای قدمت بیش از ۳ دهه می باشدافزایش یافته است.

استاندار گیلان حضور مدیران بخش های مختلف عمرانی و خدمات رسان در این نشست را نمایانگر توجه استان به حل مشکلات زندانیان دانست و افزود : باتوجه به قدمت ۳۰ تا ۴۰ ساله برخی از زندانهای استان و شرایط آب و هوایی استان تعمیر و بازسازی ساختمان برخی از زندانها  ضرورتی انکار ناپذیر است .

نجفی از افزایش بودجه عمرانی زندان ها از محل اعتبارات عمرانی استان  و همچنین کمک از محل مدیریت بحران و سهم دستگاهها خبر داد و افزود: مجموعاً بیش از ۳ میلیارد تومان اعتبار در این نشست  به منظور فراهم کردن امکانات، تجهیزات و تعمیرات مورد نیاز برای زندان های استان در نظر گرفته شده که یک میلیاردتومان از این اعتبار از سوی سازمان مدیریت وبرنامه ریزی است.

وی گفت :علاوه بر این اعتبار ۱۵هکتار به مساحت زندان لاکان رشت برای افزایش استاندارد سازی فضای این زندان ،اجرای پروژه های مختلف عمرانی،امنیتی و تربیتی افزوده می شود.

نماینده عالی دولت در گیلان همچنین از برنامه ریزی‌های صورت گرفته برای آموزش زندانیان و پشتیبانی از خانواده آنان خبر داد و زندانها را جزئی از جامعه دانست که باید به آنها توجه شود.

رئیس کل دادگستری استان نیز در این نشست زندان را واقعیت جوامع بشری دانست و از اجرای سیاست‌های کنترلی در قوه قضائیه خبر داد و افزود : اگر چنانچه سیاست‌های کنترلی حاکم نبود مطمئناً شاهد زندانیانی بیشتر در زندانها بودیم.

سیاوش پور افزود : ۳۵ درصد زندانیان به دلایل مختلف از جمله عدم یادگیری حرفه و شغل مجدداً به زندانها باز می‌گردند.

حسینی مدیر کل امور زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی استان نیز گزارشی از وضعیت زندانهای استان ارائه داد.

IMG_3406 IMG_3410 IMG_9292 IMG_9298 IMG_9302 IMG_9319 IMG_9336 IMG_9365

tel final1

Share