کارشناس هواشناسی گیلان

وزش باد گرم در گیلان/جنگل‌نشینان آتش روشن نکنند/تب ۲۲ درجه‌ای رشت در زمستان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا کارشناس هواشناسی گیلان هوای امروز و فردای این استان را وزش باد گرم و افزایش دما پیش‌بینی کرد و گفت: سامانه بارش‌زا از روز یکشنبه هفته جاری وارد گیلان می‌شود.

اداره کل هواشناسی گیلان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، علی علی‌دوست با اشاره به وضعیت هوای گیلان در نخستین روز از هفته جاری اظهار کرد: امروز هوای گیلان وزش باد گرم و افزایش دما پیش‌بینی می‌شود.

فردا احتمال مخلوط باران و برف در گیلان پیش‌بینی می‌شود/آسمان گیلان در روز سه‌شنبه صاف می شودوی با بیان اینکه دمای فعلی رشت ۲۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر است، افزود: رطوبت هوا ۱۶ درصد است که رقمی بسیار پایین محسوب می‌شود.

کارشناس هواشناسی گیلان با هشدار نسبت به روشن کردن آتش در جنگل‌های این استان، تصریح کرد: جنگل‌نشینان و گردشگران از روشن کردن هرگونه آتش در جنگل‌ها خودداری کنند و یا در صورت روشن کردن آتش از خاموش شدن آن مطمئن شوند.

وی با بیان اینکه روند گرمایشی گیلان تا فردا ادامه دارد، تصریح کرد: از روز یکشنبه سامانه بارش‌زا وارد گیلان می‌شود.

علی‌دوست با اشاره به اینکه سامانه بارش‌زا جلگه و ارتفاعات گیلان را در برمی‌گیرد، خاطرنشان کرد: بر اثر این سامانه، بارش باران در جلگه و برف در ارتفاعات پیش‌بینی می‌شود.

وی وضعیت دریا را برای صید و صیادی امروز مناسب دانست و یادآور شد: دریا از بعد از ظهر فردا با احتیاط مناسب است.

کارشناس هواشناسی گیلان درباره مدت زمان استقرار هوای سرد در این استان، خاطرنشان کرد: برای یکی دو روز آینده هوای سرد در گیلان مستقر می‌شود که زمان دقیق آن فردا اعلام می‌شود.

tel final1

 

Share