دلخوش در گفتگو با دیارمیرزا

نماینده شجاع کسی است که در مجلس حرف بزند نه در شهر خودش/مردم باید در انتخاب خود دقت کنند و به آدم کارشناس، لایق، شجاع و کاردان رای دهند/برخی از شهرها ۲۰ سال عقب افتادند

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دلخوش با اشاره به اینکه در برخی از شهرهای گیلان مانند صومعه سرا مردم ۲۰ سال عقب افتادند اظهار داشت: مردم از روی دلسوزی اینکار را انجام می دهند اما انتخاب نماینده نباید از روی دلسوزی بلکه از روی تخصص باشد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،سید کاظم دلخوش در گفتگو با دیارمیرزا با بیان اینکه مجلس پویا می تواند کشور را آباد کند تصریح کرد: یک نماینده مجلس اختیاراتش از رییس جمهور بیشتر است برای مثال رییس جمهور اگر بخواهد هزار تومان از خزانه برداشت کند باید از مجلس اجازه بگیرد.

photo_2016-02-01_16-47-18وی اظهار کرد: یک نماینده مجلس می تواند طرحی به مجلس بیاورد که صدها هزار میلیارد به دولت کمک کند بنابراین جایگاه مجلس بسیار بالا می باشد.
دلخوش همچنین افزود: وقتی امام (ره)می فرماید که «مجلس عصاره فضایل ملت است»، «یا مجلس خانه ملت»، «مجلس نسبت به قوای دیگر برتری دارد» نشان دهنده ی اهمیت مجلس می باشد و حال اگر یک نماینده مجلس ,کارشناس و کاردان نباشد ودرد مردم را نداند و علاوه بر سواد علمی در بطن مردم نباشد نمی تواند از حقوق ملت دفاع کند.
نماینده سابق شهرستان صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از ضعف های امروز در مجلس شورای اسلامی این است که بدنه نمایندگان و مجلس اصولا کارشناس نیستند و تعداد افراد کارشناس در مجلس بسیار کم است اظهار کرد: افراد باری به هر جهت، از روی دلسوزی و سلایق محلی انتخاب می شوند و این نوع انتخاب به مردم آسیب می رساند چرا کشور ما در بحث اشتغال و اقتصاد پیشرفت نمی کند!؟
وی افزود: ما نتوانستیم جایگاه مجلس را به درستی در جامعه تبیین کنیم و به اعتقاد بنده چهار سال نمایندگی یک فرصت برای مردم کشور خصوصا برای مردم گیلان می باشد.
دلخوش افزود:مردم باید در انتخاب خود دقت کنند و آدم کارشناس، لایق، شجاع و کاردان را برگزینند. تا کی می خواهیم به خودمان ضرر بزنیم!؟
وی اضافه کرد:عرض بنده این است که اگر مردم عزیز گیلان در انتخاب افراد متخصص و لایق دقت کنند ولله استان پیشرفت می کند. افرادی باید انتخاب شوند که شجاع باشند و بتوانند حرف مردم را منتقل کنند.
وی با اشاره به اینکه شجاعت نماینده به این می باشد که در چهارچوب قانون اساسی صدا و ندای مردم را به گوش جهانیان و مسئولین کشور رساند اظهار کرد: نماینده شجاع کسی است که در مجلس حرف بزند نه اینکه در شهر خودش صحبت کند و در مجلس ساکت باشد.
نماینده سابق مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی گفت: برخی دارای این خصلت می باشند که در چهار سالی که نماینده هستند صندلی خود را فراموش می کنند و از این جایگاه به درستی استفاده نمی کنند.چرا باید درصد بیکاری در استان گیلان بیشتر از سایر استان ها باشد!؟
وی با بیان اینکه ۱۳ صندلی که در مجلس برای استان وجود دارد ۱۳ فرصت برای استان می باشد اظهار داشت: خط قرمز ولایت فقیه است و بعد از ولایت حرف خودشان را بزنند، مماشات نکنند و حرف مردم داخل گلویشان گیر نکند.
دلخوش با بیان اینکه صدای کشاورز از در خانه اش آن طرف تر نمی رسد و نماینده باید مشکلات این افراد را به مسئولان برساند اظهار کرد: قانون اساسی و نظام جمهوری اسلامی جایگاه مجلس را مشخص کرده است و نمایندگان باید از حقوق مردم به درستی دفاع کنند.
دلخوش با اشاره به اینکه در برخی از شهرهای گیلان مانند صومعه سرا مردم ۲۰ سال عقب افتادند اظهار داشت: مردم از روی دلسوزی اینکار را انجام می دهند اما انتخاب نماینده نباید از روی دلسوزی بلکه از روی تخصص باشد.
وی گفت: بنده نظرم این است که استانی شدن انتخابات باید به این گونه باشد که نماینده با یک درصدی از شهرستان خودش بالا بیاید و سپس در مجموع استان آرا مردم گیلان را داشته باشد تا نماینده برای مردم استان نیز کارا باشند.
نماینده سابق مردم صومعه سرا گفت: دستگاه های اجرایی همانند برخی از نماینده های مجلس ناهمگون هستند و به نظر بنده باید در همه موارد به دنبال شایسته سالاری باشیم.
وی معضل بزرگ کشور خصوصا استان گیلان را بیکاری دانست و افزود: اگر امروز برای جوانان کاری نشود زندگی آنها مختل می شود.
دلخوش گفت: ارز آوری صنعت گردشگری امروزه در دنیا بالاتر از درآمد نفتی می باشد و ما باید در خصوص آمایش سرزمینی در استان گیلان و پتانسیل های دریا، جلگه و جنگل کار کنیم و در این زمینه دقیق برنامه ریزی نماییم.
وی ادامه داد: تمام کشورهای دنیا امروزه از دریا برای اشتغالزایی استفاده می کنند اما ما هنوز نتوانستیم طرح ساماندهی، گردشگری و صنعت دریا را راه اندازی کنیم.
نماینده سابق مردم صومعه سرا گفت: از دیگر مشکلات استان بحث کشاورزی می باشد زیرا ابریشم، چای و زیتون استان با مشکل روبرو شده است.
دلخوش افزود: به علت اینکه سردخانه در گیلان وجود ندارد میوه های باغبانان پوسیده می شود و احداث یک سردخانه کار دشواری نیست.
به گزارش دیارمیرزا نماینده سابق صومعه سرا به دوران نمایندگی خود اشاره کرد و گفت: دفاعیات بنده در مجلس اصولا رای می آوردند. برای مثال بیمه رانندگان که بسیاری از رانندگان را نجات داد یا جلوگیری از واردات برنج در فصل برداشت یا بیمه کشاورزان از این موارد می باشد.

tel final1

Share