مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان درجمع خبرنگاران مطرح کرد

واگذاری ترمینال مسافربری بندر انزلی به بخش خصوصی/ بزرگترین معضل صادرات عدم برندسازی و بسته بندی مناسب است/سیاسی نیستم

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ، سید علی نعیمی گفت: ترمینال مسافربری دریایی کاملا مجهز بوده و اگر سرمایه گذار قصد خرید شناور داشته باشد به ازای میزان خرید شناور ۵۰ درصد آن وام با بهره ی بسیار کم اعطا می شود.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ، سید علی نعیمی مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با بیان اینکه با کمترین هزینه ترمینال مسافری واگذار می‌شود، افزود: ترمینال مسافربری دریایی کاملا مجهز بوده و اگر سرمایه گذار قصد خرید شناور داشته باشد به ازای میزان خرید شناور ۵۰ درصد آن وام با بهره ی بسیار کم اعطا می شود.

naeimi0169به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از انزلی , نعیمی با بیان اینکه فرهنگ سفر دریایی هنوز بصورت کامل جا نیفتاده است, اظهار داشت : دراین راستا تبلیغات خوبی نشده و همچنین نیازمند مشارکت چندین ارگان هستیم. به دلیل آنکه دریای خزر در فصولی از سال دارای موج های بزرگی است برخی سرمایه گذاران خیال می کنند که در این فصول سال متضرر خواهند شد ولی طی برنامه ریزی که شده پیشنهاداتی برای جلوگیری از این اتفاق به سرمایه گذاران ارائه می دهیم.

این مسئول نقش راه های دریایی در بخش تجارت را بسیار بالا دانسته و خاطرنشان کرد: در کشور ۹۳ تا ۹۵ درصد تجارت از دریا صورت می پذیرد که در همین خصوص۳۰ شناور تجاری داشته که ۲۴ شناور متعلق به کشتیرانی و مابقیه آن خصوصی هستند اما با این حال همگان با فرهنگ دریایی کاملا آشنا نشده اند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان اظهار کرد: از همان ابتدای فعالیت خود در انزلی شروع به ساخت و گسترش زیرساخت های لازم در جهت ترویج حضور بخش خصوصی انجام دادم و امروزه ۱۱ قرارداد به ارزش ۷۶ میلیارد تومان به منظور ساخت مخازن ، سیلو های غلات و انبارها منعقد شده است و ترانزیت در مقایسه با گذشته ۴ برابر شده و از ۳۸ هزار تن به ۱۸۰ هزار تن رسیده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان در خصوص نوع ترانزیت مواد سوختی گفت: طی قراردادی که با برخی سرمایه گذاران در تهران و با حضور وزیر صورت گرفته قرار بر این شد مواد سوختی را به خارج از بندر انتقال دهیم که به همین منظور یک مخزن سوخت ۱۵ هزار تنی در طالب آباد ساخته ی شود و همچنین در حال مرمت و بازسازی یک مخزن دیگر هستیم.

نعیمی با بیان اینکه ۶ قرارداد دیگر برای ساخت دو انبار و یک سیلو آماده شده است تصریح کرد: بزرگترین معضل صادرات شمال کشور عدم برندسازی و بسته بندی درست محصولات می باشد که خوشبختانه استاندار با جدیت کامل پیگیر این موضوع هستند و بنده هر ۷۲ ساعت با ایشان در تماس هستم.

وی در مورد میزان سرمایه گذاری صورت گرفته در سال گذشته و سال جاری عنوان کرد: در بندر انزلی در سال گذشته بخش خصوصی ۴ تا ۵ میلیارد و در سال جاری ۷۵ تا ۷۶ میلیارد تومان سرمایه گذاری کرده اند  به دنبال جذب سرمایه گذارانی بودیم که علاوه بر کمک در ساخت زیرساخت ها خود نیز از آنها استفاده کنند و یک سیلو ۴۵ هزار تنی با یک شرکت و یک سیلو ۱۵هزار تنی به ارزش ۹ میلیارد در آینده نزدیک به بهره برداری می رسد که این موضوع حجم غلات را ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش می دهد و تنوع غلات می طلبد که با توجه به سرمایه گذاری در بخش سیلو و انبار مقدار ۲۱۰ هزار تن عددی معقول باشد.

نعیمی با بیان اینکه بندری موفق تر است که از سیستم حمل و نقل ترکیبی بهره برد, خاطرنشان کرد: دو روش برای حمل کالاها موجود است که شامل حمل و نقل یکسره و دپو در بندر می شود.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان در پاسخ به سوال خبرنگار دیارمیرزا مبنی بر اظهارات برخی نامزدهای انتخاباتی در خصوص اینکه برخی ادارات دولتی نظیر بنادر از تمام ظرفیت خود بهره نمی برند , اظهار داشت: بنده سیاسی نیستم و در عرصه سیاست قدم نمی گذارم ولی این را بدانید که از تمام توان خود بهره می گیریم تا امروز  بهتر از دیروز باشد و با توجه به دستورات ارائه شده توسط مدیران ارشد برای زیباسازی بندر و قسمتی از شهر اقداماتی صورت می گیرد.

گفتنی است در پایان خبرنگاران از ذخایر سیلو و سردخانه های موجود و درحال احداث اداره کل بنادر بازدید بعمل آوردند.

 

tel final1

Share