جعفرزاده در جمع خبرنگاران:

دغدغه مردم اشتغال جوانان است/۹ دی روز وفاداری به ارزش ها و اصل ولایت مطلقه فقیه است/هزینه های انتخاباتی شفاف سازی شود

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رییس مجمع نمایندگان گیلان از تمامی اقشار مردم گیلان درخواست کرد که در راهپیمایی روز ۹ دی شرکت کنند و تصریح کرد : این روز , روز وفاداری به ارزش ها و اصل ولایت مطلقه فقیه است.

 اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ، غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه استان گیلان با بیان این که با توجه به  نیاز جامعه و درخواست های مردمی و همچنین تکیه بر توانایی خودم تصمیم به حضور مجدد در انتخابات گرفتم ،اظهار کرد :صبح امروز با حضور بر سر مزار بزرگان خانواده و حضور در گلزار شهدا و کسب اجازه و تجدید میثاق دوباره با عزیزان همانند ۴ سال گذشته برای نامزدی در پارلمان آماده شدم.

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از رشت , با بیان این که در چهار سال گذشته سعی من نهایت خدمت به مردم بوده و به نحوی خود را وقف مردم کردم افزود:مصمم هستم که ۴ سال دیگر این حرکت استمرار پیدا کند و برنامه های نیمه تمامی که مانده را به اتمام برسانم  ضمن اینکه سعی کردم مشکلات جزئی مردم را برطرف کنم و همواره طرح های بزرگ نیمه تمام و چند ده ساله استان مد نظرم بوده است.photo_2015-12-26_17-57-48

وی با ابراز خرسندی نسبت به افتتاح دو پروژه بزرگ راه آهن و آزاد راه در سال ۹۵  گفت :در سال آتی به معنای واقعی صدای سوت قطار را خواهیم شنید و برای این که  راه آهن بتواند به اقتصاد گیلان کمک نماید باید به دو منطقه بندری انزلی و آستارا متصل شود.

کسی که خود را جامانده از غافله شهدا می داند به دنبال راحت طلبی نیست

غلامعلی جعفرزاده با اشاره به کارهای انجام شده و افتتاح طرح های متعدد درآینده نزدیک در استان گیلان گفت: تمامی این فعالیت ها نوید بخش این است که گیلان از مظلومیت خارج می شود و طبیعی است که در این مرحله اگر بنده ثبت نام نمی کردم به نوعی خروج از راه شهدا تلقی می شد زیرا به کرار گفته ام که احساس ما بر این است که جامانده از غافله شهدا هستیم و کسی که خود را جامانده از غافله شهدا می داند به دنبال راحت طلبی نیست و خودش را وقف نظام خواهد کرد و با توجه به لطف خدا و محبت مردم می شود ۴ سال آینده کار های بزرگتری برای این مردم و استان انجام داد.

دغدغه مردم حل مشکل اشتغال جوانان است نه سیاست

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان این که عده ای در کشور با ایجاد تنش و درگیری سیاسی در جامعه و ایجاد دل مشغولی برای مردم به دنبال فرار از مشکلات هستند گفت: دغدغه این مردم نه سیاست  و نه مسایل دیگر است  بلکه دغدغه مردم حل مشکل اشتغال جوانان می باشد و باید برای حل این مشکل  توانمان در توسعه بنگاه های زود بازده و در کنار آن برنامه های درازمدت و زیر ساختی را انجام دهیم.

وی با اشاره به این که خصوصی سازی در کشور ما جواب درستی نداده است و برای توزیع عادلانه ثروت باید به دنبال تقویت تعاونی ها برویم افزود: با توجه به سخنان دولت مردان که به ازای هر ۵ نفر یک نفر استخدام می شود به عقیده بنده استخدام ها نمی تواند مشکل بیکاری کشور را حل کند.

نماینده مردم رشت همچنین به اصلاح زیر ساختی نظام داری اشاره کرد و اذعان داشت: نظام اداری کشور دچار مشکلات عدیده ای است و با توجه به رفتار های پوپولیستی در گذشته واقعیت های تلخ به مردم گفته نشده است.

گاهی دلم برای مظلومیت دکتر نوبخت می سوزد

photo_2015-12-26_17-58-15وی وجود دکتر نوبخت در هیات دولت را برای استان گیلان یک غنیمت و سرمایه بزرگ دانست و گفت :در دولت های گذشته به دلیل عدم کرسی در دولت ,استان گیلان دچار عقب افتادگی شده بود، اگر چه از دولت فعلی نیز هم قدردان و هم گله مند هستیم زیرا با وجود اختصاص یک کرسی از هیات دولت به گیلان تا کنون لطفی به گیلان نشده ولی باید از وجود همین یک عنصر نیز نهایت استفاده را کنیم.

رییس مجمع نمایندگان گیلان به برخی از اقدامات مهم و تاثیر گذار دکتر نوبخت اشاره کرد و افزود: باور کنید گاهی دلم برای مظلومیت دکتر نوبخت می سوزد زیرا این فرد کمک و خدمت انجام می دهد ولی ما نمی توانیم کمک های ایشان را رسانه ای کنیم زیرا باعث ایجاد حساسیت در سایر استان ها خواهد شد. ولی شاید تاریخ بعدها بنویسید که دکتر نوبخت در این مدت کوتاه چه خدماتی به استان گیلان انجام داد.

لزوم حفظ بافت تاریخی

جعفرزاده با اشاره با ۱۱میلیون حاشیه نشین ،وجود ۷میلیون بافت فرسوده و همچیین ۱۸ میلیون افرادی که در سکونت های غیر رسمی سکونت دارند وتصریح کرد :بخش عمده تخلفات و بزهکاری ها ،قانون شکنی و مفسده ها در کل ایران در این مکان ها  اتفاق می افتد اما خوشبختانه توسعه حاشیه نشینی رشت متوقف شده که این موفقیت با توجه به کمک های  بنده و سایر نمایندگان و تلاش های  خوب شهردار پر توان شهر رشت بوده است .اما در ارتباط با بافت های فرسوده اعتقاد بنده بر این است که با منابع دولتی انجام نخواهد داشت و باید با کمک بانک ها و ارایه تسهیلات ارزان قیمت در اختیار بخش خصوصی حل شود.

وی با بیان این که باید سنن و حافظه تاریخی شهر را حفظ کرد گفت :نباید بافت فرسوده به بناهای تاریخی شهر آسیب برساند چون متاسفانه در کلانسهری مانند تهران زمانی که برای ترمیم بافت فرسوده اقدام کردند بافت تاریخی را نیز از بین بردند.و برای این کار هیچ گونه خلا قانونی وجود ندارد و به عقیده بنده باید به بخش خصوصی واگذار گردد.

اگر فشار ما نمایندگان نبود آزاد راه قابلیت بهره برداری نداشت

رییس مجمع نمایندگان گیلان با  اشاره به اقدامی که سال گذشته انجام و از بودجه کارکنان وزارت ورزش برداشته و به یک تیم فوتبال تخصیص داده شد انتقاد کرد و گفت :نماینده ای می تواند ادعای توانمندی کند که از اعتبارات ملی برای استان خود بودجه اختصاص دهد.زیرا اعتبارات استانی چه بنده نماینده باشم چه نباشم خودبه خود خواهد آمد .

وی با تاکید براین که در یک ماه آینده حداقل ۲۰۰ میلیارد تومانی که اعم از مطالبات صیادان ،مطالبات چای کاران ،بودجه جهاد کشاورزی ،مباحث مربوط به تصفیه خانه،بحث آزاد راه پرداخت خواهد شد یادآور شد:اگر فشار ما نمایندگان نبود آزاد راه قابلیت بهره برداری نداشت و امیدوارم که در تعطیلات عید نوروز حداقل یک باند آنقابلیت بهره برداری داشته باشد.

افزایش سرعت ریل گذاری راه آهن

عضو کمیسیون برنامه و بودجه همچنین خبر از تغییر روش کار در پروژه راه آهن قزوین _رشت داد و افزود :به جا این که روزی ۴۰۰ متر ریل گذاری داشته باشیم با توجه به اقدامات جدی و منابع تامین شده به روزی ۱۱۰۰ متر افزایش یافته است و همچنین نحوه بالانس و زیر ساخت ها نیز مدرن تر شده است.و با توجه به این که کار اجرایی کرده ام به جرات از بسیاری از متولیان امر اطلاعاتم بیشتر است و تک تک تونل ها را مشاهده کردم و از نزدیک در جریان ساخت راه آهن هستم.زیرا به جد پیگیر هستم تا بتوانم دو سه اقدامی که در ایتدای ورودم به مجلس قول آن را داده بودم به ثمر برسانم.

مردم گیلان مطالبات بزرگ از نمایندگان داشته باشند

photo_2015-12-26_17-58-11جعفرزاده از افرادی که در عرصه نمایندگی حضور دارند و یا خواستار حضور در مجلس هستند تقاضا داشت که به دنبال حل مشکلات اساسی و بزرگ استان باشند.

وی با اشاره به این که مردم گیلان مردم بسیار نجیب و فهیمی هستند و همین مساله خود یکی از عوامل عقب افتادگی استان گیلان شده است گفت: مردم باید مطالبات بزرگ از نمایندگان داشته باشند و آسفالتیک کوچه ۱۰۰ متری یا ۲۰۰ متری نیابد مطالبه مردم باشد .مردم گیلان باید آزاد راه و راه آهن تا آستارا و انزلی به همراه سوت قطار سریع السیر و توسعه دریا محوری از نمایندگان بخواهند.

پالایشگاه بزرگ رودسر باید هر چه سریع تر راه اندازی شود

جعفرزاده وعده خود را خدمت به مردم و انجام پروژه های نیمه تمام , اساسی و زیر ساختی و زیر بنایی عنوان کرد و اذعان داشت: متاسفانه نتوانسته ایم از ظرفیت منابع  نفتی دریای خزر استفاده لازم را ببریم در صورتی که ۱۰۰ درصد نفت آذربایجان از دریای خزر تامین می شود و سفره های زیر زمینی دریای خزر مورد تاراج کشورهای شمالی دریای خزر قرار می گیرد بنابراین هر چه سریع تر پالایشگاه بزرگ  رودسر راه اندازی شود و پالایشگاه های بالادستی خودش را در منطقه رودبار و منجیل وجنوب استان گیلان ایجاد شود.

عدم شرکت در مجلس را به نوعی خیانت به مردم تلقی میکنم

رییس مجمع نمایندگان گیلان گفت :فکر می کنم که می توانم در مجلس دهم موفق و موثر باشم و شک نکنید که هر زمانی احساس کنم بنابر هر دلیلی نمی توانم آن گاه با سرنوشت مردم بازی نخواهم کرد زیرا هیچ نیازی به کرسی مجلس ندارم ولی وقتی که  استقبال سایر نمایندگان را می بینم  و تایید سخنانم در هنگام نطق در مجلس که همراه با سکوت در صحن و توجه به عرایض بنده هستند نیامدن و عدم شرکت در مجلس را به نوعی خیانت به مردم تلقی میکنم.زیرا احساس می کنم خداوند سرنوشتی برای ما نوشته و آن این است که خود را وقف مردم کنیم و عاشقانه این کار ادامه خواهم داد.

خیانت به استان است که به دنبال راحتی و آسایش خود باشم

وی با بیان این که هر لحظه احساس کنم فردی شایسته تر از من وجود داشته باشد شک نکنید که ورود نخواهم کرد تصریح کرد: با برخی افراد صحبت کردم و عاجزانه درخواست کردم که به عرصه انتخابات ورود کنند ولی هر کدام بنا به دلایلی از این امر خودداری کردند ولی تا به این جای کار احساس بنده بر این است که باید در وسط میدان کار باشم و این نوعی خیانت به استان است که به دنبال راحتی و آسایش خود باشم.

۹ دی روز وفاداری به ارزش ها و اصل ولایت مطلقه فقیه است

رییس مجمع نمایندگان گیلان از تمامی اقشار مردم گیلان درخواست کرد که در راهپیمایی روز ۹ دی  شرکت کنند و تصریح کرد: ۹ دی  روز وفاق مردم با نظام , حاکمیت و اصل ولایت مطلقه فقیه  و شهدا است مردم در ۹ دی با حضور گسترده خود در راهپیمایی به نحوی وفاداری خود به نظام را نشان خواهند داد و بنده فکر میکنم حضور گسترده مردم نشان می دهد که مردم عاشق شهدا و ولایت هستند.

مردم سرباز رهبری هستند نه سرباز جناح و گروه خاص

جعفرزاده رفع مشکل مردم را منوط به ایجاد فضای همدلی و وفاق برشمرد و تاکید کرد:متاسفانه برخی از افراد قبل از شروع ثبت نام با سر دادن شعار هایی مبنی بر بی دین تلقی کردن مردم  و این که هر کسی به آن ها رای ندهد کافر است توهین بزرگی به ملت است و بنده فکر می کنم در همین ابتدا به ساکن سریع باید از مردم عذرخواهی نماید.

نماینده مردم رشت با بیان این که تمام مردم در تمام سطوح با تمام عقاید و ادیان عاشق ولایت و رهبر هستند گفت :متاسفم که برخی افراد که خود را خط کش دین داری و ولایت مداری می دانند .نباید بگوییم او عاشق تر است ،این چه توهینی بزرگی است که می گویند هر که به من رای دهد دین دار است و هر که به من رای ندهد دین دار نیست این حرف بسیار زشتی است زیرا تمام مردم ما ولایت مدار هستند.باید بدانیم که این مردم سرباز رهبری هستند نه سرباز جناح و گروه های خاص.

هزینه های انتخاباتی شفاف سازی شود

وی با بیان اینکه یکی از افرادی هستم که اصرار بر شفاف سازی مالی در انتخابات دارم , افزود :من حاضرم فیش حقوقی خودم را ارایه کنم.بنده از همه کسانی که در حال رصد کردن مجلس هستند می خواهم هزینه های انتخاباتی را کنترل کنند به دلیل آن که فردی که میلیاردی خرج  می کند ابدا نمی تواند خادم خوبی برای مردم باشد چونکه به دلیل بدهکاری به برخی افراد باید رانت بدهد.

 خاتمی را تا به حال از نزدیک ندیده ام

رییس مجمع نمایندگان گیلان در پایان سخنان خود در پاسخ به سوال یکی از خبرنگران مبنی بر صحت دیدار وی با محمدرضا خاتمی گفت :بنده تا به امروز ایشان را اصلا از نزدیک ندیده ام .

خبرنگار:محمد جعفرزاده

 

Share