معاون وزیر آموزش و پرورش در گردهمایی موسسان مدارس غیردولتی استان گیلان

الگوی شهریه مدارس غیردولتی تدوین شد/آموزش و پرورش به دنبال خصوصی سازی نیست

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا گرد با بیان اینکه آموزش و پرورش به دنبال خصوصی سازی نیست افزود: باید در چارچوب سند تحول بنیادین به مردم اجازه دهیم که خود مدارس غیردولتی را که درچارچوب حمایتی و نظارتی آموزش و پرورش هستند، برگزینند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از شبستان , مرضیه گرد، معاون وزیر و رئیس سازمان امور مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش در گردهمایی موسسان مدارس غیردولتی استان گیلان که در دهکده ساحلی بندر انزلی برگزار شد با بیان اینکه فلسفه تشکیل این مدارس به قبل از انقلاب برمی‌گردد اظهار کرد: تاسیس این مدارس خاستگاه مردمی داشته است تا فرزندان در چارچوب نظام اسلامی تربیت و اموزش علمی یابند.

وی با بیان اینکه بعد از پیروی انقلاب آمار مدارس غیردولتی افت کرد ابراز داشت: به دلیل تراکم دانش آموزان در مدارس و چند شیفته بودن مدارس مجددا تاسیس مدارس غیردولتی مورد تقاضای مردم شد.

gordSC_0337 گرد ادامه داد: مدارس غیردولتی جهت کمک و حمایت از مدارس دولتی تاسیس شد و رویکرد موسسان کم کم به سمت آموزشی و پرورشی تغییر کرد.

وی اضافه کرد: بعد از حذف یارانه‌ها و برخی برداشت‌های شخصی که مانع اجرای قانون و موارد حمایتی شد، رشد اینگونه مدارس ثابت  مانده و به نسل آینده خیانت شد.

الگوی شهریه مدارس غیردولتی تدوین شد

معاون وزیر آموزش و پرورش در ادامه با بیان اینکه شهریه این مدارس باید قانونمند و ضابطه مند باشد افزود: برای نخستین بار سال گذشته شهریه مدارس غیردولتی به جای افزایش با کاهش مواجه شد.

وی به تدوین الگوی شهریه مدارس غیردولتی بعد از ۲۷ سال اشاره و اضافه کرد: سعی شده است در تمامی مراحل حق موسسان مدارس غیردولتی رعایت و آنان را در تصمیم گیری‌ها مشارکت و مصوبات با همکاری آنها تعیین شود.

گرد با بیان اینکه عده‌ایی بر فلسفه غیردولتی بودن این مدارس نیز حرف دارند افزود: در سند تحول بنیادین که مورد تاکید رهبری است بر توسعه مدارس غیردولتی تاکید شده است و برخی منتقدان دایه دلسوزتر از مادر برای مردم شدند.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش به دنبال خصوصی سازی نیست افزود: باید در چارچوب سند تحول بنیادین به مردم اجازه دهیم که خود مدارس غیردولتی را که درچارچوب حمایتی و نظارتی آموزش و پرورش هستند، برگزینند.

کشور توسعه یافته نیازمند انسان‌های توسعه یافته است

رئیس سازمان امور مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر تشدید برخورد با مدارس متخلف اذعان کرد: ما محکم در صحنه ایستاده و نقش حمایتی، حاکمیتی و نظارتی خود را ایفا می‌کنیم.

وی با بیان اینکه خیلی‌ها نمی‌خواهند کشور توسعه یابد تصریح کرد: کشور توسعه یافته نیازمند انسان‌های توسعه یافته است.

گرد ادامه داد: زیربنای توسعه کشور، توسعه فرهنگی و اجتماعی است که بر عهده معلمان، مدارس و دانشگاه‌هاست و برخی در مخالفت با مدارس غیردولتی قانونمند مانعی برای توسعه هستند اما موفق نمی‌شوند.

وی با اشاره به اینکه مدارس غیردولتی رقیب مدارس دولتی نیستند، گفت: افزایش یک دانش آموز در مدارس غیردولتی باعث ارتقا کیفیت در بخش دولتی می‌شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: امروز موفقیت‌های بخش غیردولتی بسیار است و این اهرمی است برای پیشرفت و توسعه بخش دولتی.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش امری اجتماعی است و همگان در مورد آن اظهار نظر می‌کنند گفت: امروز برای مردمی که حاضرند برای دانش فرزندانشان هزینه کنند دیگران حق ورود غیر تخصصی را ندارند.

مدارس غیردولتی اجرای سند تحول بنیادین را رویکرد جدید خود قرار دهند

وی از مدارس غیردولتی خواست تا اجرای سند تحول بنیادین را رویکرد جدید خود قرار دهند و افزود: مدیران و معلمان خود را با مفاهیم آموزشی سند تحول بنیادین آشنا کرده و آموزش‌های لازم را ارائه دهید.

گرد با بیان اینکه موسسان مدارس غیردولتی باید خودارزیاب خود باشند نه رقیب خودشان اذعان کرد: بر فرآیند آموزشی و تربیتی خود دقت کامل داشته باشید و به عنوان همکار نقاط ضعف و قوت همکارانتان را با لحنی دوستانه و نه از سر رقابت گوشزد کنید.

انعقاد قراردادهای یکسان معلمان مدارس غیردولتی

وی خواستار سرمایه گذاری مدارس غیردولتی برای آموزش و توانمندسازی معلمان شد و اذعان کرد: معلم باید احساس امنیت شغلی داشته باشد تا بتواند به وظیفه خود به درستی عمل کند.

رئیس سازمان امور مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش از انعقاد قراردادهای یکسان معلمان در آینده خبر داد و افزود: بر اساس این قرارداد، به ازای پرداخت حقوق به معلمان دریافت شهریه خواهید داشت.

از فعالیت مراکز پیش‌دبستانی بدون مجوز وزارت آموزش و پرورش جلوگیری می‌شود

وی با تاکید بر ضرورت توجه به برنامه‌های پرورشی در مدارس اذعان کرد: ما نیازمند دانش آموزان فیلسوف، متعهد با مهارت‌های اجتماعی بالا هستیم و باید بر این نکات دقت شود.

گرد در ادامه به فعالیت مراکز پیش دبستانی اشاره و بیان کرد: مراکز پیش دبستانی مانند مدارس ابتدایی باید تابع قوانین آموزش و پرورش باشند و در سامانه مدارس غیردولتی ثبت نام کنند

وی تاکید کرد:‌ پیش دبستانی بخشی از دوره‌های آموزش و پرورش است و در سال تحصیلی آینده از فعالیت مراکز پیش‌دبستانی بدون مجوز وزارت آموزش و پرورش جلوگیری می‌شود.

گرد در پایان با بیان اینکه کلاس‌های فوق آموزشی در مدارس غیردولتی اختیاری است افزود: اولیا حق نظارت بر شما موسسان را دارند زیرا برابر با هزینه ای که می‌کنند خواستار دریافت خدمات هستند.


tel final1

Share