امام جمعه رشت:

دشمن جرأت حمله به کشور را ندارد/خانواده‌ها در حال متلاشی شدن بوده و طلاق افزایش پیدا کرده است/همکاری با آمارگیران وظیفه دینی و اجتماعی است/ایران نمی‌خواهد دست‌نشانده آمریکا و رژیم صهیونیستی باشد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، امام جمعه رشت گفت: مردم و مسؤولان هر قدر در توان دارند باید از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن حمایت کنند تا دشمن جرأت حمله به کشور را نداشته باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، آیت‌الله زین‌العابدین قربانی امروز در خطبه‌های نماز جمعه رشت اظهار کرد: در ماه امامت قرار داریم، حوادثی که در این ماه واقع شده نشان می‌دهد موضوع امامت از مسائل اعتقادی ماست.ghorbani2016-09-10_15-31-46

وی با بیان اینکه در ۸۴ آیه قرآن در موضوع امامت استدلال دارد، افزود: علمای بسیاری در مورد امامت کتاب‌های بسیاری نوشتند و این امر را استدلال کردند.

خطیب جمعه رشت امامت را موضوع حکومت اسلامی و جانشینی پیامبر(ص) دانست و تصریح کرد: فردی باید جای پیامبر باشد تا بتواند از دین حمایت کند.

قربانی امام علی(ع) را محافظ دین خواند و خاطرنشان کرد: زمامداری حکومت اسلامی باید دست فردی مانند علی(ع) باشد تا بتواند از کیان دین دفاع کند.

وی با اشاره به اینکه دشمنان می‌گفتند پس از رحلت امام(ره) انقلاب اسلامی از بین می‌رود، ادامه داد: دشمنان این آرزو را به گور می‌برند.

امام جمعه رشت گفت: در هیچ جای دنیا حکومتی مانند نظام جمهوری اسلامی وجود ندارد و این امر به برکت امامت است.

وی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، افزود: دشمنان در دوران دفاع مقدس از صدام حمایت و در ۳۱ شهریور ماه سال ۵۹ به ایران حمله کردند.

قربانی با اشاره به اینکه در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی سپاه به طور کامل ایجاد نشده بود، اضافه کرد: رهبری داهیانه امام(ره) و روحیه انقلابی مردم موجب مقاومت در مقابل دشمنان شد.

وی حضور مردم انقلابی از نوجوان ۱۳ساله تا پیرمرد ۹۰ ساله در جبهه‌ها را از ویژگی‌های دفاع مقدس ذکر کرد.

دشمن جرأت حمله به کشور را ندارد

خطیب جمعه رشت با تصریح بر اینکه مردم مدت ۳۷ سال از نظام اسلامی حمایت کردند، گفت: اکنون دشمنان جرأت تعرض به جمهوری اسلامی ایران را ندارند.

وی خاطرنشان کرد: مردم و مسؤولان هر قدر در توان دارند باید از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن حمایت کنند تا دشمن جرأت حمله به کشور را نداشته باشد.

قربانی به هفته خانواده و بازنشستگان اشاره کرد و یادآور شد: در دنیای امروز خانواده‌ها در حال متلاشی شدن بوده و طلاق افزایش پیدا کرده است.

به گفته وی، تبلیغات شبکه‌های ماهواره‌ای نسل امروز را به طرف بی‌دینی و لاابالی‌گری هدایت می‌کند.

امام جمعه رشت با اشاره به بازگشایی مدارس، یادآور شد: از روز شنبه مدارس بازگشایی می‌شود و میلیون‌ها نفر دانش‌آموز به مدرسه می‌روند.

وی تصریح کرد: اگر اولیای دانش‌آموزان با معلمان همکاری نداشته باشند تلاش معلمان از بین می‌رود، آموزش و پرورش متعهدی داریم و معلمان دانش‌آموزان را با حقایق دین آشنا می‌کنند.

قربانی به آغاز طرح سرشماری عمومی نفوس و مسکن از سوم مهر ماه جاری اشاره کرد و متذکر شد: همکاری با آمارگیران وظیفه دینی و اجتماعی است.

ایران نمی‌خواهد دست‌نشانده آمریکا و رژیم صهیونیستی باشد

این مسؤول سازمان ملل را منبر جهانی دانست و گفت: رئیس جمهور ما با قاطعیت و متانت عهدشکنی آمریکا را بیان کرد و گفت به آمریکا نمی‌توان اعتماد کرد.

امام جمعه رشت خاطرنشان کرد: کشورهای منطقه در خدمت استکبار هستند و عهدشکنی می‌کنند.

وی ایران نمی‌خواهد دست‌نشانده آمریکا و رژیم صهیونیستی باشد، یادآور شد: کعبه خانه خداست و آل‌سعود صاحب آن نیست و حق ندارد جلوی حجاج را بگیرد و مسلمانان باید بتوانند به خانه خدا بروند.

tel final1

Share