در نشست « گردشگری ، برنامه ریزی و توسعه پایدار » انزلی عنوان شد

پورشعبان:انزلی دومین شهر کشور است که «جی آی اس» را اجرا می کند/در برنامه ما بحث پیاده راه سازی قرار دارد/جعفری: مشکل مردم انزلی تنها تابلو بدست ها نیستند

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا شهردار انزلی در مورد طرح «جی آی اس» خاطرنشان کرد: انزلی دومین شهر کشور هست که «جی آی اس» را اجرا می کند و این طرح به تازگی شروع شده است و موجب می شود که اطلاعات شهر لایه به لایه در اختیار ما قرار گیرد .

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به مناسبت هفته پژوهش نشست مشترکی میان اداره میراث فرهنگی; صنایع دستی و گردشگری با شهرداری انزلی پیرامون موضوع « گردشگری ، برنامه ریزی و توسعه پایدار »در هتل سفید کنار شهرستان بندرانزلی برگزار شد.

DSC_0180به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از انزلی ,رضا پورشعبان شهردار انزلی در این نشست اظهار کرد: آموزش و بررسی برنامه های بازآفرینی شهری ، آموزش و بررسی برنامه جامع «جی آی اس» ، گزارش تفصیلی در خصوص ساماندهی سواحل ، استراتژی پیاده رو سازی و پیاده محوری و ارائه چشم انداز شهرداری ۵ محور سخنان بنده در این نشست است.

وی از امضاء تفاهمنامه با جهاد دانشگاهی برای  تربیت نیروی انسانی متخصص خبر داد و افزود: دوره های کاربردی مورد نیاز برای پرسنل شهرداری نیز برگزار می شود.

شهردار انزلی در مورد طرح «جی آی اس» خاطرنشان کرد: تهران اولین شهر در کشور  است که از جی آی اس به خوبی استفاده کرده و برای تک تک مناطق خود با توجه به نیاز آن منطقه در حال احداث اماکن عمومی است و انزلی دومین شهر کشور هست که «جی آی اس» را اجرا می کند و این طرح به تازگی شروع شده است و موجب می شود که  اطلاعات شهر لایه به لایه در اختیار ما قرار گیرد .

وی با بیان اینکه مشاور این برنامه یکی انزلیچی است تصریح کرد: دکتر کیاورز مشاور پروژه «جی آی اس» شهرداری هستند که در دو هفته گذشته آخرین نقشه برداری علمی از انزلی را انجام دادند و هم اکنون درحال جمع آوری اطلاعات و به روز کردن آنها هستیم.

پورشعبان با بیان اینکه در راستای گردشگری فرهنگی و مذهبی شهر تلاش خواهیم کرد , افزود: در برنامه آینده بحث پیاده راه سازی نیز قرار دارد.

شهردار انزلی اضافه کرد:در تابستان و عید برای اولین بار انزلی گردی را با هدف توسعه محور انسانی راه انداختیم به طوری که مسافرینی که به انزلی می آمدند در پارک جنگلی اسکان یافتند و توسط ون و اتوبوسی که تدارک دیده شده بود از تمام جاذبه های توریستی اتزلی دیدن کردند.

وی در پایان افزود: امیدوارم با کمک و همت همه مسئولین شهری و شهروندان به آینده شهر و جوانان شهرمان کمک بسزایی کنیم .

جعفری: مشکل مردم انزلی تنها تابلو بدست ها نیستند

jafariC_0172شعبان جعفری عضو کمیسیون گردشگری شورای شهر انزلی در ابتدا با بیان اینکه اعلام معضلات شهر بیشتر از زمان این جلسه وقت می برد عنوان کرد: از جناب شهردار بابت چشم اندازی که ارائه دادند تشکر می کنم ولی از حرف تا رسیدن به  هدف فرسنگ ها فاصله است و ما نتوانستیم از ظرفیت ها به طول کامل بهره برداری کنیم .

وی با بیان اینکه اگرچه با تحریم های ظالمانه کمی از نظر اقتصادی ضعیف شده ایم ولی فرصت های گردشگری از ما گرفته نشده است, اظهار داشت: مشکل مردم انزلی تنها شهرداری و تابلو بدست هانیستند, زیرا ما آموزش نداده ایم و اگر هم صورت گرفته کافی نبوده است .

عضو شورای اسلامی شهرستان انزلی با بیان اینکه اولویت ها در شهر گم شده است خاطرنشان کرد: در تابستان امسال از شهرستان های هم تراز کمتر مسافر داشته ام و این را باور داشته باشید هیچکس به جز خودمان داد ما نخواهد رسید .بنابراین می توانیم با همدلی و کمک به بخش خصوصی  به اقتصاد شهر کمک شایانی کرده و از این درآمد سبز (گردشگری) بهره ببریم.
DSC_0211 DSC_0224 DSC_0167
tel final1

Share