از گوشه کنار سیاست در گیلان

ناگفته هایی از آتش سوزی کومله که جان ۴ نفر را گرفت/درخواست سرکنسول روسیه از شهردار رشت/تمدید حکم امام جمعه املش/ابتکار ارزشمند دبیر جغرافیای تالشی/نظر مدیرعامل شرکت گاز درمورد احمدی نژاد و روحانی

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است. در این بسته خبری بخشی از مهم‌ترین اخبار که کمتر بدان ها توجه شده است در اختیار مخاطبین قرار می گیرد. ادامه در : دیارمیرزا

ناگفته هایی از آتش سوزی کومله که جان ۴ نفر را گرفت

۲۰۳۶-۳۰به گزارش خبرنگاران تحریریه خبر روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت، به نقل از محمد خجسته مسوول آتش نشانی کومله عقربه های ساعت ۱:۵۴بامداد ۳۰آبان ۹۴را نشان می داد که خبر از آتش سوزی مهیب توام با انفجار یک خانه سنتی با سازه چوبی به آتش نشانان اطلاع داده شد.

خجسته ادامه داد: بلافاصله پس از دریافت خبر آتش سوزی اکیپی از آتش نشانان به وسیله دو دستگاه خودروی آتش نشانی که گنجایش ۶۰۰۰ لیتر آب را دارند با ابزار و ادوات امدادونجات به محل حادثه اعزام شدیم و توانستیم ظرف کمتر از ۴ دقیقه به محل آتش سوزی برسیم که این موضوع مصادف با حضور شهردار شهر کومله در محل حریق بود و مستیقما ناظر بر عملکرد آتش نشانان و همراه این عزیزان بود.

وی خاطر نشان کرد: لحظه رسیدن به محل آتش سوزی به واسطه ی فرسوده و چوبی بودن سازه ی منزل مسکونی و سرعت سوختن چوب ، شعله های مهیب آتش از سربندی ونقاط مختلف ساختمان زبانه می کشید و حکایت از آن داشت که آتش دیر رویت و پس از گسترش و گرفتار شدن ساکنین به آتش نشانی اطلاع داده شده است.

به هر ترتیب با هر مشقتی که بود با همت همکاران توانستیم آتش را اطفاء کنیم اما به علت حجم و گستردگی آتش سوزی و کشف دیرهنگام آتش توسط همسایگان متاسفانه چهار تن از همشهریان عزیزمان را در این آتش سوزی از دست دادیم.

این در حالی است که این رخداد تلخ ، به سرعت با واکنش فعالان شبکه‌های اجتماعی همراه شد و در اندک زمانی به بحث داغ شبکه های اجتماعی تبدیل شدوشبکه‌های اجتماعی توانستند از رسانه‌های رسمی پیشی بگیرند و اخبار ضد و نقیضی از این حادثه را به اطلاع کاربران برسانند.

خیلی از کاربران نیز با گذشت چند روز از این حادثه با واکنش‌های هیجانی، بعضا به انتشار اخبار متناقض و همچنین اظهار نظرهای غیرکارشناسی روند امداد رسانی آتش نشانان شهر کومله را زیر سوال بردند و از زبان شاهدان عینی مواردی را عنوان کردند که خستگی عملیات اطفای حریق را در جان آتش نشانان این شهر دوچندان کرد.

موضوعی که حائز اهمیت است وجود آتش نشانان به عنوان خادمان و امدادگران لحظات حساس و پرخطر است که وظیفه دارند جان و مال شهروندان دررویا رویی با حوادث را نجات دهند و تولید این اخبار ضد و نقیض در فضای مجازی میتواند تاثیر نامطلوبی روی ذهن شهروندان پیرامون این عزیزان بگذارد و افزایش نگرانی ها را در مواقع بحرانی در بر داشته باشد.

موضوع دیگری که بسیار مهم است سرعت انتشار اطلاعات در رسانه های مجازی است که گاها فدای دقت شده و نهایتا تشویش اذهان عمومی را به دنبال خواهد داشت؛ بحثی است که بسیاری از رسانه های رسمی برای آن اهمیت شایانی قائل هستند.
تردید نداشته باشید آتش سوزی کومله و مرگ ۴ تن از شهروندان آتش نشانان را نیزآزرده خاطر کرده است اما نباید کار حرفه ای آتش نشانان و مرارت های این شغل را نادیده گرفت هم از این رو آنچه که مسلم است تاثیر این اخبار نادرست چه روی شهروندان و چه آتش نشانان انکار ناپذیر است.

درخواست سرکنسول روسیه از شهردار رشت

۰۱۳۵۰ماکسیم بارانوف سرکنسول روسیه در رشت در دیدار با شهردار رشت خاطرنشان کرد : یک سال و نیم پیش یاد داشت تفاهم نامه ای بین استاندار گیلان و استاندار آستاراخان منعقد شد که شایسته است در اجرای هر چه سریع تر مفاد آن یاد داشت بیش از پیش گام برداریم.

وی با اشاره به اینکه دو خیابان در روسیه با نام های  رشت و  انزلی وجود دارد : گفت انتظار می رود طبق تعهدات چهار ساله پیش ، طبق هماهنگی و عنایت شهردار محترم  رشت خیابانی در این شهر با نام آستاراخان به ثبت رسد.

ثابت قدم از نامگذاری خیابانی جدید به نام آستاراخان در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت : از آنجاییکه آستارا خان خواهر خوانده شهر رشت است ، این اقدام می تواند در بسط و گسترش تعاملات فرهنگی و اجتماعی نقش به سزایی داشته باشد.

تمدید حکم امام جمعه املش 

به گزارش خبرنگار املش ما ، حجت الاسلام تقی روحانی که هفتم تیرماه ۹۲ بعنوان امام جمعه جدید املش معرفی شده بود ، قرار بود به شهرستان دیگری برود وحجت الاسلام حبیبی بعنوان امام جمعه جدید املش معرفی گرددولی با تمدید حکم وی بمدت سه سال موافقت شد و روحانی در این شهرستان ماندگار شدند.

براساس این گزارش با پیگیری های حجت الاسلام روحانیدر دوسالی که در شهرستان املش حضور داشتند مصلی نیمه کاره به پایان رسید.

ابتکار ارزشمند یک دبیر جغرافیای تالشی

 

۹۴-۱۱دانش آموزان یکی از دبیرستانهای تالش با لباس محلی در سر کلاس درس جغرافیای استان گیلان حاضر می شوند.
به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان تالش، مهناز عبدالهی مهر دبیر جغرافیای دبیرستان شهید صیاد شیرازی جوکندان تالش که کارشناس ارشد رشته جغرافیا و برنامه ریزی توریسم نیز می باشد، هدف از این کار را تلاش در جهت حفظ و نهادینه کردن آداب و رسوم و فرهنگ و تمدن دیرینه استان گیلان و منطقه تالش از طریق دانش آموزان عنوان کرد و گفت: این اقدام در راستای توجه به مبحث حفظ میراث فرهنگی و گردشگری در شهرستان تالش با بهره گیری از تدریس جغرافیای استان گیلان صورت گرفته که با استقبال دانش آموزان و اولیای آنان نیز مواجه شده است. وی افزود: دختران دانش آموز با لباس محلی در سرکلاس حاضر می شوند و با لهجه های محلی اقدام به تحقیق و ارائه کنفرانس درس جغرافیای استان گیلان می کنند بطوریکه در این تدریس ها از فیلم اسلاید و عکس های هدفمند مرتبط با موضوعات درسی همچون مباحث نقاط دیدنی و گردشگری ، پوشاک و لباسهای محلی ، معیشت و مساکن روستایی , غذاهای سنتی ، صنایع دستی و … استفاده می شود. عبدالهی مهر تاکید کرد: با توجه به توریست پذیری استان گیلان وشهرستان تالش هر کدام از این دانش آموزان خود به عنوان سفیران ، پیام رسانان و معرفان محل های زندگی خود و حافظان فرهنگ و آداب و رسوم و سایر میراث فرهنگی استان خواهند بود. این دبیر موفق در پایان متذکر شد: چنانچه از ظرفیت آموزش و پرورش و دانش آموزان برای حفظ و حراست از آداب و رسوم ، زبان و میراث تاریخی استفاه نکنیم ، بدون تردید در آینده شاهد به فراموشی سپرده شدن سرمایه های فرهنگی خود خواهیم بود.

نظر مدیرعامل شرکت گاز درمورد احمدی نژاد و روحانی

جمشید ظهیری، مدیر عامل شرکت گاز استان گیلان در گفتگو با تدبیر شرق در مورد اشخاص زیر اینگونه اظzahiri_2015-08-26_17-19-11هار نظر کرده است.

مقام معظم رهبری :  نقطه وحدت ملت ایران

دکتر روحانی:  تدبیر و امید

آیت الله هاشمی رفسنجانی:  مصلحت

رییس دولت اصلاحات : (نظر خاصی ندارم)

دکتر احمدی نژاد:  مصیبت

دکتر ظریف:  سیاست

مهندس زنگنه( وزیر نفت ) :  قدرت

دکتر نوبخت : سخنگوی دولت

دکتر نجفی( استاندار) :  قاطعیت

 

Share