استاندار گیلان خواستار شد:

تسهیلات مشاغل خانگی صنایع دستی باید یک ماهه پرداخت شود/پرداخت ۵۶ میلیارد تومان برای تکمیل و تجهیز ۱۲ هتل

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،استاندار در نشست پیگیری تامین منابع تسهیلاتی پروژه های گردشگری تاکید کرد بانکهای عامل در مدت یک ماه آینده باید تسهیلات مشاغل خانگی صنایع دستی را پرداخت کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،استاندار در نشست پیگیری تامین منابع تسهیلاتی پروIMG_2329ژه های گردشگری تاکید کرد بانکهای عامل در مدت یک ماه آینده باید تسهیلات مشاغل خانگی صنایع دستی را پرداخت کنند.

محمد علی نجفی در این نشست با اشاره به گزارش مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری تاکید کرد : ظرف یک ماه آینده بانک ها باید تسهیلات در نظر گرفته شده در مشاغل خانگی صنایع دستی را پرداخت کنند.

وی بابیان اینکه ۳۱۷ پرونده منتظر دریافت ۱۳ میلیارد ریال تسهیلات هستند گفت : با پرداخت این تسهیلات که بین ۳۰ تا ۵۰ میلیون ریال است براحتی شغل مناسب ایجاد می‌شود در حالی که در بخش‌های دیگر مبالغی به مراتب چندین برابر این  تسهیلات باید هزینه شود تا یک نفر صاحب کار گردد.

استاندار گیلان با اشاره به فعالیت ۱۸ هزار هنرمند در بخش صنایع دستی استان گفت: در کنار بانک‌ها صندوق توسعه کارآفرینی و امید نیز ظرفیت خوبی برای پرداخت تسهیلات در قالب طرح های خود اشتغالی ، پشتیبانی و کارآفرینی به هنرمندان صنایع دستی دارد.

نجفی گفت :حمایت از هنرمندان صنایع دستی که از شریف ترین قشرهای کارآفرین جامعه  هستند منجر به تقویت اقتصاد گردشگری و ترویج فرهنگ گیلان از طریق خرید این کالا توسط گردشگران میشود.

وی همچنین با اشاره به تصویب پرداخت مبلغ ۵۶۰ میلیارد ریال از محل تسهیلات سفر دکتر روحانی برای تکمیل و تجهیز ۱۲ هتل در این نشست گفت : باید با تلاش مضاعف عقب ماندگی در بخش زیرساخت های گردشگری جبران شود .

نجفی با اشاره به نشست بررسی پیشرفت طرح های مصوب سفر دکتر روحانی با حضور معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ماه گذشته گفت:  مراحل پرداخت تسهیلات به هتل های معرفی شده با  پیشرفت فیزیکی مناسب در چارچوب سهم پیش بینی شده  از این سفر در حال انجام است.

وی گفت: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به پروژه‌های بخش گردشگری که از منابع داخلی بانکها تسهیلات بگیرند نیز شش تا هشت درصد یارانه سود تسهیلات پرداخت می‌کند.

استاندار گیلان خاطرنشان کرد : دولت همچنین فرصت خوبی را از طریق صندوق توسعه ملی برای حمایت از پروژه های سرمایه گذاری فراهم کرده است که تامین آن به تکمیل پروژه های نیمه تمام به ویژه هتل های ۴ و ۵ ستاره کمک می کند.

IMG_2327

tel final1

Share