هشتمین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده فساد نفتی

وکیل شرکت HK :بابک زنجانی به جای دفاع به حواشی پرداخت/زنجانی از شناسنامه‌های جعلی استفاده کرده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا وکیل شرکت HK گفت: آقای زنجانی بجای دفاعیات بیشتر به حواشی پرداختند در حالی که ما اینجا مسائل حاشیه‌ای را مطرح نمی‌کنیم، بحث ما در این پرونده از طرف شرکت نفت وصول بیت‌المال آن هم به صورت نقدی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس ,صبح امروز هشتمین جلسه رسیدگی به پرونده فساد نفتی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب و به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد.

۱۳۹۴۰۸۰۹۰۰۰۶۳۶_PhotoAپیش از شروع دادگاه و با حضور متهم در جلسه گفت‌وگوی کوتاهی بین بابک زنجانی و وکیل بانک مسکن صورت گرفت با این مضمون که وکیل بانک مسکن، گفت: ما پول را می‌دهیم و شما را به خیر و ما را به سلامت و بابک زنجانی هم گفت من پول را می‌گیرم و دیگر کاری ندارم.

با حضور قاضی صلواتی در ساعت ۹ صبح جلسه رسماً آغاز شد و قاضی از وکیل شرکت HK که زیرمجموعه شرکت نفت است خواست تا با حضور در جایگاه شکایت این شرکت را اعلام کند.

غلامحسین صادقی قهاره وکیل شرکت HK در ابتدا ضمن تقدیر از دادسرای عمومی انقلاب تهران، بازپرس و معاون دادستان گفت: انصافاً زحمات زیادی متحمل شدیم تا این پرونده تکمیل شود ضمن اینکه در همین جا از ضابطین دستگاه قضایی، معاونت حقوقی سپاه، نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات و کارشناسان بانک مرکزی نیز تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: من در جلسات دادگاه و در هنگام دفاعیات ‌آقای زنجانی مطلبی را که بشود آن را دفاع عنوان کرد و ماهیت دفاعی داشته باشد ندیدم بلکه ایشان بیشتر به حواشی پرداختند در حالی که ما اینجا مسائل حاشیه‌ای را مطرح نمی‌کنیم. بحث ما در این پرونده از طرف شرکت نفت وصول بیت‌المال آن هم به صورت نقدی است.

وکیل شرکت HK در ادامه گفت: کشورهای غربی به سرکردگی آمریکا به بهانه منع غنی‌سازی سلاح‌های اتمی ایران را تحریم کردند تا اینکه در تاریخ ۹۰/۱۱/۳ با تشدید تحریم‌ها شرکت ملی نفت و همچنین بانک مرکزی تحریم شد به نحوی که حمل‌ونقل محموله‌های نفتی و نقل و انتقال پولی و ارزی با مشکل مواجه شد.

صادقی تصریح کرد: از طرف دیگر انباشت محموله‌های نفتی روی آب‌های شناور خلیج‌فارس محصولات نفتی را با تهدید مواجه کرد و حتی این موضوع در شورای عالی امنیت ملی بررسی شد اما در این میان عد‌ه‌ای از شرایط حاصل از تحریم سوءاستفاده کردند و به جای خدمت به نظام به غارت بیت‌المال پرداختند.

وی ادامه داد: در این پرونده بابک زنجانی به کمک شرکا و با ادعای توانایی دور زدن تحریم‌ها خود را قهرمان نشان داد و مدیران و مسئولین شرکت نفت را به امور غیرواقع امیدوار کرد و با تمهیداتی، بیش از ۲ میلیارد یورو از اموال شرکت نفت را به غارت برد.

وکیل شرکت HK در ادامه با تأکید بر اینکه دادستان به خوبی و به درستی تقاضای کیفر و جزای مناسب با بزه را برای متهمان صادر کرده، گفت: معمولاً خیانت و تقلب موجب ارزانی جان آدمی می‌شود. بابک زنجانی از قبل و در خلال رابطه با سازمان‌های دولتی و غیردولتی ادعاهایی داشته و در مصاحبه‌هایی که کرده دو نکته قابل توجه است اول اینکه وی خود را یکی از پاک‌ترین، دلسوزترین و مخلص‌ترین خدمتگزاران نظام و به تعبیر خودش بسیجی اقتصادی دانسته و دوم این بوده که خود را دارای چنان شرایط فوق‌العاده و ثروت غیرقابل وصفی توصیف کرده که می‌تواند با تمکن مالی مشکلات مالی و ارزی نظام را برطرف کند.

وی با اشاره به اینکه شخصیت بابک زنجانی از بیان دوستان وی شنیدنی است، گفت: ر-م مدیر بازرگانی سورینت قشم در تعریف زنجانی گفته من از سال ۸۳ با بابک زنجانی آشنا شدم و تا آنجایی که می‌دانم او دو شناسنامه یکی به نام بابک زنجانی و دیگری به نام محمد بابک روغنی زنجانی داشته است. همچنین ن-ش یکی از دوستان زنجانی هم گفته است او در کوچه روبروی مغازه‌ام خانه‌ای اجاره کرد بود و پدرشان در راه‌آهن کار می‌کرد زمانی که در مقطع دبیرستان بود بعدازظهرها کارهای تعمیری طلا را به لاله‌زار می‌برد پس از آن به سربازی رفت و من او را به پادگان می‌بردم و اینکه گفته شده او آن موقع ارز جابجا می‌کرده را قبول ندارم.

صادقی ادامه داد: همچنین در تعریف شخصیت متهم در گزارش پلیس آگاهی فاتب آمده بابک زنجانی فرزند مرتضی متولد ۱۳۵۲ در جهت پیشبرد اهداف خود ۵ شناسنامه جعل کرده و همچنین در سوابق خود صدور چک بلامحل در تاریخ ۷۷/۴/۲۳، قبول چک مسروقه ۸۰/۱/۲۲، استفاده از سند مجهول و صدور چک بلامحل در تاریخ ۸۴/۴/۸ را دارد.

وکیل شرکت HK تصریح کرد: از آنجا که بابک زنجانی دارای چندین چک برگشتی بوده و امکان استفاده از خدمات بانکی را ندارد از شناسنامه‌های جعلی استفاده کرده البته ایشان می‌گویند نباید نبش قبر کرد و این موضوعات مربوط به گذشته است اما من باید بگویم اینجا یک مرجع کیفری است و این حرف‌ها واجد تصدیق خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به گزارش معاونت حقوقی سازمان اطلاعات سپاه در بیان شخصیت بابک زنجانی، گفت: در این گزارش آمده زنجانی جوان ۴۰ ساله‌ای است که از سال ۸۸ با ثبت شرکت واردکننده لوازم آرایشی در کیش کار خود را آغاز کرد و با رانت‌های ایجاد شد خود را به عنوان ثروتمندترین فرد ایرانی معرفی می‌کند.

tel final1

Share