مدير عامل سازمان منطقه آزاد انزلي

محدوده منطقه آزاد انزلی طی دوسال اخیر سه برابر شده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مدیر عامل سازمان منطقه آزاد انزلی خاطرنشان کرد: با توجه به درخواستهای فراوان سرمایه گذاران صنعتی برای فعالیت در منطقه، ایجاد شهرک صنعتی جدید در منطقه به طور مشترک با شرکت شهرکهای صنعتی گیلان را در دستور کار قرار داده ایم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،رضا مسرور رییس هیات مدیره و مدیر عامل این سازمان در مراسم افتتاح پروژه های عمرانی و صنعتی این منطقه که با حضور دکتر ترکان مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد برگزار شد با بیان اینکه این سازمان  وظیفه خود می داند از فعالین اقتصادی و کسانیکه که در این منطقه ایجاد اشتغال می کند حمایت کند افزود: صنعتگران و تولید کنندگان همواره از حمایت این سازمان برخوردارند و حمایت از سرمایه گذاران صنعتی و توسعه صنعتی از رویکردهای اصلی این سازمان است و اطمینان داریم در آینده نه چندان دور شاهد پیشرفت بیشتر منطقه آMr-masrorزاد انزلی خواهیم بود.

وی با بیان اینکه خوشحالیم شاهد افتتاح واحدهای صنعتی و تولیدی بیشتر در این منطقه هستیم افزود: محدوده منطقه آزاد انزلی طی دوسال اخیر سه برابر شده و فضاهای جدید برای فعالیت سرمایه گذاران ایجاد کرده ایم.
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد انزلی خاطرنشان کرد: با توجه به درخواستهای فراوان سرمایه گذاران صنعتی برای فعالیت در منطقه، ایجاد شهرک صنعتی جدید در منطقه به طور مشترک با شرکت شهرکهای صنعتی گیلان را در دستور کار قرار داده ایم.

رضا مسرور با اشاره به اینکه سازمان منطقه آزاد انزلی در دستیابی به اهداف تعیین شده خود برای توسعه، جز باهمدلی و  ایجاد زیرساختها موفق نخواهد شد تاکید کرد: در دوسال گذشته تلاش کردیم عمده عقب ماندگی های این منطقه در حوزه زیر ساختی و عمرانی جبران کنیم به طوریکه در ۶ ماه سالجاری۴۴ میلیارد تومان صرف پروژه های عمرانی منطقه شده است که نسبت به سال گذشته ۱۶۵ درصد رشد را نشان می دهد.

وی خاطرنشان کرد: اقداماتی که طی دو سال اخیر در منطقه انجام شده متاثر از حمایتهای رییس جمهور وهیات دولت و  به ویژه آقای ترکان دبیر شورای عالی مناطق آزاد است.

مسرور در خصوص اقدامات این سازمان برای عملیاتی شدن مجتمع بندری کاسپین در سال آینده اظهار داشت: تمام هم و غم خود را صرف تکمیل مجتمع بندری کاسپین خواهیم کرد چرا که راه اندازی این مجتمع بندری در توسعه کشور تاثیر گذار است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با اشاره به ظرفیت کشورهای حاشیه خزر، توسعه روابط و افزایش مبادلات تجاری بین المللی را را از برنامه های سازمان متبوع خود عنوان و خاطرنشان کرد: اقدامات گسترده و فراوانی برای توسعه روابط اقتصادی و تجاری با کشورهای حاشیه دریای خزر در راستای ماموریت این منطقه در توسعه مبادلات تجاری و ارتباطات بین المللی انجام شده است و اجرای تفاهم نامه همکاری  فعالسازی کریدور چین، اکتائو و منطقه آزاد انزلی که در سفر اخیر به کشور قزاقستان منعقد کردیم را  با جدیت دنبال خواهیم کرد و  معتقدیم راه اندازی این کریدور جدید در رونق اقتصادی منطقه بسیار تاثیرگذار خواهد بود

مهندس مسرور با اشاره به میزبانی این منطقه از سفرای کشورهای حاشیه دریای خزر در ایران در این هفته ابراز امیدواری کرد : سازمان منطقه آزاد انزلی با اقدام در زمینه ایجاد و توسعه زیرساختها و همچنین ارتقای روابط با کشورهای حاشیه خزر در ماموریت خود برای ایجاد درآمد ارزی برای کشور به موفقیت دست یابد.

 در این مراسم افتتاحییه معاونین و مدیران این سازمان، مقامات استانی و شهرستانی، فعالان اقتصادی، دهیاران و اعضای شورای منطقه حضور داشتند.

Share