دبیر ستاد انتخابات كشور خبر داد:

سن رأی دهندگان در انتخابات امسال ۱۸ سال است/اولین انتخابات دولت یازدهم،به نحو احسن صورت می گیرد/جدول زمان بندی ثبت نام برای مجلس و خبرگان رهبری

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مدیرکل دفتر انتخابات وزارت کشور و دبیر ستاد انتخابات کشور گفت: سن رأی دهندگان در انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی امسال ۱۸ سال است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مدیرکل دفتر انتخابات وزارت کشور و دبیر ستاد انتخابات کasliشور گفت: سن رأی دهندگان در انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی امسال ۱۸ سال است.

علی پورعلی مطلق در همایش منطقه ای عوامل ستادهای انتخابات استان های گیلان، قزوین و زنجان در انزلی اظهار کرد: ۹۶۰ هزار نفر در رده های مختلف امنیتی، حقوقی و عوامل اجرایی کار برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان را بر عهده خواهند داشت و آموزش های لازم از اردیبهشت ماه سال جاری آغاز شده است.

 وی با اشاره به اهمیت آموزش تمامی عوامل دست اندرکار انتخابات برای برگزاری سالم و قانونمند انتخابات تاکید کرد: تمامی عوامل ، آموزش های لازم را تا زمان برگزاری انتخابات می گذرانند.

دبیر ستاد انتخابات کشور تاکید کرد: نخستین موضوعی که در دستور کار ستاد انتخابات کشور قرار گرفت، این بود که در بخش آموزش بیشترین توان خود را قرار دهیم و به این منظور، نشست ها و اتاق های فکر زیادی برگزار کردیم.

وی افزود : ۱۱ منطقه برای برگزاری همایش های توجیهی آموزشی با حضور استان های همجوار در این مناطق تعیین شد.

مطلق در خاتمه تاکید کرد: به منظور اجرای قانون و برگزاری انتخاباتی خوب، آموزش را تا زمان برگزاری انتخابات رها نخواهیم کرد.

دبیر ستاد انتخابات کشور خاطرنشان کرد : جدول زمان بندی ثبت نام برای مجلس از ۲۸ آذرماه و زمان ثبت نام مجلس خبرگان ۲۶ آذرماه خواهد بود و نخست، باید هیات اجرایی تشکیل و بعد بررسی هیات نظارت آغاز می شود.

وی تاکید کرد : کلیه این مراحل با رعایت کامل قانون و به صورت شفاف خواهد بود.
پورعلی مطلق همچنین با اشاره به اینکه در انتخابات قبلی مجلس خبرگان سن رای دهندگان ۱۵ سال در نظر گرفته شده بود، متذکر شد: سن رأی دهندگان در انتخابات خبرگان رهبری توسط خود این مجلس تعیین می گردد که در نشست شهریور ماه این مجلس سن رأی دهندگان ۱۸ سال تصویب شد.

وی با بیان اینکه سن رأی دهندگان در مجلس شورای اسلامی ۱۸ سال بوده است گفت: در این دوره، در هر دو انتخابات، شرط سنی برای رای دهندگان ۱۸ سال است.

وی افزود: دو سال از عمر دولت تدبیر و امید گذشته و در مباحث نظری و تئوری در رابطه با مشارکت مردم شعارهایی داده شده که هفتم اسفندماه، فرصت تحقق این شعارهاست.

پورعلی مطلق تصریح کرد: مقدمات کار را باید به نحوی فراهم کنیم که اولین انتخابات دولت یازدهم، به نحو احسن صورت بگیرد.

همایش توجیهی، آموزشی منطقه ای طی امروز و فردا ( ۱۵ و ۱۶ مهرماه) به میزبانی استان گیلان در بندرانزلی و با حضور مسئولان استانداری ها ، فرمانداران، بخشداران این سه استان در حال برگزاری است.

IMG_7129 IMG_7132 IMG_7179 IMG_7180

Share