حضور بازاریان رشت در شهرداری

هدف از احداث پیاده راه ، رونق اقتصادی بیشتر بازار است/کاری واجب تر از تسریع در حل مشکلات بازاریان وجود ندارد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا عصر روز سه شنبه نشست شهردار رشت با جمعی از بازاریان شهر با حضور غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی و وارسته معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری رشت برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا عصر روز سه شنبه نشست شهردار رشت با جمعی از بازاریان شهر با حضور غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی و وارسته معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری رشت برگزار شد.

 ثابت قدم:هدف از احداث پیاده راه ، رونق اقتصادی بیشتر بازار است

۰۱۱۵۶ ثابت قدم شهردار رشت در این نشست اظهار داشت : هدف از احداث پیاده راه ، رونق اقتصادی بیشتر بازار و اشتغال زایی است و همواره اینگونه تغییرات تأثیرات مثبتی در اهداف توسعه شهری داشته است .

وی در خصوص لایروبی بازار تصریح کرد : این عملیات توسط شهرداری منطقه دو  انجام می شود که متاسفانه بوی بد فاضلاب در بافت به مشام می رسد . متولی این عملیات آب و فاضلاب است اما میخواهیم این مشکل هر چه زودتر حل شود .

  شهردار رشت در ادامه افزود : در خصوص افزایش وسایل حمل و نقل عمومی در این بافت نیز تمهیدات لازم اندیشیده شده و موقتاً ون هایی رایگان و سپس ماشین های برقی رایگان گذاشته می شود .

 ثابت قدم در خصوص افزایش ظرفیت پارکینگ زیر کوچه و … گفت : تعداد ظرفیت های پارکینگ موجود در سطح شهر  بسیار اندک بوده و باید برای این امر ، تعداد بیشتری پارکینگ تأمین شود.

 وی در مورد تغییر ساعت طرح ترافیک عنوان کرد : اگر مدت زمان این طرح کم شود ، وسایل حمل و نقل شخصی و ماشین های مسافرکش  به داخل بافت می آیند لذا در این خصوص تمهیدات ویژه ای اندیشیده شده است .

ثابت قدم خاطر نشان کرد : زیرساخت پارکینگ و تسطیح آن ، افزایش وسایل حمل و نقل عمومی داخل بافت مرکزی ، تسریع در خرید ماشین های  برقی و رایگان بودن آنها در مرحله اجراء و بعد از اجرای پروژه ، کاهش زمان محدوده طرح برای افزایش زمان تردد برای تخلیه بار ، لایروبی محدوده و همچنین نورپردازی شهر در مسیر شمال – جنوب و شرق – غرب  به طول ۲۷ کیلومتر بالغ بر ۱۶ میلیارد تومان در دست اقدام است.

جعفرزاده: کاری واجب تر از تسریع در حل مشکلات بازاریان وجود ندارد

جعفرزاده نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست اظهار داشت : تمهیدات لازم درباره درخواست بازاریان برای ایجاد این زیرساخت ها انجام شود.

وی افزود: همه ما موظفیم به شهردار در جهت اجرای این پروژه به لحاظ توسعه شهر کمک کنیم و شهردار نیز موظف است به مردم کمک کند .

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد : مسأله این است که این کار در حال انجام است و با قولی که شهردار برای رفع مشکل در اسرع وقت داده اند ، امید است در این شهر بازاریان به اجرای این طرح کمک کنند . از شما سه نماینده انتخاب شوند که به نمایندگی از کل بازار به شما و شهردار خبر دهند.

وی در ادامه افزود : کاری واجب تر از تسریع در حل مشکلات شما وجود ندارد .

 افزایش وسایل حمل و نقل عمومی و تعداد پارکینگ ها

۰۱۱۵۹   جمشید پور معاون حمل و نقل و ترافیک نیز در این نشست در ارتباط با پارکینگ ها گفت : در بلوار امام ۱۵۰ پارکینگ حاشیه ای حذف می شود و در ازای آن  ۳۰۰ الی۴۰۰ جای پارکینگ ایجاد خواهد شد ، از جمله پارکینگ طبقاتی فروتن با ظرفیت ۲۲۰ خودرو  ،  پارکینگ صفاری که ۲۰۰۰ متر زمین بلا استفاده مجاور آن نیز با دیوار سازی به این ظرفیت اضافه خواهد شد در حاجی آباد  و ۱۲۰ جای پارک دیگر نیز در پارکینگ شریعتی اندیشیده شده است .

  همچنین یکی از بازاریان در این جلسه به نمایندگی از دیگران عنوان کرد :  این طرح ، طرح خوبی است اگر این طرح قرار است اجرا شود شما هم به ما احترام بگذارید و همت لازم برای فراهم شدن بستر را انجام دهید .

    نظری سرپرست شهرداری منطقه دو رشت نیز در این دیدار یاد آور شد : انجام هر آبادی یک خرابی دارد در دوره گذشته اجرای پروژه اعلم الهدی من شهردار منطقه یک بودم . در ابتدا خیلی ها موافق نبودند اما در حال حاضر بازاریان اعلم الهدی از پروژه پیاده رو  راضی هستند . در حال حاضر نیز کارها در شهرداری بر عهده یک نفر نیست و تقسیم شده است و دسته بندی کار صورت می گیرد .

وطن خواه از بازاریان نیز در این نشست خاطر نشان کرد : امید است با همکاری و همراهی و با وقت گذاشتن بیشتر ، مشکلات نیز به دقت مورد بررسی قرار گیرد و علاوه بر ساماندهی این امور مشکل فاضلاب بازار اصلاح شود .

وی افزود : این جلسه جزو جلسات کم نظیر است ، این به معنای تأیید و تکذیب نیست . این که وقت گذاشته شد و همه حرف هایشان را زدند با تحصن کاری از پیش نمی رود .

 وارسته معاون سیاسی امنیتی فرماندار رشت نیز در این نشست گفت : یک اشکالی که به ما بر می گردد این است که هنوز نتوانستیم جمع بندی واحدی در خصوص خواسته هایمان داشته باشیم بهتر است با اولویت بندی موارد درخواستی ، انجام شدن آنها را پیگیری نماییم .

 در پایان مقرر شد که در فاز اول افزایش وسایل حمل و نقل عمومی داخل بافت مرکزی و افزایش تعداد پارکینگ های مجاور در محدوده طرح و در فاز های بعدی لایروبی فاضلاب بازار و همچنین نور پردازی محدوده طرح انجام شود.
telegramdintitled

Share