امام جمعه انزلی

تنها راه قرارگرفتن جامعه در مسیر توسعه تمسک به ولایت فقیه است/همه موظف هستند شرعا و قانونا از رهبری تبعیت کنند+تصاویر

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا امام جمعه انزلی از شرایط پذیرفتن مسئولیت درجامعه اسلامی را التزام به ولایت فقیه دانست و اظهار داشت: قوانین و خطوطی که رهبری انقلاب ترسیم می کند باید رعایت شود و اگر کسی از چارچوب ها خارج شود هم شرعا و هم قانونا خطاکار است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالاجواد شمس الدین در خطبه های پیش از نماز جمعه شهرستان بندر انزلی در ابتدا با اشاره اتفاقات اخیر منا با بیان اینکه عید غدیر را با قلبی سرشار از اندوه تبریک می گویم اظهار داشت: در غم از دست دادن هموطنان عزیزمان در منا هستیم و این را مطمئن باش که اگر این فاجعه در کشور ما رخ داده بود علیه ما از لحاظ نقض حقوق بشر اجماع جهانی می شد .

DSC_0148به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از انزلی , حجت الاسلام شمس الدین در مورد عید غدیر و اهمیت مصادف شدن آن با روز جمعه عنوان کرد: عید غدیر سرفصل اعتقادی و دارای اهمیت ویژه ای برای مومنان است زیرا مصادف شدن روز جمعه با عید غدیر از دو روز مهم حکایت دارد که هرآنچه را که صنع الهی می نامیم تکمیل می شود.

همه ی افراد جامعه موظف هستند شرعا و قانونا از رهبری تبعیت کنند

امام جمعه انزلی با بیان اینکه اگر فردی به غدیر اعتقاد نداشته باشد اگرچه عمل صحیحی انجام دهد و بسیار نیز عابد باشد تمام اعمالش بی ارزش و باطل خواهد بود تصریح کرد: این موضوع نیز در مورد اعتقاد به ولایت و امامت نیز صدق می کند و هر شخصی که در مسیر ولایت نباشد به عالم ملکوت راه نخواهد داشت.

وی راه رشد و تعالی جوامع اسلامی را تبعیت از ولایت فقیه دانست و گفت: ولایت فقیه سکان دار جامعه اسلامی است و اگر فردی با عدم تبعیت از ولایت فقیه فکر کند می تواند جامعه اسلامی را به سوی سعادتمندی پیش ببرد سخت در اشتباه است.

سید عبدالاجواد شمس الدین در مورد ترس منافقان از تبعیت جامعه اسلامی از ولایت و امامت تصریح کرد: در تمام ادوار منافقان به دنبال ضربه زدن و تهدید انبیاء الهی بوده اند زیرا می دانستند که اگر امر ولایت درجامعه ریشه افکند و استحکام یابد همه انسانها حول محورش جمع می شوند و هدایت خواهند شد که این امر موجب آن می شود که جایی برای کفار و دشمنان باقی نماند.

وی با بیان اینکه همه ی افراد جامعه موظف هستند شرعا و قانونا از رهبری تبعیت کنند عنوان داشت: اگر مسئولی از فرامین رهبری تبعیت نکند علاوه براینکه قانونا خلاف کرده است شرعا نیز تمرد کرده است.

امام جمعه انزلی از شرایط پذیرفتن مسئولیت درجامعه اسلامی را التزام به ولایت فقیه دانست و اظهار داشت: قوانین و خطوطی که رهبری انقلاب ترسیم می کند باید رعایت شود و اگر کسی از چارچوب ها خارج شود هم شرعا و هم قانونا خطاکار است.

وی ادامه داد: آنهایی که درجاهای مختلف دنبال عشق باختن به دشمنان هستند از این چارچوب عدول کرده اند. درجامعه اسلامی اصل استکبار ستیزی فراموش نشده است زیرا جامعه اسلامی جامعه ای نیست که در مقابل ظالمان و مستکبران کوتاه بیاید.

نباید با دشمنانی که دستشان به خون مردم آلوده است دست بدهیم

DSC_0150حجت الاسلام شمس الدین تصریح کرد: اگر در برجام به توافقاتی رسیدیم به این معنا نیست که بی برنامه با دشمنانی که دستشان به خون مردم ما آلوده است دست داده و معاشرت کنیم پس آنهایی که می خواهند نماینده این مردم و انقلاب در صحنه های بین المللی باشند بدانند که این مردم با استکبارجهانی سرسازش نخواهند داشت.

وی ادامه داد: اگر مقام معظم رهبری در توافقات هسته ای از تیم مذاکره کننده حمایت می کند معنایش آن نیست که هر رفتاری در هرجایی قابل قبول باشد زیرا رفتاری که خارج از چارچوب جمهوری اسلامی باشد به هیچ عنوان پذیرفته نیست.

شمس الدین با بیان اینکه مردم هوشیار باشند عنوان داشت: مومن از یک سوراخ دوبار گزیده نمی شود و امروز همان هایی که با اصل ولایت فقیه مخالف هستند در داخل کشور ولایت فقیه را مانع راه خود می بینند.

وی با بیان اینکه چه کسی با دلیل می تواند ثابت کند که دلسوزتر و خیرخواه تر از مقام معظم رهبری است تصریح کرد: اگر جامعه بخواهد درمسیر توسعه قرار بگیرد تنها راه آن تمسک به ولایت فقیه است زیرا اگر تمسک حقیقی به ولایت فقیه وجود داشته باشد جامعه به صلاح خواهد رسید.

Share