جعفرزاده :

۵۰ درصد فاضلاب‌های رشت تصفیه نمی‌شود/صنعت فاضلاب رشت صنعت فقیری است/تعهدات بانک جهانی قبل از تحریم ها جزو مطالبات است/رشت به ۳۵ پمپاژ نیاز دارد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،نماینده مردم رشت در مجلس از نحوه تصفیه فاضلاب در شهر رشت گلایه کرد وگفت: در زمان بارندگی‌ها به لحاظ بالا بودن سفره‌های آب زیرزمینی و نداشتن اکوسیستم مدرن، فاضلاب‌ها به منازل مردم آمده و مشکلاتی را برای اهالی ایجاد کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،نماینده مردم رشت در مجلس از نحوه تصفیه فاضلاب در شهر رشت گلایه کرد وگفت: در زمان بارندگی‌ها به لحاظ بالا بودن سفره‌های آب زیرزمینی و نداشتن اکوسیستم مدرن، فاضلاب‌ها به منازل مردم آمده و مشکلاتی را برای اهالی ایجاد کرده است.
jafarzade-G_9998غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی با انتقاد از وضعیت فاضلاب شهر رشت، افزود: دو رودخانه در رشت به نام زرجوب و گوهررود وجود دارد که جزو آلوده‌ترین رودخانه‌های جهان به شمار می‌روند به گونه‌ای که  درهر ثانیه حدود ۴ هزار لیتر فاضلاب وارد این رودخانه‌ها می‌شود.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه شهر رشت ۴۰۰ هزار مشترک دارد که حدود ۸۰ سال است با مشکل فاضلاب مواجه هستند، ادامه داد: شیرآبه فراوان، ‌فاضلاب شهرک صنعتی و خانگی از جمله مواردی هستند که وارد این رودخانه‌ها می‌شوند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با یادآوری طرح اضطراری استان گیلان برای رفع آلودگی فاضلاب شهر رشت، تصریح کرد:‌ برای برطرف شدن معضل آلودگی دو رودخانه مذکور در شهر رشت، ۳۶۵ میلیارد تومان یا به عبارتی ۱۳۸ میلیون دلار اعتبار در نظر گرفته شد که دولت از منابع دولتی حدود  ۱۰۰ میلیارد تومان برای سال ۹۴ و ۹۵ در نظر گرفت؛ همچنین ۶۵ میلیارد تومان نیز اعتبار درنظر گرفته شده خرید تضمینی پساب تولیدی است که از محل تبصره ۳ و ماده ۱۱ نیز قرار است ۱۰۰ میلیارد تومان دیگر نیز اختصاص یابد تا بتوان این بودجه  را تامین کرد.

وی با انتقاد از اینکه ۵۰ درصد فاضلاب‌های شهر رشت تصفیه نمی‌شود، یادآور شد: متاسفانه این فاضلاب‌ها وارد رودخانه‌ها می‌شود و علی‌رغم آنکه رودخانه‌های آسیای شرقی مانند هند و تایلند جزو آلوده‌ترین رودخانه‌ها به شمار می‌رود اما باید پذیرفت که دو  رودخانه زرجوب و گوهر رود نیز در این رده قرار دارند.

جعفرزاده ایمن‌آبادی یادآور شد: قبل از تحریم‌ها بانک جهانی تعهد کرد تا ۱۴۸.۶ میلیون دلار اعتبار برای رفع مشکل فاضلاب اختصاص دهد اما تنها ۱۲۸ میلیون دلار اختصاص داده و مابقی این اعتبارات جزو مطالبات است که باید به نرخ امروز تبدیل شود.

نماینده مردم رشت در مجلس نهم، با بیان اینکه تصفیه خانه‌های شهر رشت با یک سوم ظرفیت کار می‌کند، ادامه داد:واقعیت آن است که رشت به ۳۵ پمپاژ نیاز دارد اما تنها ۳ دستگاه کار می کند و ۱۱ تصفیه خانه نیز در رشت نیاز است که تنها یک دستگاه وجود دارد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، تاکید کرد: برای آنکه بتوان فاضلاب رشت را جمع‌آوری کرد حدود هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است که در این میان دولت باید به این شهرستان توجه ویژه‌ای داشته باشد تا بعد از پساتحریم از منابع بانکی بتوان برای رفع مشکلات فاضلاب مردم رشت بهره برد چراکه در زمان بارندگی‌ها به لحاظ بالا بودن سفره‌های آب زیرزمینی و نداشتن اکوسیستم مدرن، فاضلاب‌ها به منازل مردم آمده و مشکلاتی را ایجاد می‌کند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی،گفت: صنعت فاضلاب رشت صنعت فقیری است علی رغم زحمات صورت گرفته اما همچنان مردم در رنج و مشقت هستند و باعث شده چهره توریستی گیلان و رشت دچار خدشه شود.

/خانه ملت

Share