کتابخوانی عادت روزانه مردم مسکو + تصاویر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس ,اینکه کتاب همه جا همراه باشد و مطالعه صورت گیرد دلچسب است و این موضوع در زندگی اکثر مردم روسیه به خوبی قابل لمس است. بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسکو روز چهارشنبه هفته گذشته افتتاح شد. اما نکاتی در این گزارش پیرامون مطالعه […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس ,اینکه کتاب همه جا همراه باشد و مطالعه صورت گیرد دلچسب است و این موضوع در زندگی اکثر مردم روسیه به خوبی قابل لمس است.

بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسکو روز چهارشنبه هفته گذشته افتتاح شد. اما نکاتی در این گزارش پیرامون مطالعه مردم مسکو مطرح می‌شود.

مردم مسکو در اماکن عمومی چون مترو و اتوبوس مشغول مطالعه هستند که این شامل مجلات و کتب مختلف است. این اتفاق در اکثرا واگن های مترو به نحو محسوسی قابل مشاهده است و زن و مرد و پیر و جوان در حال مطالعه کتاب و مجله هستند.

نکته جالب قطع کتب است که اکثرا در قطع رقعی کوتاه است که مناسب برای حمل و مترو و مطالعه در آن است.

این پدیده در حالی است که در مسکو و در خیابان های شهر نیز کتاب فروشی هایی را شاهد هستیم که به فراوانی وجود دارد . این فارغ از کتاب فروشی هایی است که در مراکز مختلف شهر ساخته شد و بعضا به صورت زنجیره ای وجود دارد.

توجه به مطالعه و گسترش مراکز دسترسی به کتاب حتی در مراکز شعری و در خیابان ها امری عادی در شهر مسکو است که این مسئله خود زمینه مطالعه بیشتر را فراهم می کند.

Share