امضای تفاهم نامه همکاری میان ادارات کل کتابخانه های عمومی و زندانهای استان گیلان:

محمدپور: بند دوست داران کتاب در زندانها ایجاد شود/حسینی :بازگرداندن کرامت انسانی مددجویان با فعالیتهای فرهنگی مهمترین هدف مجموعه زندانهاست

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزامحمدپور در این نشست همچنین پیشنهاد کرد با توجه به استقبال مددجویان از کتاب خوانی و شرکت در فعالیتهای فرهنگی در زندان، بند دوست داران کتاب در زندان لاکان ایجاد شود.

c57cc728-e34a-4c0d-99cf-ef38c79f040cبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از کتابخانه های عمومی گیلان , در دیدار مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان با مدیرکل سازمان زندان های گیلان، تفاهم نامه ایجاد کتابخانه های مشارکتی در زندان های استان به امضای طرفین رسید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی گیلان در این نشست که صبح امروز دوشنبه(۶اردیبهشت) و با حضور امیر محمدپور، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان و سید حمید حسینی مدیرکل زندانهای گیلان و نیز معاونین و کارشناسان دو دستگاه در زندان لاکان رشت برگزار شد بر ایجاد و توسعه زیرساختها در حوزه گسترش کتاب خوانی میان مددجویان تاکید شد.

محمدپور: بند دوست داران کتاب در زندانها ایجاد شود

امیر محمدپور در این نشست با اشاره به نگاه عملی محور نهاد کتابخانه های عمومی به مقوله گسترش فرهنگ مطالعه در میان اقشار مختلف جامعه، ایجاد و گسترش کتابخانه های عمومی را از مهمترین اهداف این نهاد عنوان و بر ضرورت بهسازی و توسعه کتابخانه های عمومی در اماکنی نظیر زندانها تاکید کرد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان یادآور شد، اصلاح و تربیت مددجویان در زندان که مهمترین هدف دست اندرکاران این حوزه است با ترویج فرهنگ مطالعه می تواند منجر به بازگشت کرامت انسانی این مددجویان گردد که این یکی از اهداف مهم و مورد تاکید نهاد کتابخانه های عمومی نیز می باشد.

وی با تقدیر از تلاشهای ارزشمند دست اندرکاران حوزه امور زندانهای استان گیلان بخصوص مدیریت این مجموعه اقدامات انجام شده در این مجموعه را ستودنی توصیف و عضویت ۹۰درصدی مددجویان در کتابخانه های عمومی استان را نشانه موفقیت عملکرد و تفاهم دو مجموعه کتابخانه های عمومی و امور زندانها ارزیابی کرد.

محمدپور در این نشست همچنین پیشنهاد کرد با توجه به استقبال مددجویان از کتاب خوانی و شرکت در فعالیتهای فرهنگی در زندان، بند دوست داران کتاب در زندان لاکان ایجاد شود. وی خاطر نشان کرد ایجاد این بند در زندان این امکان را به دوست داران کتاب خواهد داد تا با انگیزه های بیشتری در این حوزه فعالیت و در گسترش فرهنگ کتابخوانی میان سایر مددجویان سهیم شوند.

بازگرداندن کرامت انسانی مددجویان با فعالیتهای فرهنگی مهمترین هدف مجموعه زندانهاست

سید حمید حسینی مدیرکل زندانهای گیلان نیز در این نشست همکاری های میان اداره کل کتابخانه های عمومی استان با مجموعه زندانهای استان را نمونه کاملی از همدلی و همزبانی دانست و با استقبال از ایده ایجاد بند دوست داران کتاب در زندان های گیلان و قدردانی از امیر محمدپور خواستار گسترش این همکاریها در قالب اجرای برنامه هایی فرهنگی مشترک نظیر برگزاری نشستهای کتاب خوان، نقد آثار فاخر با حضور نویسندگان مطرح و نیز برگزاری مسابقات کتاب خوانی شد.

سید حمید حسینی مجموعه تحت عنوان زندان را به مثابه جامعه کوچک در دل جامعه اصلی دانست که افراد درون این جامعه به دلایل مختلف و با زیرپا گذاشتن قانون در آن حضور دارند و یکی از وظایف اصلی ما در این مجموعه، حفظ و بازگرداندن کرامت انسانی به افراد مددجو می باشد.

وی ایجاد زیرساختهای فرهنگی جهت شرکت مددجویان در این فعالیت ها را یکی از مهمترین ابزارهای بازگرداندن کرامت انسانی به این مددجویان عنوان کرد  و اظهار کرد: در این میان نقش کتاب و کتاب خوانی بعنوان یکی از ابزارهای تحول در تفکر افراد بسیار مهم و تاثیرگزار است. در ابتدای این نشست نیز رئیس زندان لاکان رشت گزارشی از وضعیت کتابخانه عمومی، اعضا و منابع موجود ارائه داد.

در این نشست همچنین تفاهم نامه ایجاد و توسعه کتابخانه های مشارکتی در زندانهای استان به امضای مدیران کل کتابخانه های عمومی و زندانهای استان رسید. در این تفاهم نامه همکاری، ارتقاء سطح آگاهی های عمومی و اطلاعات مورد نیاز مددجویان و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی وکمک به فراهم نمودن شرایط بازگشت مطلوب مددجویان به زندگی اجتماعی از طریق تقویت افکار، آگاهی بخشی و غنی سازی اوقات فراغت آنان از مهمترین محورهای همکاری میان دو مجموعه خواهد بود. همچنین همکاری در برگزاری جشنواره های کتابخوانی در زندانهای استان، کمک به تامین منابع مورد نیاز کتابخانه های زندان و نرم افزارنمایه، همکاری در برگزاری نمایشگاههای کتاب در زندانهای استان و مشارکت در برگزاری مسابقات کتابخوانی و اهدای جوایز به نفرات برتر مددجویان جهت ترغیب و تشویق آنان از دیگر بندهای این تفاهم نامه همکاری بشمار می رود. گفتنی است بازدید مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان و هیات همراه از بخشهای مختلف زندان لاکان پایانبخش این نشست بود.

tel final1

Share