وزیر راه و شهرسازی خبرداد

تشکیل اتاق بازرگانی مشترک در شمال کشور/راه آهن قزوین – رشت با سرعت خوبی در حال احداث است

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آخوندی از تشکیل اتاق بازرگانی مشترک در شمال کشور خبر داد و عنوان کرد:همکاری بین استانهای شمالی چون گیلان ، مازندران و گلستان در زمینه ی تجاری دریای خزر حجم معاملات را با کشورهای همسایه افزایش می دهد

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در مراسم افتتاح بزرگ‌ترین حوضچه‌ها و موج‌شکن بنادر دریای خزر و همچنین پایانه ی مسافری و دریایی بندر انزلی گفت: این پروژه akhondi_2015-08-30_17-04-47یکی از پروژه های بسیار مهم در حوزه ی زیر بنایی کشور است که در جهت توسعه و آبادانی کشور و منطقه می تواند نقش مهمی را ایفا نماید.

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از انزلی , وزیر راه و شهرسازی با بیان این که کشور ایران یک قدرت دریایی در خاورمیانه است اظهار داشت: دریای جنوب و دریای شمال مزیت های برتر تجاری, اقتصادی و عملیاتی است و باید از این پتانسیل در راستای رفاه و آسایش مردم استفاده کرد.

آخوندی با اشاره به توافق هسته ای تصریح کرد: کشورمان ثابت کرد که علاقمند به گفتگو و منطق قوی در مذاکرات است و مسئولیت منطقه ای ایران نیز ایجاب می کند که کشور ایران دارای قدرت برتر منطقه ای باشد.

وی در مورد پروژه احداث راه آهن قزوین – رشت گفت: این پروژه با سرعت خوبی در حال احداث است و امیدواریم که با ایجاد تاسیسات و زیر ساخت های لازم حجم تجارت قابل قبولی داشته باشیم.

وزیر راه و شهرسازی از تشکیل اتاق بازرگانی مشترک در شمال کشور خبر داد و عنوان کرد:همکاری بین استانهای شمالی چون گیلان ، مازندران و گلستان در زمینه ی تجاری دریای خزر حجم معاملات را با کشورهای همسایه افزایش می دهد و به مراتب آن افزایش حمل و نقل دریایی و تجارت باعث ارتقای صادرات خواهد شد و این امر موجب توسعه ی اقتصادی این سه استان و به تبع آن کشور می شود.

گفتنی است در ششمین روز از هفته دولت بزرگترین پروژه های بندری حاشیه خزر شامل موج شکن, حوضچه جدید پایانه و اسکله مسافری با بیش از ۱۲۰ میلیارد تومان هزینه با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در بندرانزلی به بهره برداری رسید.

 
Share