در مراسم افتتاحيه بازارچه سليمانداراب رشت عنوان شد

تاکید ثابت قدم بر توزیع عادلانه امکانات و نگاه عدالت محور به محله های رشت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ثابت قدم گفت: توزیع عادلانه امکانات وظیفه مدیریت شهری است و بر اساس عقب ماندگی های گذشته محله سلیمانداراب به عنوان یک محله کمتر برخوردار و پر جمعیت نیاز دارد که مدیریت شهری توجه ویژه خود را بر اساس آن نگاه عدالت محور نسبت به آن داشته باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مراسم افتتاحیه بازارچه سلیمانداراب رشت با حضور مسئولان برگزار شد .

۰۹۶۸در ابتدای مراسم علی بهارمست معاون خدمات شهری شهرداری اظهار داشت : با توجه به سیاست هایی که شورای اسلامی در دوره چهارم داشته و تأکیدات بسیار زیاد در جهت ساماندهی دستفروشان در سطح شهر و پیگیری های مکرر شهردار ، یکی از کارهایی که در سطح شهر رشت به جهت این ساماندهی در حال انجام است ، استفاده از ظرفیت بازارچه ها با مشارکت بخش خصوصی بوده که مصوبه ای در خصوص صدور مجوز بازارچه های موقت شورای اسلامی شهر در دوره چهارم داده شده است تا با حفظ کاربری زمین با وضع موجود بتوانیم از این فرصت استفاده کنیم و شرایطی را برای ورود بخش خصوصی ایجاد کنیم .

وی افزود : این پنجمین بازارچه ای است که شاهد افتتاح آن هستیم و یکی از شرایط آن نیز ساماندهی دستفروشانی است که در همان محدوده مستقر بودند تا سقف هفتاد درصد ظرفیت بازارچه است .

ظهر پیما سرمایه گذار این بازارچه نیز گفت : هدف از احداث این بازارچه ، ایجاد محیطی امن برای شهروندان و کاسبان محل و ساماندهی دستفروشان منطقه در فضایی قانونی و تغییر چهره شهری است با توجه به اینکه این محل جزء میراث فرهنگی این شهر به حساب می رود و آرامگاه بسیاری از بزرگان در این منطقه است این کار را شروع کردیم .

وی در ادامه افزود : از مسئولین شهر تقاضا دارم کمک کنند تا دستفروشان دیگر در اطراف این بازارچه جمع نشوند و حق کسبه بازارچه تضییع نشود و بتوانند با آرامش خاطر به شغل خود ادامه دهند و خواسته ما از کسبه بازارچه این است که در این بازارچه فضایی امن و آرام بوجود آورند تا مردم بتوانند به راحتی خرید کنند و فضای بسیار راحتی داشته باشند .

 حجت الاسلام مرتضوی امام جماعت مسجد سلیمانداراب نیز ضمن خیرمقدم به تمامی حاضرین در مراسم گفت : همه ما مدیون میرزا کوچک خان هستیم ، همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند هویت مردم گیلان وابسته به میرزا است . میرزا به ما آبرو داد .

وی ادامه داد: در گذشته برای رفع مشکل کسبه محل درخواست هایمان را داده ایم و از مسئولین وقت خواسته بودیم با تعیین مکانی برای ساماندهی کسبه نسبت به پاکسازی منطقه اقدام کنند .

ملکی معاون دادستان رشت پس از تشکر از شهرداری و عوامل موثر در احداث این بازارچه گفت : هر کجا که شهرداری دست نیاز به سمت دستگاههای اجرایی علی الخصوص دادستانی دراز کردند ما همکاری لازم را خواهیم داشت تا امنیت و نظم شهر حفظ شود. زحمات شهردار و شورای اسلامی شهر بابت وضعیت عمرانی شهر بخصوص آسفالت قابل تقدیر است .

وی در ادامه به عنوان یک پیشنهاد بیان داشت : با توجه به اینکه رودخانه های گوهر رود و زرجوب رشت محدوده ۸ کیلومتری مرکزی شهر رشت را تحت پوشش خود قرار دادا ه اند می توان با ساماندهی رودخانه ها و همچنین احداث بازارچه در زمین های اطراف آن گام های موثری در این راستا برداشت .۰۹۶۳

کارگرنیا یکی از اعضای شورای اسلامی شهر نیز گفت : از اینکه در موقعیتی قرار گرفتیم که شاهد احداث بازارچه در یکی از نقاط مورد نیاز رشت باشیم خوشحالم و خدا را شاکرم .

وی اضافه کرد : افتتاح این بازارچه با همت هیأت امناء محل و شهرداری و سرمایه گذار است و علت تأخیر ۲ ساله ایجاد این بازارچه این بود که شهرداری باید کسبه اطراف مزار میرزاکوچک را جمع آوری می کرد ولی این کار را انجام نداد چون نمی خواست برای مردم ایجاد مشکل کند .

۰۹۶۵ سیدمحمدعلی ثابت قدم شهردار رشت نیز در این مراسم تصریح کرد: آرامشی که امروز داریم به پاس خون شهدایی است که از نهضت مشروطه تا امروز ، در جنگ تحمیلی و انقلاب اسلامی حضور داشتند.

شهردار رشت با قدردانی از سرمایه گذار گفت:ایشان به نوعی بزرگترین ریسک ممکن را انجام دادند و ملک خود را در اختیار مدیریت شهری قرار دادند.

 وی افزود: توزیع عادلانه امکانات وظیفه مدیریت شهری است و بر اساس عقب ماندگی های گذشته محله سلیمانداراب به عنوان یک محله کمتر برخوردار و پر جمعیت نیاز دارد که مدیریت شهری توجه ویژه خود را بر اساس آن نگاه عدالت محور نسبت به آن داشته باشد.
ثابت قدم اضافه کرد: نگاه عدالت محور نیاز به مشارکت مردم و همچنین بخش های خصوصی دارد که خوشبختانه در محلات مختلف شهر رشت این بازارچه ها با سه منظر ، اول کاهش بار ترافیکی و دوم دستیابی بهتر مردم به مایحتاج روزمره شان و سوم ساماندهی مشاغل غیر رسمی افتتاح می شوند.

در این مراسم ملکی معاون دادستان رشت ، وارسته معاون سیاسی امنیتی فرماندار رشت ، فاطمه شیرزاد ، رسولی ، صابر ، موسوی روزان ، باقری ، کارگرنیا ، نیکومنش ، رفیعی و علوی از اعضای شورای اسلامی شهر رشت حضور داشتند.

۰۹۶۶ ۰۹۶۷

Share