توسط موسسه سبزکاران بالان

دومین جشنواره ملی عکس سرمایه اجتماعی در گیلان برگزار می شود

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نشست خبری دومین جشنواره ملی سرمایه اجتماعی در رشت به میزبانی موسسه سبزکاران بالان برگزار شد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نشست خبری دومین جشنواره ملی سرمایه اجتماعی در رشت به میزبانی موسسه سبزکاران بالان برگزار شد.

IMG_5171به گزارش خبرنگار دیارمیرزا در این نشست افشین میرزایی دبیر جشنواره و نسیم طواف زاده مدیر عامل موسسه سبزکاران بالان به معرفی اهداف این جشنواره پرداختند.

در ابتدا نسیم طواف زاده ضمن خیر مقدم با بیان اهمیت سرمایه های اجتماعی گفت: سرمایه اجتماعی سرمایه و منابعی است که افراد و گروه ها آگاهانه از راه پیوند با یکدیگر می توانند بدست آورند.

در ادامه افشین میرزایی دبیر جشنواره ملی سرمایه اجتماعی با اشاره به دور اول این جشنواره دوسالانه در سال ۹۲ این جشنواره را با توجه به عدم شناخت عکاسان در دور اول موفق دانست.
میرزایی افزود: در دور اول ۱۰۸ عکاس از ۱۴ استان در این جشنواره شرکت کردند که ۶۶۹ قطعه عکس به دبیرخانه جشنواره رسید که از این تعداد ۶۵ نفر مرد و ۴۳ نفر خانم بودند ، در نهایت ۴۵ اثر به بخش مسابقه راه یافتند، که باعث افتخار ماست نفرات برتر و حتی اثرات تقدیرشده از عکاسان گیلان بودند. این در حالیست که هیات داوران به اسامی عکاسان دسترسی نداشتند.

میرزایی دلیل اهمیت ویژه این جشنواره را اجرای آن توسط موسسه مردم نهاد «سبزکاران بالان »و حمایت مادی و معنوی مردم دانست به طوری که از هیچ ارگان دولتی در این جشنواره کمکی گرفته نشده است.

وی با ابراز امیدواری از اجرای این جشنواره ملی در دوره های آینده تلاش برای برگزاری آن به صورت بین المللی را محتمل دانست و از آن به عنوان فرصتی برای استان گیلان یاد کرد.

وی در ادامه از برخی سایت ها و رسانه ها در عدم انعکاس فعالیت های گروه های مردم نهاد و تمرکز بر ارگانها و نهاد های دولتی انتقاد کرد.

افشین میرزایی در پاسخ به سوال خبرنگار دیارمیرزا در رابطه با تخصصی بودن موضوع سرمایه اجتماعی و تاثیر این عدم آشنایی بر داوران و شرکت کنندگان گفت:  سرمایه اجتماعی عنوانی مبهم در جامعه ماست، و ما برای این مشکل دو راه کار اندیشیده ایم. اول خود ما به عنوان برگزار کننده این جشنواره جلسه ای با داورها در مورد مفهوم سرمایه اجتماعی خواهیم داشت، همچنین عکس ها قبل از داوری همانند جشنواره های معتبر دیگر مورد یک مرحله داوری اولیه قرار می گیرند

وی افزود:برگزاری دو نشست توسط انجمن عکاسی رشت برای عکاسان گیلانی و آشنایی آن ها با سرمایه اجتماعی از دیگر بنامه های ما در هفته های آتی خواهد بود.

لازم به ذکر است مهلت ارسال اثر برای شرکت در این جشنواره ۱ آذر ماه و اختتامیه آن ۲۹ آذر ماه می باشد.

Share