دبیر انجمن اسلامی جامعه پزشکی گیلان

کار سیاسی و جناحی کردن در بیمارستان دولتی خیانت به مردم است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بیمار به ظاهر وارد بیمارستان دولتی می‌شود اما با بستری شدن تحت نظر موسسه «امید» هزینه بیمارستان خصوصی را پرداخت می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بیمار به ظاهر وارد بیمارستان دولتی می‌شود اما با بستری شدن تحت نظر موسسه «امید» هزینه بیمارستان خصوصی را پرداخت می‌کند.

۴۵۶۵۰به نقل از ایسنا ,دکتر احمد مرادی، مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان در خصوص فعالیت‌های موسسه «امید» در بیمارستان پورسینا اظهارکرد: پیرامون فعالیت موسسه امید مبحثی را می‌خواهم به عرض مردم شریف گیلان برسانم، موسسه‌ای با نام «امید» در دولت قبل تحت عنوان موسسه خیریه در بیمارستان پورسینا شکل گرفت، با توجه به حساسیت‌هایی که پورسینا بعنوان مرکز تروما برای ما دارد و اغلب مردم آسیب‌پذیر به آنجا مراجعه می‌کنند لذا هرگونه حرکت و تصمیم‌گیری برای مردم تبعاتی به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه واگذاری موسسه خیریه به بیمارستانی که خود توانایی اداره امورات خود را دارد، صلاح نبود، افزود: مسئول این موسسه با همکاری مجموعه ریاست بیمارستان با تشکیل هیات مدیره‌ای که اکثرا از یک نوع نگرش سیاسی هستند چندین تخت در ICU بصورت VIP و همچنین فیزیوتراپی را در اختیار این موسسه قرار داده‌اند؛ همچنین خرید تجهیزات مصرفی پزشکی به این موسسه واگذار شده که منبع درآمد بزرگی برای این موسسه شده است. قریب به اتفاق ایمپلنت‌ها و پروتزها که در جراحی‌های ارتوپدی صورت می‌گیرد با هماهنگی این موسسه انجام می‌شود.

مرادی در خصوص خیریه بودن این موسسه بیان کرد: در بررسی‌هایی که کردیم، طبق بیان خود مسئول موسسه، خیریه بودن آن به ۲۰ درصد هم نمی‌رسد؛ اینها از بیمارستانی در تهران الگو گرفتند تا مثلا باری از دوش بیمارستان بردارند در صورتیکه با نام موسسه خیریه وارد شدند اما مانند موسسه خصوصی از امکانات بیمارستان دولتی استفاده کردند. البته شنیده‌ها حاکی از این است که بازرسی دیوان محاسبات ورود کرده که این امر باعث خوشحالی است لذا از دوستان خواهشمندیم که به جد پیگیر این قضیه باشند.

مدیر درمان علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه با اجرای طرح تحول نظام سلامت وجود چنین موسسه‌ای در بیمارستان لزومی ندارد، گفت: با توجه به اجرایی شدن طرح تحول نظام سلامت، دولت از ۲۵ اردیبهشت سال ۹۳  با وجود مشکلاتی اعم از کاهش ذخیره ارزی و کاهش قیمت نفت اما تاکنون بالغ بر صد میلیارد تومان به علوم پزشکی کمک کرده است و طبق طرح تحول نظام سلامت هر روستایی سه درصد و هر شهری ۶ درصد از هزینه‌های بیمارستان را پرداخت می‌کنند بنابراین در چنین فضایی، بیمارستان باید با تمام توان در خدمت و اختیار مردم باشد، بنظر بنده وجود چنین موسسه‌ای در داخل بیمارستان پورسینا جایگاه حقوقی و قانونی ندارد.

وی در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه موضع‌گیری رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان و بیمارستان پورسینا در این خصوص چیست، بیان کرد: علوم پزشکی استان بررسی‌هایی انجام داده و منتظر پاسخ نهادهای نظارتی است؛ متاسفانه ریاست بیمارستان پورسینا خود عضو هیات مدیره این موسسه است.

مرادی با اشاره به عملکرد سیاسی رئیس هیات مدیره این موسسه بیان کرد: انتقاد بنده به نوع نگاه سیاسی در این موسسه است، چراکه اخیرا در ایام ماه مبارک رمضان مراسم افطاری برگزار کردند که افراد حاضر تماما از یک جریان دعوت شده‌اند؛ معتقدم در عین احترام به افکار یکدیگر، در حوزه درمان کار سیاسی کردن خیانت به مردم است. با قبول اینکه هر فرد استقلال فکری و سیاسی خود را داراست اما کار سیاسی و جناحی کردن در بیمارستان دولتی خیانت به مردم است زیرا مردم بقدری خود درد و مشکل دارند که با دغدغه رسیدگی به آنها وقت نداریم به امور متفرقه بپردازیم.

دبیر انجمن اسلامی جامعه پزشکی گیلان با اشاره به اینکه بیمار به ظاهر وارد بیمارستان دولتی می‌شود اما با بستری شدن تحت این موسسه هزینه بیمارستان خصوصی را پرداخت می‌کند، اضافه کرد: تمام حرف من این است که چرا در یک بیمارستان دولتی باید موسسه‌ای‌ مستقر شود که دغدغه بیمار را ندارد؛ جالب‌تر اینکه مسئولان موسسه به جناب وزیر مراجعه کرده‌ و درخواست کرد‌ه‌اند تا بیمارستان پورسینا را تحویل این موسسه دهند که این جای بس نگرانی دارد.

مرادی ادامه داد: شما اگر می‌خواهید کار خیر انجام دهید، بیاید بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی که در لاکان رشت نیمه کاره است را بصورت مشارکتی بسازید و شریک باشید؛ خوشبختانه وزیر ما فردی آگاه است و با شناختی که از ایشان داریم قبول نخواهد کرد.

مدیر درمان علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه بیمارستان پورسینا اگر مدیریت خوبی داشت نیاز به ایجاد موسسه شبه خصوصی نبود، تصریح کرد: با توجه به فشارهای زیادی که به عدم نیاز این موسسه در بیمارستان وارد شده اما همچنان بنابر نفوذی که اعضای هیات مدیره این موسسه داشتند، تا اینجا مقاومت کرده‌اند و منجربه سوءاستفاده‌هایی نیز شده‌اند و چه بسا از فضای بیمارستان برای میتینگ‌های سیاسی استفاده کرده‌اند.

وی با اشاره به مراجعه افراد مختلف برای کاهش هزینه‌های درمانی بیان کرد: روزگذشته فردی به بخش درمان مراجعه کرد که هزینه جراحی‌اش ۳۲ میلیون شده بود اما براساس طرح تحول نظام سلامت به دو میلیون تومان رسیده بود که قادر به پرداخت همین مبلغ نیز نبود و در حد توان مجدد به وی تخفیف دادیم.

دبیر انجمن اسلامی جامعه پزشکی گیلان با بیان اینکه آنچه گفته شد، دغدغه‌ای بود که خواستم به اطلاع افکار عمومی برسانم، تصریح کرد: با توجه به اجرای طرح نظام سلامت نیازی به وجود چنین موسسه‌ای در بیمارستان دولتی نیست؛ این موسسه حساب گردش مالی مستقل دارد و با جذب نیروهایی که داشته کاملا فعالیت جدایی دارد.

مرادی اضافه کرد: به سبب همت پروفسور برزیگر بدهی‌هایی که دانشگاه از قبل داشته و حدود ۳۰۰ میلیارد تومان بوده اکنون به ۱۸۰ میلیارد تومان رسیده است.

مدیر درمان علوم پزشکی گیلان بیان کرد: با توجه به اینکه رئیس بیمارستان پورسینا را به عنوان یک همکار و جراح دوست دارم و احترام زیادی برای ایشان قائل هستم ولی متاسفانه از این قضیه نمی‌توانم به راحتی بگذرم و در راستای منافع مردم از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنم.

وی اضافه کرد: از مجموعه جهاددانشگاهی گیلان بالاخص خبرگزاری ایسنا که به دغدغه مردم می‌پردازند، تشکر می‌کنم.

در ادامه یکی از تکنسین‌های فوق تخصص اتاق عمل در بیمارستان پورسینا و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، در خصوص عملکرد این موسسه اظهارکرد: تکنسین اتاق عمل را مجبور می‌کنند که حتما شما باید از امید خرید کنید، این طبق کدام قانون یا دستورالعمل وزارتخانه است! همه را مجبور کردند همه چیز از دستکش گرفته تا مهم‌ترین لوازم عمل را از موسسه خرید کنند.

وی افزود: این موسسه غیرانتفاعی اگر هیچ آورده نداشته پس چگونه توانسته ۲ و نیم میلیارد تومان پروتز در سال ۹۳ بخرد، لذا به این معناست که از امکانات بیمارستان دولتی استفاده کرده‌است.

این تکنسین اتاق عمل ادامه داد: مکان این موسسه در داخل بیمارستان است و هزینه آب و برق و … به عهده بیمارستان است در واقع از امکانات بیمارستان بهره می‌برد اما برای خودش حساب جدا باز کرده است و اکنون ادعای مالکیت بیمارستان را دارد. چطور می‌شود موسسه‌ای‌ که آورده مالی نداشته آنجا ساختمان سازی می‌کند مسلما این با سود پولی است که از فروش وسایل پزشکی کسب کرده است.

 
Share