مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان

وضعیت مصرف برق در استان بحرانی است و نیاز ضروری به مدیریت مصرف انرژی وجود دارد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،جمشید طالبی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان گفت : با توجه به افزایش یک و نیم درجه ای دمای هوا و ازدیاد استفاده از تجهیزات سرمایشی توسط مشترکین مختلف، مصرف برق دراستان بشدت افزایش یافته و نیاز مبرم به همراهی مردم برای پشت سرگذاشتن فصل گرم بصورت جدی ضرورت دارد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،جمشید طالبی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات مردم شریف استان در ماه مبارک رمضان ، خاطرنشان کرد : با توجه به افزایش یک و نیم درجه ای دمای هوا و ازدیاد استفاده از تجهیزات سرمایشی توسط مشترکین مختلف، مصرف برق دراستان بشدت افزایش یافته و نیاز مبرم به همراهی مردم برای پشت سرگذاشتن فصلIMG_5855 گرم بصورت جدی ضرورت دارد .

وی افزود : شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان در حال حاضر بیش از ۱۲۷۰۰۰۰ مشترک در بخش های مختلف دارد و با دارا بودن افزون بر ۲۷ هزار کیلومتر خطوط شبکه های فشار ضعیف و متوسط و بیش از ۱۷ هزار ترانسفورماتور ، یکی از چند شرکت بزرگ خدمات رسان در سطح کشور است .

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان افزود: در سالیان اخیر شاهد وقوع پیک (ساعت اوج مصرف ) در روز هستیم و بخش بسیار عمده ای از این موضوع به مصرف انرژی برق در دستگاهها و ادارات دولتی برمیگردد . لذا خواهشمند است کلیه دستگاههای اجرایی در سطح استان در خصوص موارد ذیل اقدامات لازم را بعمل آورند :
۱- قراردادن درجه ترموستات کولر گازی بین ۲۶-۲۴ درجه سانتیگراد .
۲- خاموش نمودن کامل تجهیزات برقی به ویژه وسایل سرمایشی پس از اتمام ساعت کاری و روزهای تعطیل.
(تجهیزاتی نظیر کامپیوتر، پرینتر، تلویزیون و… در حالت آماده به کار(standby) قرار نگیرند.)
۳- حتی الامکان عدم استفاده از پروژکتورها در ساعات پیک شب یا کاهش تعداد آنها (ساعت های ۲۰ الی ۲۴ ) و نظارت دقیق بر‌ خاموش نمودن آنها در روز .
۴- خاموش نمودن تجهیزات روشنایی سردرب ادارات در روز و نظارت مستمر برآن
۵- توجه به عایق بندی ساختمان وجلوگیری از هدر رفتن انرژی
۶- بازرسی سیم کشی ساختمانها و اصلاح موارد غیر استاندارد که سبب ایجاد تلفات انرژی می گردد.
۷- استفاده از کنترلر های نوری یا تایمر.
۸- استفاده حداکثر از روشنایی روز برای اتاق کار.
۹- نصب کلیدهای منطقه ای و موردی برای روشنایی و استفاده از نور موضعی
۱۰- بهبود رنگ و میزان انعکاس دیوارها ، سقف و کف برای کاهش انرژی نورانی مورد نیاز
۱۱- تعویض کلیه لامپ های رشته ای و جایگزینی آنها با لامپ کم مصرف.
۱۲- انجام ممیزی جهت کاهش هارمونیک تجهیزات یا نصب فیلتر.
۱۳- آموزش پرسنل برای استفاده صحیح از انرژی و تعیین افراد مسئول در این زمینه
۱۴- بررسی میزان اثر بخشی اقدامات انجام شده از طریق مقدارانرژی مصرفی درج شده در فیش های برق و هزینه آن.
وی تاکید کرد: خاموش نمودن تجهیزات برقی غیر ضروری و استفاده صحیح از انرژی، از اعمال خاموشی های منازل و صنایع و… جلوگیری خواهد نمود . بعلاوه با منطقی نمودن مصرف و جلوگیری از اتلاف انرژی، هزینه بهای برق به میزان قابل ملاحظه ای کاهش خواهد یافت. این شرکت درنظر دارد در پایان تابستان با بررسی مصرف ادارات استان، ضمن اعلام عملکرد، از سازمانها و ادارات برتر تقدیر به عمل آورد. شایان ذکر است براساس دستورالعمل شرکت توانیر ساعت اوج مصرف ادارات و سازمان های دولتی از ساعت ۱۱ الی ۱۵ می باشد ؛ لذا صرفه جویی در این بازه زمانی کاهش بسیار موثر هزینه های برق مصرفی را بهمراه دارد.
طالبی افزود : شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان بیش از ۹۰۰ هزار مشترک خانگی دارد و ساعت اوج مصرف برای این بخش از ساعت ۲۰ الی ۲۴ می باشد . وی از مشترکین خانگی نیز درخواست نمود با عنایت به شروع فصل گرما و لزوم استفاده از لوازم خنک کننده ، برای پایداری شبکه های برق و خاموشی ناخواسته در ماه مبارک رمضان ، حداکثر صرفه جویی در لوازم برقی را لحاظ نموده و موارد ذیل را حتما رعایت کنید :
۱- قراردادن کمپرسور(موتور) کولر گازی زیر سایبان .
۲- قراردادن درجه ترموستات کولر گازی بین ۲۶-۲۴ درجه سانتیگراد .
۳- خاموش نمودن لامپهای اضافی و غیر ضروری در مکانهای بدون استفاده .
۴- استفاده نکردن از لوازم برقی پرمصرف (مانند اتو- جاروبرقی – لباسشویی و …) در ساعات اوج مصرف
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان در پایان خاطر نشان کرد : تمامی واحدها و اکیپ های اتفاقات و عملیات شرکت ، بجهت رفع خاموشی های ناخواسته در آماده باش کامل هستند و مشترکین می توانند هرگونه خاموشی و مشکل در این زمینه را به مرکز فوریتهای برق به شماره ۱۲۱ یا به دفتر روابط عمومی شرکت به شماره ۳۳۶۶۵۰۰۰ اطلاع دهند .

Share