رییس جدید به زودی معرفی می شود

نماینده لنگرود به خواسته خود رسید/رئیس سازمان هواپیمایی استعفا کرد

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ، رئیس مرکز روابط عمومی وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد که بعد از استعفای علیرضا جهانگیریان، وزیر راه و شهرسازی با استعفای او موافقت کرد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ، رئیس مرکز روابط عمومی وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد که بعد از استعفای علیرضا جهانگیریان، وزیر راه و شهرسازی با استعفای او موافقت کرد.
ShowPicture.aspxسید قاسم بی‌نیاز با بیان اینکه وزیر راه و شهرسازی با تقاضای استعفای رئیس سازمان هواپیمایی کشوری موافقت کرده است، درباره جانشین جهانگیریان در این سازمان گفت: رئیس جدید سازمان هواپیمایی کشوری با پیشنهاد وزیر راه و شهرسازی به هیأت دولت معرفی می‌شود و در صورت موافقت حکم ریاست برای او صادر خواهد شد.

ظاهراً استعفای جهانگیریان با موضوع سانحه سقوط هواپیمای ایران ۱۴۰ نمی تواند چندان بی‌ارتباط باشد.در این حادثه هواپیمایی که در ۱۹ مردادماه سال گذشته رخ داده بود  یک فروند هواپیمای ایران ۱۴۰ ( آنتونوف ۱۴۰)ساعت ۹:۲۵ دقیقه صبح پس از پرواز از فرودگاه مهرآباد تهران به سمت طبس در حوالی شهرک مسکونی آزادی تهران سقوط کرد که این حادثه ۴۸ کشته و مجروح برجای گذاشت و از آن زمان تاکنون گزارش روشن و دقیقی از دلایل سقوط این سانحه اعلام نشده است.این در حالی است که کمیسیون عمران مجلس و برخی از نمایندگان بارها بر ارائه این گزارش از سوی وزارت راه و شهرسازی تاکیدکرده بودند.

گفتنی است مهرداد لاهوتی نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون عمران مجلس که یکی از نمایندگان پیگیر در خصوص این سانحه هواپیمایی بود پیش از این در گفتگو با »خانه ملت»اظهار کرده بود:من اعتقاد دارم مقصر اصلی سقوط آنتونوف ۱۴۰ سازمان هواپیمایی کشور است. تولید هواپیماهای آنتونوف با هدف جابجایی مسافر صورت نگرفته است.سازمان هواپیمایی نباید مجوز پرواز مسافربری برای آنتونوف‌ها صادر می کرد از طرف دیگر هشدارهای بسیاری دراین رابطه داده شده بود که باید به آن توجه می شد.بر اساس اجرای ماده ۴۹ و سوال از وزیر راه و شهرسازی را در دستور کار داریم و حداقل کاری که انتظار داریم این است که وزیر راه و شهرسازی «جهانگیری» رئیس سازمان هواپیمایی کشور را برکنار کند و درغیر اینصورت از سایر ابزارهای نظارتی خود استفاده خواهیم کرد.

با توجه به اینکه طی چند روز اخیر بحث استیضاح وزیر راه و شهرسازی نیز مطرح شده است شاید این استعفا مانع از برگزاری جلسه استیضاح عباس آخوندی شود.

 

Share