شهردار رشت در مسجد ولي امر محله دباغيان

بودجه سال آینده شهرداری براساس مشکلات محلات تدوین می‌شود/مردم به هویت محله خود اعتماد کنند/برای ساماندهی رودخانه‌های رشت به سرمایه‌گذاری ملی نیازمندیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا شهردار رشت گفت : بودجه شهرداری برای سال آینده بر اساس مشکلات محلات تدوین می شود تا عدالت در راستای تحقق توسعه شهری در محلات ایجاد شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا شهردار رشت گفت : بودجه شهرداری برای سال آینده بر اساس مشکلات محلات تدوین می شود تا عدالت در راستای تحقق توسعه شهری در محلات ایجاد شود

۰۵۳۶سیدمحمدعلی ثابت قدم با حضور در مسجد ولی امر محله دباغیان ضمن آرزوی  قبولی طاعات و عبادات همگان اظهار داشت : در سطح محلات به فضاهای ورزشی و فرهنگی نیاز است که می تواند در جوار سرای محلات احداث شوند .

وی همچنین با بیان اینکه با ایجاد سرای محله مشکلات محلی تا حد زیادی رفع خواهد شد، گفت : بعد از پایان ماه مبارک رمضان ، پنج سرای محله در پنج منطقه شهرداری رشت ایجاد می شود و امید است در سایر محلات نیز این رویکرد توسعه یابد .

 شهردار رشت اظهار امیدواری کرد تا با حضور در مساجد مشکلات شهروندان به درستی شناسایی شود و ارتباط موثری میان مردم و شهرداری مناطق ایجاد گردد .

وی ادامه داد : بعد از شناسایی و ساماندهی مشکلات به تدریج در راستای رفع مشکلات محلات گام برداشته خواهد شد .

ثابت قدم به ساماندهی رودخانه های زرجوب و گوهررود اشاره کرد و گفت : فاضلاب بیمارستانی و پس آب شهرک صنعتی به همراه شیرابه حاصل از دفن زباله در منطقه سراوان و فاضلاب روستایی در مسیر بالا دست از مهم ترین منابع آلایندگی این رودخانه ها محسوب می شوند که باید به آن فاضلاب خانگی شهر رشت را نیز اضافه کرد که مسئله ساز شده است .

 وی با تاکید بر اینکه همه این موارد باید در کنار هم دیده شوند، افزود : هم اکنون مطالعات ساماندهی رودخانه ها در حال انجام بوده و برنامه هایی در کوتاه مدت ، میان مدت و بلند مدت در دستور کار قرار خواهد گرفت .

 شهردار رشت با تاکید بر اینکه با اتکا به در آمدهای وصولی از مردم نمی توان پروژه های عظیمی مانند رودخانه ها را انجام داد، تصریح کرد: در راستای تحقق این پروژه ها به سرمایه گذاری های  ملی نیاز است اما در مورد پروژه های مانند پیاده راه سازی می توان از منابع درآمدی بهره برد چرا که هزینه کمتری در بردارد .

وی موفقیت شهرداری را در گروه موفقیت شهروندان ذکر کرد که تنها با مشارکت عمومی حاصل خواهد شد .

دکتر ثابت قدم هدف از حضور در سطح محلات آگاهی دقیق از مشکلات محلات عنوان کرد و گفت : مردم باید به هویت محله خود اعتماد کنند و در توسعه آن مشارکت داشته باشند که در این میان می توان از حضور فرهیختگان محلی و هیات امنای مساجد بهره گیری کرد .

ثابت قدم در مدیریت شهری تخصص دارد و یک شهروند رشتی محسوب می شود

۰۵۳۵ امام جماعت مسجد ولی امر محله دباغیان نیز در این دیدار گفت :بر خلاف مسئولان و شهرداران گذشته دکتر ثابت قدم در زمینه مدیریت شهری تخصص دارد و علاوه بر این یک شهروند رشتی محسوب می شوند که باید این موارد را فرصتی مغتنم دانست .

حجت الاسلام گرفمی از اقدامات شهردار استقبال کرد و گفت :سرای محلات باید در اولویت شهرداری قرار گیرد و به نقش روحانیت در توسعه محلی توجه ویژه ای شود

وی از آلودگی رودخانه های رشت گلایه کرد و افزود : از شهرداری تقاضا می شود نسبت به ساماندهی و خریداری اماکن متروکه حاشیه رودخانه ها که محل فساد و تجمع برخی از معتادان است ، اقدام کند.

 امام جماعت مسجد ولی امر محله دباغیان یاد آور شد : تعریض خیابان ۹۰۰ متری محله دباغیان از جمله نیازمندی های این محله است که در این تعریض ، نباید از سطح پیاده روها کاسته شود .

 حجت الاسلام گرفمی ادامه داد: در ایجاد ۵۵ سرای محله در سطح شهر می توان از حضور واقفین بهره گیری کرد چرا که با فرهنگ سازی می توان از ظرفیت آنها در اهدای زمین مورد نیاز برای سرای محلات استفاده کرد بنابراین در ایجاد این سراها هزینه چندانی گریبانگیر شهرداری نخواهد شد .

۰۵۳۷ ۰۵۳۹ ۰۵۴۰ ۰۵۴۱

Share