با حضور مسئولان

اولین دفتر تسهیل گری و نوسازی بافت فرسوده شهر رشت افتتاح شد

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،شهردار رشت درگفت: در حال بزرگ کردن شهرداری نیستیم بلکه به دنبال احترام به مردم و ارتباط بی واسطه و مستقیم با آنها هستیم که این رابطه آگاهانه و علمی است و دستوری نیست

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،صبح امروز اولین دفتر تسهیل گری و نوسازی بافت فرسوده شهر رشت در محله رودبارتان این شهر با حضور مدیرکل دفتر امور شهری استانداری گیلان افتتاح شد.

IMG_3019به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از رشت ,سید محمدعلی ثابت قدم شهردار رشت در این مراسم با بیان اینکه در این برهه زمانی بزرگترین کار شهرداری رشت افتتاح اینگونه دفاتر است اظهار کرد: در حال بزرگ کردن شهرداری نیستیم بلکه به دنبال احترام به مردم و ارتباط بی واسطه و مستقیم با آنها هستیم که این رابطه آگاهانه و علمی است و دستوری نیست ; دولت عملاً کارها را به دست مردم می سپارد و این مساله در حد شعار و حرف نیست.

شهردار رشت بر لزوم حضور بیشتر در جمع شهروندان تاکید کرد و یادآور شد: یکی از فواید افتتاح دفتر تسهیل گری و نوسازی بافت فرسوده شهر رشت افزایش بهره وری است.

ثابت قدم ادامه داد: استفاده از سیستم های خصوصی باعث جلوگیری از هدر رفت منابع می شود.

شهردار رشت با بیان اینکه دفتر تسهیل گری و نوسازی بافت فرسوده بخشی از سند بازآفرینی شهری است خاطرنشان کرد:با ایجاد این دفتر عملاً بازآفرینی شهری به عمق محلات رشت برده می شود.

وی با بیان اینکه بازآفرینی شهری رشت در دو سطح فرامنطقی و محله ای قابل تفکیک است ,اظهار کرد:این دفتر برای کمک به سطح محله ای است و در هفت گونه مطالعاتش انجام شده است که به دلایلی در گذشته مسکوت مانده بود اما این هفت دفتر تا سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

ثابت قدم مبنای این طرح را مبتنی بر هویت های اجتماعی، اقتصادی و بافت کالبدی هر محله دارد عنوان کرد و گفت: امیدواریم این هفت دفتر سبب رونق اقتصادی در حاشیه شهرها و همچنین افزایش ساخت و ساز شود و توسعه ۵۵ محله شهر رشت را در پی داشته باشد.

 

tel final1

Share