لاهوتی خبر داد

استیضاح وزیر راه و شهرسازی دو هفته آینده در صحن علنی مجلس اعلام وصول می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از اعلام وصول استیضاح وزیر راه و شهرسازی در یکی از جلسات علنی مجلس در دو هفته آینده خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از اعلام وصول استیضاح وزیر راه و شهرسازی در یکی از جلسات علنی مجلس در دو هفته آینده خبر داد.
lahooti_8733 (1)مهرداد بائوج لاهوتی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب تقاضای تعدادی از نمایندگان مجلس مبنی بر استیضاح وزیر راه و شهرسازی در این کمیسیون، گفت: تقاضای استیضاح وزیر راه و شهرسازی در جلسه روز سه‌شنبه هفته گذشته کمیسیون عمران مجلس مورد بررسی قرار گرفت که در نهایت این طرح تقدیم هیئت رئیسه مجلس شد.
وی افزود: با توجه به اینکه تقاضای استیضاح وزیر راه و شهرسازی تقدیم هیئت رئیسه مجلس شده است، بنابراین، این طرح دو هفته آینده و پس از تعطیلات تابستانی نمایندگان، در صحن علنی مجلس اعلام وصول می‌شود.

متن کامل استیضاح وزیر راه و شهرسازی به‌شرح زیر است:

بسمه تعالی

هیئت رئیسه محترم مجلس شورای اسلامی
برابر ماده ۲۲۲ آئین‌نامه مجلس شورای اسلامی تقاضای استیضاح وزیر محترم راه و شهرسازی را داریم.
موارد استیضاح:
۱- نبود برنامه در حمل و نقل ریلی
۲- عدم انجام تعهدات در حوزه راه روستایی
۳- عدم پیگیری و حل مشکلات مسکن مهر
۴- عدم ساماندهی بازار مسکن
۵- عدم حمایت از مسکن محرومان
۶- عدم اجرای احکام برنامه پنجم (مواد ۱۷۶، ۱۷۲، ۱۹۴، ۱۶۱، ۱۶۳، ۱۶۴، ۱۶۵، ۱۶۶، ۱۶۷، ۱۶۸، ۱۶۹، ۱۷۰، ۱۷۱، بند ل ۴۴)
۷- عزل و نصب‌های بدون دلیل و حذف نیروهای مؤمن
۸- عدم اجرای قوانین ایثارگران
۹- عدم اجرای برخی برنامه‌های پیشنهادی در زمان رأی اعتماد از قبیل: حوزه عمومی وزارتخانه، حوزه حمل و نقل، زمین، مسکن و شهرسازی
۱۰- مشکلات مالی در معاونت زیرساخت
۱۱- عدم توجه به ارتقای سطح ایمنی و گسترش حمل و نقل هوایی و به‌کارگیری افراد ناتوان و فاقد سابقه مدیریت و اجرایی صنعت هوایی علی‌رغم تذکرات کتبی و شفاهی نمایندگان و کمیسیون عمران
۱۲- عدم ارائه یک برنامه و سیاست‌های شخصی درموضوع مسکن در کشور
۱۳- عملکرد بانک مسکن در رابطه با تسهیلات مسکن مهر، مسکن روستایی، بافت فرسوده
۱۴- علت بی‌توجهی به پرداخت تسهیلات مسکن روستایی و عدم پرداخت بازگشت اقساط مسکن مهر جهت تکمیل پروژه‌ها و عدم پرداخت وام در بافت فرسوده
۱۵- چرا در حالی که باید از بخش خصوصی حمایت کنیم، خرید لوکوموتیو و تجهیزات توسط راه‌آهن و با ترک تشریفات انجام می‌شود، چرا تسهیلات به بخش خصوصی برای خرید داده نمی‌شود؟
۱۶- پاسخ وزارتخانه به گزارش ماده ۴۹ کمیسیون عمران مجلس چیست؟
۱۷- آخرین اقدامات در خصوص متخلفین سقوط حادثه هواپیمایی آنتونوف ۱۴۱ چه بوده است؟
۱۸- در حالی که سخنگوی دولت از هدف‌گذاری دولت برای تولید سالانه یک‌میلیون و ۸۰۰هزار واحد مسکونی خبر می‌دهد، برنامه وزارتخانه برای تحقق این هدف در سال ۹۴ و سال‌های آتی چیست؟ چرا مجدداً طرح جامع تهیه شده است و این طرح چه موقعی نهایی می‌شود؟
۱۹- چرا با وجود ایرادات قانونی در مورد اصلاحیه و افزایش مبلغ قرارداد شماره ۱۰۸۸۰ مورخ ۸۴.۱۲.۳ موضوع خرید لوکوموتیو از شرکت مپنا اقدامات بعدی معمول شده است؟
۲۰- موضوع واگذاری چندین قرارداد به شرکت ابن‌سینا چگونه است؟
۲۱- وزارت راه به‌عنوان متولی صنعت حمل و نقل ریلی چه اقداماتی در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولیدات داخلی داشته است؟ عقد قرارداد خرید ۵۰۰ دستگاه واگن به‌ارزش ۷۳۰میلیون یورو از شرکت استادلر سوئیس توسط شرکت حمل و نقل ریلی رجاء با چراغ سبز چه‌کسانی صورت پذیرفته است؟
۲۲- برقی کردن راه‌آهن تهران ــ مشهد به چه مرحله‌ای رسیده است؟ چرا تحرکی در دولت یازدهم نداشته است؟
۲۳- چرا آزادراه قزوین ــ رشت بعد از ۲۰ ماه از دولت یازدهم تکمیل نشده است؟
۲۴- چرا برنامه قطار شهری بین شهرهای جدید و کلان‌شهرها متوقف شده است؟

/تسنیم

 ایرج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،حسن تامینی،جبار کوچکی نژاد،مهرداد لاهوتی،ناصر عاشوری،حمیدرضا خصوصی،حسن خسته بند،محمود شکری،صفر نعیمی رز،عطالله حکیمی

Share