جواد آزادبخت در واکنش به اظهارات نیکومنش و حضور محمد اصفهانی در رشت:

رئیس کمیسیون فرهنگی شورا کتاب «مردان موسیقی گیلان» را مطالعه کند/خوانندگان مطرح گیلان به دلیل عدم حمایت مسئولین خانه‌نشین شده‌اند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،خواننده گیلان با بیان اینکه بیشتر خوانندگان مطرح این استان به دلیل عدم حمایت مسئولان خانه‌نشین شده‌اند، گفت: مسئولان به جای پرداخت ۳۰ میلیون تومان به یکی از خوانندگان غیربومی، از موسیقی گیلان حمایت کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،خواننده گیلان با بیان اینکه بیشتر خوانندگان مطرح این استان به دلیل عدم حمایت مسئولان خانه‌۱۵۹۵۷۲۵۲۳۴۱۰۵۱۸۲۲۰۴۲۱۵۴۱۴۱۲۴۷۱۶۱۳۸۲۴۲۴۴۶۹نشین شده‌اند، گفت: مسئولان به جای پرداخت ۳۰ میلیون تومان به یکی از خوانندگان غیربومی، از موسیقی گیلان حمایت کنند.

اظهارات رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت مبنی بر پرداخت ۳۰ میلیون تومان به یکی از خوانندگان غیربومی برای چند دقیقه اجرا در ویژه برنامه نیمه‌شعبان این شهر و همسطح ندانستن خوانندگان گیلان با این هنرمند ملی، موجی از انتقادهای هنرمندان موسیقی گیلانی را در بر داشت.

یکی از خوانندگان گیلان ضمن انتقاد نسبت به سخنان یکی از اعضای فرهنگی شورای اسلامی شهر اظهار کرد: نگران آمدن خواننده غیربومی به رشت نیستیم زیرا وی خواننده‌ای مطرح با صدای بسیار دلنشین است که بنده یکی از طرفدارانش هستم.

جواد آزادبخت با بیان اینکه از ظرفیت‌های خوانندگان گیلان استفاده نمی‌شود، تصریح کرد: ۳۰ میلیون تومانی که می‌خواهند به او بدهند می‌تواند بسیاری از مشکلات هنرمندان گیلان را برطرف کند.

وی بزرگ‌ترین چالش هنرمندان گیلان را بیمه نبودن، نداشتن سالن اجرای کنسرت و… عنوان کرد و افزود: موسیقی گیلان مانند تمام فرهنگ مردم این استان بسیار غنی است و جایگاهی مشخص دارد و کسانی که در این عرصه هستند مظلوم واقع شده‌اند.

این خواننده مطرح گیلان با اشاره به وجود خوانندگان بزرگی مانند ناصر مسعودی، مرحوم پوررضا، ناصر وحدتی، محمد عذرخواه و… گفت: ارزش این خوانندگان بسیار بالاست اما هرگز فرصت استفاده از این ظرفیت‌ها در گیلان داده نشده است.

بیمه هنرمندان گیلان قطع شده/ بزرگ‌ترین نوازنده ویلن گیلان در نبرد با مشکلات

وی با تصریح بر اینکه تاکنون ۳۰ میلیون تومان در اختیار موسیقی گیلان قرار نگرفته است که مشکلات را برطرف کند، ادامه داد: بیمه بسیاری از هنرمندان که عضو صندوق بیمه هنرمندان بودند، قطع شده و وضعیت معیشتی برخی از هنرمندان موسیقی گیلان بسیار اسفبار است.

آزادبخت اضافه کرد: بزرگ‌ترین نوازنده ویلن گیلان دچار مشکلاتی ناشی از عدم حمایت مسئولان است و اگر نیمی و یا کمتر از مبلغ ۳۰ میلیون تومان به امثال این موسیقی‌دان بزرگ کمک می‌کردند امروز مجبور نمی‌شد با مشکلات دسته‌پنجه نرم کند و کسی حال او را نپرسد.

وی گیلان را دارای هنرمندان بسیار ارزشمندی خواند که برخی‌ها از آنها فراموش شده‌اند و افزود: کنسرت‌های هفتگی در رشت و دیگر نقاط گیلان برگزار می‌شود در حالی که اگر خواننده گیلانی بخواهد کنسرتی برگزار کند باید از هفت‌خوان رستم بگذرد و بسیار سخت می‌گیرند و نه تنها تبلیغی برای او نمی‌شود بلکه هیچ حمایتی صورت نمی‌گیرد اما برای خوانندگان غیرگیلانی تبلیغات گسترده‌ای انجام می‌دهند.

عدم توازن بین خوانندگان گیلان و خوانندگان کشوری در برگزاری کنسرت‌های هفتگی در این استان

این خواننده ترانه‌های محلی گیلان با تاکید بر اینکه هیچ توازنی بین خوانندگان این استان با خوانندگان غیربومی در برگزاری کنسرت‌ها وجود ندارد، خاطرنشان کرد: خوانندگان گیلان حمایت‌گر ندارند حتی یک سالن ندارند که بخواهند در آن اجرای موسیقی داشته باشند.

وی نبود اسپانسر را از دیگر مشکلات خوانندگان گیلان عنوان کرد و یادآور شد: خوانندگان گیلان باید شناخته شوند اما مسئولان هیچ حمایتی از آنها نمی‌کنند و اظهارات رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت نیز بر اثر بی‌اطلاعی از وجود خوانندگان مطرح گیلان است که به وی پیشنهاد می‌کنم کتاب «مردان موسیقی گیلان» نوشته کریم کوچک‌زاد را مطالعه کند.

آزادبخت با اشاره به اینکه بسیاری از خوانندگان گیلان به دلیل عدم حمایت مسئولان خانه‌نشین شده‌اند، متذکر شد: خوانندگان گیلان می‌توانند در اعیاد مذهبی و دیگر مراسم‌ها و جشن‌های ملی با کمترین هزینه اجراهای خوب و موفقی داشته باشند و نباید این ظرفیت‌ها نادیده گرفته شود.

وی خواستار حمایت بیشتر مسئولان فرهنگی گیلان و اعضای شورای اسلامی شهر رشت از هنرمندان موسیقی و خوانندگان این استان شد./فارس

Share