شهردار انزلي در واكنش به اظهارات مديرعامل جامعه هتلداران استان گیلان

با جدیت تمام کاری را که شروع کرده‌ایم به اتمام می رسانیم/تمام ۱۸کیلومتر ساحل انزلی آزادسازی می‌شود/ظرف چند روز آینده تخریب هم داریم

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، پورشعبان با اشاره به اینکه طرح آزاد سازی حریم دریا با موافقت شورای تامین ، شورای شهر ، فرمانداری و استانداری انجام می شود اظهار داشت: آقای عباسی بابت استفاده از حق منظر چیزی به شهرداری پرداخته است؟ بنده با جدیت تمام معتقدم که این کار باید صورت بگیرد و کاری را که شروع کرده ایم به اتمام می رسانیم.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،شهردار انزلی در واکنش به اظهارات مدیرعامل جامعه هتلداران استان گیلان درخصوص آزاد سازی حریم دریا عنوان کرد: ما سعی کرده ایم که به همه اقشار جامعه و از جمله هتلداران عزیز کمک کنیم و در این خصوص باید بگویم تملک ساحل مربوط به نهاد یا سازمان خاصی نیست و شهرداری توسط نماینده وزارت کشور در شهرستان و پس از آزادسازی ،اقدام به ساماندهی و فراهم سازی بسترهای لازم برای درآمدزایی می نماید.

آزادسازی به معنی رهاسازی ساحل نیست

shaban_0040-Copy-3به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از انزلی ,رضا پورشعبان با تاکید براینکه آزاد سازی به معنی رهاسازی ساحل نیست تصریح کرد:مگر می توان ساحلی را با اینهمه وسعت در شهرستان آزادسازی کرد و بعد رها شود!؟ ما سواحلی در انزلی داریم که تاکنون هم از آنجا بهره برداری خاصی صورت نگرفته و این شرایط موجود فقط مختص هتل جهانگردی و غیره نیست بلکه کل ۱۸کیلومتر ساحل ما را شامل می شود و بنده همین جا عرض میکنم ،مطابق و متناسب با رشد و توسعه شهر می بایست طرحهای تفریحی و گردشگری خود را با توجه به اینکه انزلی شهری ساحلی است در ساحل انجام دهیم.

با جدیت تمام کاری را که شروع کرده ایم به اتمام می رسانیم

وی با اشاره به اینکه طرح آزاد سازی حریم دریا با موافقت شورای تامین ، شورای شهر ، فرمانداری و استانداری انجام می شود اظهار داشت: آقای عباسی (رییس جامعه هتل داران گیلان) بابت استفاده از حق منظر چیزی به شهرداری پرداخته است؟آیا غیر از این است که اتاقهای رو به ساحل هتل ،گرانتر از اتاقهای دیگر آن است و در ازای دریافت مبلغی بیشتر در جهت استفاده از منظر ساحل و دریا اگر چیزی پرداخته باشند حق دارند معترض باشند و بنده با جدیت تمام معتقدم که این کار باید صورت بگیرد و کاری را که شروع کرده ایم به اتمام می رسانیم.
شهردار انزلی با انتقاد از عکس العمل جامعه هتلداران در این راستا بیان داشت: ما انتظار داشتیم این طرح مورد استقبال همگان قرار بگیرد چرا که طی جلسات متعددی که برگزار کردیم ،در همه زمینه ها به توافق و تعامل رسیدیم که حتی در مواردی هم ، مثل هتل جهانگردی که درحدود ۲۰۰متر ساحل دارد، از حداقل آن استفاده کنیم و فکر نمی کنم اینکار با اصل قضیه منافاتی داشته باشد.

تمام ۱۸کیلومتر ساحل انزلی در دستورکار آزاد سازی قرار دارد/ظرف چند روز آینده تخریب هم داریم

به گزارش دیارمیرزا رضا پورشعبان ادامه داد: ما به هرجای ساحل ورود کنیم قاعدتا گوشه ای از منظر ساحل ما گرفته خواهد شد و در طرح کلی که ابلاغ انجام آن به ما محول شده ،این قضیه نیز وجود دارد و بنده ازجامعه هتل داران و همینطور از تمامی مهمانپذیران عزیز تقاضا دارم به کلیات طرح احترام گذاشته و نهایت همکاری را با شهرداری و مسئولان شهر انجام دهند و وارد جزئیات طرح نشوند تا انشاالله بتوانیم با همت جمیع بزرگواران به یک نتیجه مطلوب که برای هر دو طرف منفعت داشته باشد برسیم.
وی درخصوص اینکه گفته شده بود طرح پاکسازی ساحل قرار بود از ساحل غازیان شروع شود گفت: تمام ۱۸کیلومتر ساحل انزلی در دستورکار آزاد سازی قرار دارد ولی به دستور دادستان محترم ،اولویت با بلوار اطباء بود اما به دلایل مختلف ما انزلی را نیز در دستور کار قرار دادیم و ظرف چند روز آینده شاهد خواهید بود که تخریب هم خواهیم داشت.

نگاه ها را عوض کنیم

شهردار انزلی در خصوص وضعیت ساختمانهایی که درحریم ساحل هستند و مالک هم دارند اظهار داشت: آزادسازی این بخش از ساحل که دارای مالک می باشند با سازمان آب منطقه ای است چرا که درحریم آنهاست و دوستان خود باید در این حرایم ورود کنند و البته بنده طی جلسه ای که با دادستانی محترم داشتم به این امر نیز اشاره شد و ما درحال حاضر در تلاشیم که درخصوص املاکی که مالک خصوصی داشته و سند ثتبی دارند بررسی های لازم صورت بگیرد و نهایتا تعیین تکلیف شود.
رضا پورشعبان تصریح کرد: ما شروع به نقشه برداری از کل ساحل انزلی و غازیان نموده ایم که پس از اینکار حدودها و حرایم مشخص گشته و کد ارتفاعی آنها را نیز تعیین خواهیم کرد و پس از اینکار بعنوان یک خط پرو‍ژه به شورای تامین ارجاع داده خواهد شد که آن خط پرو‍ژه ،ملاک عقب نشینی خواهد بود.
شهردار انزلی در پایان عنوان کرد: باید نگاه هایمان به سمتی برود که ابتدا بیاندیشیم چگونه می شود مشتری جذب کرد و اینکه بیاییم و به قول معروف یکطرفه به قاضی برویم که با اینکار شهرداری هتل ها ورشکست می شوند از نظر بنده تحلیل درستی نمی باشد و باید به عرض برسانم در کشورهایی که گاها مثال زده می شود شاهدیم که چند هتل در کنار هم مشغول به فعالیت هستند . پس چگونه است که آنها می توانند درآمدزایی کنند ولی ما نمی توانیم ؟همه این موارد به نحوه مدیریت و امکانات رفاهی و نحوه برخورد با مشتری در راستای جذب و ماندگاری وی و همچنین بازگشت مجددش در سفرهای آتی این عزیزان خواهد بود .پس لازم است که نگاه ها را عوض کنیم.

Share