در بازدید و نشست خبری با خبرنگارن عنوان شد :

شهرداری انزلی با ۱۴ طرح جامع به استقبال نوروز ۹۴ می رود

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رضا پورشعبان با بیان اینکه به منظور توسعه و متنوع سازی خدمات و تسهیلات قابل ارائه به گردشگران نوروزی ۹۴ در شهرستان توریستی بندرانزلی ، این سازمان با اجرای ۱۴ برنامه گردشگری جدید به استقبال سال جدید می رود ، خبرنگاران انزلی را به بازدید از طرح های نوروزی شهرستان دعوت کرد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رضا پورشعبان با بیان اینکه به منظور توسعه و متنوع سازی خدمات و تسهیلات قابل ارائه به گردشگران نوروزی ۹۴ در شهرستان توریستی بندرانزلی ، این سازمان با اجرای ۱۴ برنامه گردشگری جدید به استقبال سال جدید می رود ، خبرنگاران انزلی را به بازدید از طرح های نوروزی شهرستان دعوت کرد.

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا شهردار انزلی به همراه معاونت جدید شهرداری انزلی در رابطه با پروژه های شهرداری انزلی در ایام نوروز در کنار خبرنگاران از طرح های نوروزی بازدید کردند و توضیحات لازم از سوی پورشعبان ارائه شد تا مردم و خبرنگاران بیش از پیش در جریان فعالیتهای شهرداری قرار بگیرند.
در ابتدای بازدید از پروژه ها ،معاونت عمرانی جدید شهرداری بندرانزلی در رابطه با احداث خانه روستایی در کنار ساختمان شهرداری گفت: این بنای چوبی نمادی از فرهنگ مردم گیلان زمین است و ریشه در آداب و رسوم این سرزمین دارد.

IMG_0275موسی فکور خاطر نشان کرد: چون شهرداری انزلی یکی از اولین شهرداری در کل کشور بوده و آن زمان آن را بلدیه می نامیدند این خانه روستایی نیز به موزه ای از فعالیت های شهرداری انزلی از بدو تاسیس تا کنون تبدیل خواهد شد که برای آن در بخش ابتدایی ۵۰ میلیون و در بخش پایانی ۷۰ میلیون تومان هزینه شده است و تمامی افتخارات ، تجهیزات و ادوات بلدیه ، عکس ها و تصاویر قدیمی ساختمان شهرداری در این خانه روستایی برای دید عموم به نمایش خواهیم گذاشت .
پس از صحبتهای موسی فکور خبرنگاران به همراه جمعی از عوامل شهرداری به پارک جنگلی طالب آباد رفتند تا شهردار انزلی در رابطه با چگونگی روند زیبا سازی و تکمیل این پارک بزرگ برای خبرنگاران توضیحاتی ارائه دهد.

رضا پور شعبان در این خصوص بیان کرد: پارک جنگلی طالب آباد با ۱۰ هکتار مساحت و وجود ۱۸ آلاچیق شرایط بسیار خوبی را برای پذیرایی از مهمانان فراهم کرده است.
وی افزود: ما در این پارک ۲۵ سرویس بهداشتی ، ۲۵ سکو بتنی و ۳۰ صندلی طرح چوب نیز تعبیه نموده ایم و در این پارک جنگلی ، برکه ای آبی به منظور استفاده مسافران با قایق های پدالی در نظر گرفته شده است .

شهردار انزلی با اشاره به اجرای چند طرحمهم گردشگری در این پارک اظهار کرد: برای اولین بار از ۶ فروردین جشنواره بزرگ اقوام ایرانی با همکاری ۸ استان برای آشنایی بیشتر مردم با آداب و رسوم قومهای ایرانی در ایام نوروز در شهرستان بندرانزلی برگزار خواهد شد و پایان تابستان ادامه خواهد داشت .

پورشعبان در رابطه با فعالیتهای ویژه شهرداری برای صنایع دستی نیز تاکید کرد : ساخت ۴۰ غرفه صنایع دستی نیز رو به اتمام است که محصولات آن علاوه بر شهر انزلی ، از سراسر کشور برای مسافران نوروزی شهرستان عرضه می شود
وی همچنین از ایجاد دها کیوسک اطلاع رسانی به منظور رفاه حال مسافران در زمینه گردشگری در ورودی شهر نیز خبر داد .

پس از ارائه توضیحات وی در رابطه پارک بزرگ جنگلی ،خبرنگاران از پروژه پارک ۱۷ هکتاری غازیان ،پارک ساحلی انزلی ،و چند ده المان شهری جدید شهرداری بازدید کردند.
نکته قابل توجه ، اقدام نو آورانه شهرداری در راستای بازسازی سرویس های بهداشتی بود ، چرا که شهر انزلی از کمبود آنها رنج می برد

شهردار انزلی پس از ارائه توضیحات لازم در مکان اجرای پروژه ها ،با حضور در سالن جلسات مهمانسرای جهانگردی نیز به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

پورشعبان که در ابتدای سخنان با بیان اینکه متاسفانه و یا خوشبختانه شهر انزلی همیشه آبستن اتفاقات خاص است خاطر نشان کرد : انزلی شهر بزرگی است ، آدم های بزرگی دارد ، ریشه دار است و با این ویژگی های خاص می توانیم یکدل و یکصدا در کنار هم شهری آباد را برای مردمانمان بسازیم.

وی که انتقادهای مطرح شده از سوی خبرنگاران را سازنده و مفید برای انزلی می دانست اذعان داشت : تمام مشکلات را می پذیرم ، از نقد های سازنده به جد استقبال میکنم و دوست دارم با کمک شما خبرنگاران به یک توسعه پایدار برای شهرمان برسیم.IMG_0256

شهردار بندرانزلی در رابطه با چگونگی مدیریت پسماند زباله ها در انزلی گفت: ما برای مدیریت پسماند چند استراتژی اتخاذ کرده ایم که مهم ترین آنها تفکیک زباله از مبدا است.
پورشعبان تصریح کرد: با اینکه هنوز راضی کننده نیست اما سال گذشته توانستیم تفکیک زباله از مبدا را در ۷۰% شهر انزلی عملی نماییم ،که امیدوارم در سال ۹۴ با همکاری بخش خصوصی به ۱۰۰ % برسد.

وی از اجرایی شدن شعار استاندار در خصوص مسیر سبز ، ساحل پاک را در انزلی خبر داد و  افزود : این شعار در انزلی به خوبی اجرا شد و توانستیم با کمک ادارات هر چهارشنبه قسمتی از ساحل را پاکسازی کنیم . ان شاء الله در سال جاری این برنامه ها بیشتر خواهد شد و بنده شخصا در پاکسازی ساحل انزلی حضور داشتم ،تا مردم احساس کنند که این شهر مال خودشان است باید قدر آن را بدانند .

شهردار انزلی همچنین به ۱۴ طرح مهم و اساسی شهرداری بندرانزلی برای نوروز ۹۴ اشاره کرد و تصریح نمود : برای نوروز امسال بیش از ۶۰ المان شهری در انزلی با بودجه ای ۳۰۰ میلیون تومانی طراحی شده که در این میان ۱۰ مورد هفت سین نوروزی ،۱ مورد هفت سین در اتوبوس خط واحد ،۳ مورد نماد حاجی فیروز ، ۱ مورد موزه ی بزرگ شهردرای و تکمیل و مجهز کردن پارک های جنگلی برای اسکان مهمانان نوروزی ، ۳ مورد بازی های نوری برای کودکان ، همکاری و مجهز کردن مساجد بین راهی ، ایجاد پنج پارکنیگ موقت نوروزی ، جشنواره اقوام ایران برای اولین بار ، برپایی سیرک بزرگ آذربایجان ، نورپردازی های شهری بخشی از برنامه هایی است که از سوی شهرداری انزلی برای مسافران نوروزی در نظر گرفته شده است .

رضا پورشعبان همچنین از ساخت و نصب تندیس بزرگ سیروس قایقران در مراسم سالگرد این افتخار ملی در ۱۸ فروردین سال جاری نیز خبر داد.

وی در پایان در رابطه با فعالیت های نشاط آور و جشنهای شهرداری در ایام نوروز گفت: به دلیل تلاقی ایام فاطمیه با عید نوروز ،تمامی فعالیت های نشاط آور از ششم فرورودین و پس از ایام فاطمیه برگزار می شود.
IMG_0262 IMG_0240 IMG_0237

Share