به همراه هیأتی از استان گیلان صورت گرفت

بازدید کارگروه مرز مجاز کشور از گمرک آستارای جمهوری آذربایجان+تصاویر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،کارگروه مرز مجاز کشور به همراه هیأتی از استان گیلان و شهرستان مرزی بندر آستارا که در رأس آنها «مهندس شفقی» فرماندار، «دکتر محمدی» مدیر کل گمرکات آستارا و مسئولان هنگ مرزی حضور داشتند، از بندر چند منظوره آستارا، گمرک زمینی آستارا و گمرک آستارای کشور جمهوری آذربایجان بازدید کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،کارگروه مرز مجاز کشور به همراه هیأتی از استان گیلان و شهرستان مرزی بندر آستارا که در رأس آنها «مهندس شفقی» فرماندار، «دکتر محمدی» مدیر کل گمرکات آستارا و مسئولان هنگ مرزی حضور داشتند، از بندر چند منظوره آستارا، گمرک زمینی آستارا و گمرک آستارای کشور جمهوری آذربایجان بازدید کردند.article

«حجت الله بابایی» رئیس اداره مرزهای رسمی و گذرنامه اداره کل امور مرزی وزارت کشور در این خصوص اظهار داشت: کارگروه فوق مسئولیت ایجاد و مدیریت مرزهای کشور را بر عهده دارد و بر اساس مصوبه، مقرر گردیده در طول هر سال یک بازدید از مرزهای کشور به عمل آید.

وی بازبینی و ارزیابی را از مهمترین اهداف این کارگروه برشمرد و ادامه داد: در این بازبینی ها روند اجرایی کارها در مرزها به خصوص در مرزهای مجاز زمینی، دریایی و هوایی کشور مورد بررسی قرار می گیرد.

بابایی در راستای حضور کارگروه در بندر مرزی آستارا تصریح کرد: در این سفر از محوطه بندر چند منظوره آستارا با هدف پیگیری و رفع مسایل و مشکلات بازدید شد و با توجه به اینکه با مصوبه دولت این بندر مرز مجاز دریایی اعلام شده است ولی هنوز دستگاه ها به شکل کامل در اینجا مستقر نشده اند و بندر نیز ساختمان و تجهیزات خود را در این محوطه راه اندازی نکرده است.

وی در ادامه به بازدید میدانی از محوطه گمرک آستارای جمهوری آذربایجان اشاره کرد و افزود: به اتفاق اعضای این کارگروه در این سفر از امکانات گمرکی آنسوی مرز بازدید بعمل آمد و پس از نشستی مشترک با مسئولان مرزبانی و گمرکی در اداره گمرک آستارای آذربایجان از تجربیات آن کشور در خصوص امور گمرکی استفاده گردید.

رئیس اداره مرزهای رسمی و گذرنامه اداره کل امور مرزی وزارت کشور از مناسب بودن سیستم چیدمان بخش های مختلف در گمرک جمهوری آذربایجان سخن گفت و تأکید کرد: در این بازدید تجربیات دو طرف به یکدیگر منتقل شد.

حجت الله بابایی در خصوص وضعیت امنیت در مرزهای کشور خاطر نشان کرد: مهمترین دغدغه مرزهای کشور امنیت می باشد که این امنیت در تمامی مناطق برقرار است.

وی بحث توسعه اقتصادی با محور فراهم کردن زیرساخت ها را از دیگر اهداف عنوان کرد و گفت: با تدبیر دولت و وزارت کشور تسهیل روند محقق گردیده و در حال تدوین شرایط تسهیل امور جاری پایانه های مرزی کشور هستیم.

وی از ابلاغ دستورالعمل مدیریت مبادی ورودی پیش از تدوین این برنامه ها سخن گفت و بیان کرد: برای آنچه در مقابل دستورالعمل رفتار گردد، تذکر می دهیم و مسایل شهرستان را با مدیریت فرمانداران در شهرستان ها و در سایر موارد از امکانات استان، وزارت کشور، ریاست جمهوری و برای مصوبه از مجلس شورای اسلامی بهره مند می شویم.

کارگروه مرز مجاز کشور در این سفر و پس از بازگشت به گمرک جمهوری اسلامی ایران در مرز آستارا از محوطه گمرک و بخش های مختلف آن بازدید میدانی به عمل آورد.

article2 article3 article4 article5 article6/ایسنا

Share