متاسفانه بتن سبز در ساخت‌وساز استفاده نمی‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،عضو تیم دانشگاه فنی شهید منتظری مشهد گفت: متاسفانه بتن سبز در ساخت‌وساز استفاده نمی‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،عضو تیم دانشگاه فنی شهید منتظری مشهد گفت: متاسفانه بتن سبز در س۴۳۱۶۹اخت‌وساز استفاده نمی‌شود.

محمدامین حامدی‌راد در خصوص هشتمین همایش مسابقات ملی بتن گفت: مسابقات و کسب مقام و جوایز در واقع بهانه‌ای است تا دانشجویان وارد صنعت و بازار کار شوند و بتوانند آنچه را که آموخته‌اند را به صورت عملی به اجرا در آورند.

وی افزود: ما دانشجویان شرق کشور غالبا ورود به بحث بتن را از طریق مسابقات بتن شرق آغاز کرده‌ایم که هر ساله در خراسان برگزار می‌شود و به نوعی دانشجویان را آماده می‌کند تا وارد فضای کار شوند همچنین آنچه را که به صورت تئوری می‌آموزند را به نحو احسن در یک مسابقه به صورت علمی به اجرا در می‌آورند .

وی در خصوص برگزاری استانی مسابقات ملی بتن ادامه داد :مسابقات ملی بتن اگر هر سال توسط استان‌های مختلف برگزار شود و با همان کیفیتی که دانشگاه امیر کبیر برگزار می‌کند و جمعی از داوران از دوره‌های قبل در مسابقات حضور داشته باشند و تمامی امکانات نیز همانند دانشگاه امیر کبیر در دانشگاه‌های استان‌های برگزار کننده فراهم شود ایده بسیار خوبی خواهد بود و مورد استقبال دانشجویان قرار می‌گیرد .

عضو تیم دانشگاه فنی شهید منتظری مشهد خاطرنشان کرد: مسابقات، کسب مقام و جوایز در واقع بهانه‌ای است تا دانشجویان وارد صنعت و بازار کار شوند و بتوانند آنچه را که آموخته‌اند را به صورت عملی به  اجرا در آورند.

وی با اشاره به اینکه در بازار ساخت‌وساز بتن از کیفیت لازم برخوردار نیست متذکر شد:ما در دانشگاه یاد می‌گیریم چطور مقاومت بتن را بالا ببریم و بتن با کیفیت تولید کنیم اما وقتی وارد بازار کار می‌شویم شاهد این هستیم که حتی اگر بتن با کیفیت تهیه شود زمانی که ماشین‌های بتن بارگیری می‌کنند برای راحت‌تر تخلیه کردن بتن و به قول خودشان استحکام بیشتر بتن مقداری آب به بتن اضافه می‌کنند که این امر سبب می‌شود مقاومت و کیفیت بتن پایین بیاید و این مسابقات تا حدود زیادی ما مهندسان را نسبت به مقاومت بتن حساس می‌کند .

وی با اشاره به اینکه اکنون به هیچ عنوان از بتن سبز در ساخت‌وساز استفاده نمی‌شود افزود:با توجه به اینکه سیمان ماده اصلی بتن است هر مقدار که سیمان در ساخت‌وساز مصرف می‌شود در واقع معادل همان نیز شاهد آلودگی در محیط زیست هستیم و برای کم کردن این آلودگی نیاز است تا مصرف سیمان را کاهش دهیم یا از پوزولان استفاده شود که متاسفانه هنوز پوزولان‌ها که گونه‌ای از خاکستر آتش‌فشانی هستند به تولید صنعتی نرسیده‌اند .

حامدی راد در خصوص برگزاری اولین کنفرانس ملی بتن نیز اظهار کرد:خیلی‌ها در خصوص کنفرانس ها نظر مساعدی ندارند اما باید بدانیم در کنفرانس ها دانشجویان و اساتید با آخرین پژوهش‌های انجام شده در جهان آشنا می‌شوند و این بسیار در ارتقای سطح علمی آنها اثر گذار است و قطعنا اولین کنفرانس ملی فناوری‌های نوین بتن هم کار ارزشمند و بزرگی برای ارتقاء دانش علمی جامعه مهندسین کشور است ./ایسنا

Share