مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان:

مرحوم یوسف نوبخت منشأ اثر در دانشگاه‌ها بود/اگر انسان بتواند چراغ راه دیگران باشد به رستگاری می‌رسد/اگر مردم قدرت فکر کردن نداشته باشند توسری خور می‌شوند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان گفت: مرحوم نوبخت منشأ اثر در دانشگاه‌ها بود و خدمات علمی بسیاری را به جامعه دانشگاهی ارائه کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان گفت: مرحوم نوبخت منشأ اثر در دانشگاه‌ها بود و خدمات علمی بسیاری را به جامعه دانشگاهی ارائه کرد.photo_2015-09-23_19-21-52

مراسم یادبود و بزرگداشت مرحوم یوسف نوبخت برادر گرامی محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت با حضور وی در مصلای بزرگ حضرت امام خمینی (ره) آغاز شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان در این مراسم با بیان اینکه خداوند قدرت فکر کردن و تدبر را به انسان داده است، اظهار کرد: خداوند تنها به انسان قدرت تفکر داده است.

حجت‌الاسلام جمال یاری با اشاره به اینکه اگر انسان ساعتی تفکر کند ثواب آن از تعقیبات نماز بیشتر است، تصریح کرد: جهان آفرینش بیهوده نیست و انسان زیباترین آفریده جهان محسوب می‌شود و خداوند انسان را به تفکر دعوت کرده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان به دعوت قرآن به تفکر درباره طبیعت اشاره کرد و گفت: بسیاری از افراد وارد طبیعت می‌شوند و آن را آلوده می‌کنند در صورتی که طبیعت خلقت خداوند است.

یاری با اشاره به اینکه خداوند طبیعت را برای استفاده انسان خلق کرده است، خاطرنشان کرد: اگر انسان در طبیعت تعقل کند عظمت خداوند را می‌بیند.

وی به دعوت قرآن به تفکر در تاریخ اشاره کرد و یادآور شد: ابتدای انقلاب اسلامی ملت با اراده ایران در مقابل دشمنان ایستادگی کرد و به پیروزی رسید.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان متذکر شد: اگر مردم قدرت فکر کردن نداشته باشند توسری خور می‌شوند.

یاری، مرحوم یوسف نوبخت را انسانی متعهد خواند و اظهار کرد: مرحوم نوبخت منشأ اثر در دانشگاه‌ها بود و خدمات علمی بسیاری را به جامعه دانشگاهی ارائه کرد.

وی با بیان اینکه اگر انسان بتواند چراغ راه دیگران باشد به رستگاری می‌رسد، تصریح کرد: انسان باید گذشته را بررسی کند و افراد فرهیخته شناسایی شوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان در پایان به برگزاری یادواره شهدای روحانی ترور این استان در روز گذشته اشاره کرد و یادآور شد: هفت روحانی گیلان در سال‌های ابتدای انقلاب اسلامی ترور شدند.

این مسئول با اشاره به اینکه انسان باید از خود نام نیک به‌جا بگذارد و آینده‌ای روشن برای خود ایجاد کند، خاطرنشان کرد: قرآن به انسان می‌گوید به اصل خود برگردد.

یاری، انسان را دارای توانمندی دانست و یادآور شد: اگر انسان گوهر وجودی خود را پیدا کند و بداند خادم است می‌تواند به موفقیت و رستگاری برسد.

وی با بیان اینکه مرگ در انتظار انسان است، افزود: قبل از اینکه پیمانه انسان پر شود باید خود را اصلاح کند زیرا مرگ نزدیک است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به روز عرفه اظهار کرد: امام حسین (ع) ساعت‌ها با خداوند مناجات کرد و امشب و فردا که دعای عرفه برگزار می‌شود باید حضور پیدا کنیم و خود را نجات دهیم.

/فارس

Share