جعفرزاده: مسابقات دانشجویی بتن فرصتی برای تبدیل ایده به عمل است

کشور زمانی رشد می کند که ما وارد حوزه پژوهشی شویم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: گزارش خوبی از هزینه های پژوهشی نداریم چرا که به اسم پژوهشی محقق شده اما متاسفانه در بخشهای دیگر هزینه شده است که قطعا مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: گزارش خوبی از هزینه های پژوهشی نداریم چرا که به اسم پژوهشی محقق شده اما متاسفانه در بخشهای دیگر هزینه شده است که قطعا مورد بررسی قرار خواهد گرفت.۲۰۱۵۰۲۰۱۱۵۳۸۴۲_jafarzade-865

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در حاشیه بازدید از هشتمین دوره مسابقات بتن که به همت جهاددانشگاهی استان گیلان برگزار شد٬ اظهار کرد: از مجموعه جهاددانشگاهی گیلان به دلیل برگزاری هشتمین دوره مسابقات بتن تشکر می کنم.

وی افزود: یک ایرادی که به سیستم دانشگاهی ما وارد است، بسیار تئوریک بودن آن است و آن اینکه کار عملی انجام نمی گیرد؛ نظریه های مختلفی وجود دارد که باید عملی شود تا بتواند در جامعه تاثیر کاربردی داشته باشد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: برگزاری این مسابقات فرصتی برای دانشجویان ایجاد می کند تا ایده های و اندوخته های خود را به ظهور برسانند و عملی کنند و با همین فضای مسابقات علمی به تحقیقات و پژوهش های بیشتر گرایش پیدا کنند.

جعفرزاده ادامه داد:کشور ما زمانی رشد می کند که ما وارد حوزه پژوهشی شویم چرا که تنها با مطالعه تئوری تحقیقاتی که در نقاط دیگر دنیا به اثبات رسیده رشد نمیکنیم بلکه باید آنچه را که آنها بدست آورده اند را ارتقا دهیم و تکنیکی کنیم.

وی با  بیان اینکه طی بازدیدی که داشتم کیفیت برگزاری این مسابقه را خوب ارزیابی می کنم، اضافه کرد: باید برگزاری اینگونه مسابقات چرخشی شود تا همه استانها حرکت کنند، در حال حاضر هیچ الزامی برای استانها وجود ندارد ولی اگر چرخشی شود در فضای علمی کشور تحولی ایجاد می کند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در خصوص بودجه های پژوهشی گفت: گزارش خوبی از هزینه های پژوهشی نداریم چرا که به اسم پژوهشی محقق شده اما متاسفانه در بخشهای دیگر هزینه شده است که قطعا مورد بررسی قرار خواهد گرفت./ایسنا

 

Share