لاهوتی تاکید کرد:دست های پیدا و پنهان در واردات برنج

عده ای سودجو مانع از تولید برنج در کشور می شوند،از وزیر کشاورزی نا امیدم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،نماینده مردم لنگرود در مجلس گفت:دست های پنهانی در سازمان ها و دستگاه ها از جمله وزارت جهادکشاورزی منافع و نفوذ داشته و پشت قضیه واردات برنج وجود دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،نماینده مردم لنگرود در مجلس گفت:دست های پنهانی در سازمان ها و دستگاه ها از جمله وزارت جهادکشاورزی منافع و نفوذ داشته و پشت قضیه واردات برنج وجود دارند.
lahooti_8597 (3)مهرداد لاهوتی با انتقاد از واردات ۴۶ هزارتن برنج در یک ماه گذشته علی رغم اینکه وزارت جهادکشاورزی اعلام کرده بود امسال نیازی به واردات برنج نیست و برنجی وارد نخواهد شد،گفت:تصور بنده این است که دست های پنهانی که در سازمانها و دستگاه ها از جمله وزارت جهادکشاورزی منافع و نفوذ داشته و پشت قضیه واردات برنج علی رغم عدم نیاز هستند.

 برنج مورد نیاز در کشور ۴۰۰ هزار تن است/عده ای سودجو مانع از تولید برنج در کشور می شوند

نماینده مردم لنگرود درمجلس شورای اسلامی افزود: کل برنج مورد نیاز درکشور ۴۰۰ هزارتن است که این رقم درطول یکسال در کشور قابل تامین است،اما عده ای عمدا مانع این کار می شوند تا دستاویزی برای تامین منافع عده خاصی فراهم شود.

عضوکمیسیون عمران مجلس تصریح کرد:بیش از ۳ میلیون تن برنج وارد کشور شده که این رقم ۴۶ هزارتن را هم باید به آن اضافه کنیم و این موضوع باعث تاسف است.

 از حجتی ناامید شدم/رئیس جمهور کارگروه ویژه ساماندهی بخش کشاورزی را تشکیل دهد 

وی ادامه داد: هفته گذشته در مذاکره با رئیس جمهور اعلام کردم که از حجتی وزیر کشاورزی ناامید شده ام و باید کارگروهی برای ساماندهی به اوضاع بخش کشاورزی تشکیل شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم گفت: این اقدامات در حالی صورت می گیرد که مقام معظم رهبری از جایگاه ولایی شان اعلام کردند حق واردات بی رویه و ضربه زدن به تولید داخل را ندارید.

 مسئولان به منع واردات بی رویه بی توجه هستند

عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: اما متاسفانه علی رغم تاکیدات مقام معظم رهبری برحمایت از تولید داخلی عده ای افراد منفعت طلب اقدام به واردات برنج می کنند و کسی هم با آنها برخورد نمی کند.

 با وجود کاهش ۵۰درصدی واردات برنج در فروردین ماه سال جاری این محصول با واردات ۴۶هزار تنی خود، کماکان سومین کالای عمده وارداتی کشور به حساب می‌آید.

بنابر آمار گمرک در فروردین ماه سال جاری ۴۶هزار تن برنج به‌ارزش ۴۸ میلیون دلار به کشور وارد شده است.

براساس سیاست کاهش واردات برنج برای حمایت از تولید داخلی،میزان واردات این محصول در فروردین ماه سال جاری درمقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۵۰ درصد از لحاظ وزنی و ارزشی کاهش یافته است؛اما کماکان جزو چند کالای اول وارداتی کشور به حساب می‌آید.

 انتقاد نمایندگان شمال کشور در خصوص واردات برنج در تذکرات شفاهی وکتبی

بنا بر اعلام وزیر جهاد کشاورزی، میزان واردات برنج در سال جاری یک‌میلیون تن و تولید داخلی این محصول دومیلیون تن خواهد بود، تا نیاز سه‌میلیون تنی بازار مصرف تأمین شود.

گفتنی است؛در جلسه علنی روز گذشته (۲۰ اردیبهشت ماه مجلس شورای اسلامی) تعدادی از نمایندگان استان های شمالی کشور درتذکرات شفاهی و کتبی خود با انتقاد از واردات برنج برتجدید نظر وزارت جهادکشاورزی در این خصوص تاکید کردند./خانه ملت

ایرج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،حسن تامینی،جبار کوچکی نژاد،مهرداد لاهوتی،ناصر عاشوری،حمیدرضا خصوصی،حسن خسته بند،محمود شکری،صفر نعیمی رز،عطالله حکیمی،

Share