تشکیل کارگروه ویژه برای بررسی مشکلات صنعت چای در نهاد ریاست جمهوری

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نماینده مردم لنگرود در مجلس ،گفت: در جلسه مجمع نمایندگان استان گیلان با رییس جمهور مقرر شد کارگروه ویژه ای برای بررسی موضوع چای در نهاد ریاست جمهوری با ریاست یکی از معاونان رئیس جمهور تشکیل شود. مهرداد بائوج لاهوتی ،در تشریح محورهای  مجمع نمایندگان استان گیلان با  رئیس […]

lahoti1به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نماینده مردم لنگرود در مجلس ،گفت: در جلسه مجمع نمایندگان استان گیلان با رییس جمهور مقرر شد کارگروه ویژه ای برای بررسی موضوع چای در نهاد ریاست جمهوری با ریاست یکی از معاونان رئیس جمهور تشکیل شود.

مهرداد بائوج لاهوتی ،در تشریح محورهای  مجمع نمایندگان استان گیلان با  رئیس جمهور ،گفت: در این جلسه مجمع نمایندگان استان گیلان  مشکلات و معضلات بخش کشاورزی از جمله مشکلات موجود در تولید چای داخلی و  واردات بی رویه برنج به کشور زا با رئس جمهور درمیان گذاشتند.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در این نشست رئیس جمهور برتولید چای داخلی و میزان واردات این محصول آگاهی کاملی داشت به طوری که افزایش دفعات و راندمان برداشت چای از هکتار باغات چای یکی از تأکیدات مهم این جلسه بود.

بائوج لاهوتی،افزود: متأسفانه میزان دفعات برداشت چای از هکتار باغات بسیار کم است که این مهم مستلزم به‌زراعی باغات چای و تأمین اعتبارات کافی برای این عملکرد از سوی دولت است.

تشکیل کارگروه ویژه برای بررسی چای در نهاد ریاست جمهوری

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در این جلسه مقرر شد که کارگروه ویژه ای برای بررسی موضوع چای در نهاد ریاست جمهوری با ریاست یکی از معاونان رئیس جمهور  تشکیل شود.

بستن پرونده واردات برنج با اصلاح بذر

این نماینده مردم درمجلس نهم،اظهار داشت: در جلسه امروز در خصوص واردات بی رویه برنج به کشور گفت و گو هایی صورت گرفت به طوری که در این جلسه به رئیس جمهور متذکر شدم که میزان  نیاز کشور به واردات برنج فقط  ۵۰۰ تا ۴۰۰ هزار تن است، اما متأسفانه براساس آمار گمرک کشور از ابتدای سال ۹۲ تا به امروز حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن برنج وارد کشور شده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس،گفت: در این جلسه عنوان شد که نیاز کشور به واردات برنج فقط ۵۰۰ تا ۴۰۰ هزار تن است که به طور حتم با اصلاح بذر محصول به راحتی می توان داستان واردات برنج به کشور آن هم بعضا در برخی از موارد آلوده، را ببندیم که رئیس جمهور قول دادند در این خصوص عملکردی داشته باشند./خانه ملت

 

Share