پیش بینی شعبان‌نژاد از مرغ کیلویی ۷ هزار تومانی در نوروز !

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از کاهش قیمت گوشت مرغ در استان خبر داد و گفت: نوروز امسال پیش‌بینی می‌کنیم قیمت گوشت مرغ در گیلان به کیلویی هفت هزار تومان برسد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از کاهش قیمت گوشت مرغ در استان خبر داد و گفت: نوروز امسال پیش‌بینی می‌کنیم قیمت گوشت مرغ در گیلان به کیلویی هفت هزار تومان برسد.shaban

علیرضا شعبان‌نژاد بعد از ظهر امروز در جلسه تمهید مقدمات استقبال از نوروز سال ۹۴ اظهار کرد: امسال دو محصول سیب و پرتغال برای توزیع در استان خریداری و ذخیره‌سازی شده است.

وی از خرید و حمل ۶۰۰ تن پرتغال از استان مازندران به گیلان خبر داد و افزود: زمستان امسال به دلیل وجود سرما درختان مرکبات در گیلان با کاهش محصول مواجه شدند و پرتغال مورد نیاز را از مازندران وارد می‌کنیم و تاکنون ۱۷۰ تن وارد استان شده است.

شعبان‌نژاد با بیان اینکه ۴۰۰ تن سیب قرمز از ارومیه برای توزیع در گیلان خریدار شده و در حال حمل به استان است، تصریح کرد: نرخ هر کیلو گرم پرتغال ۲ هزار و ۹۰۰ تومان و سیب کیلویی ۲ هزار و ۷۰۰ تومان اعلام شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان به مرحله سوم توزیع سبد کالای اقشار آسیب‌پذیر در استان اشاره کرد و گفت: مقدار یک‌هزار و ۶۵ تن مرغ برای توزیع در گیلان در نظر گرفته شده و تاکنون ۳۰۰ تن توزیع شده است.

وی با اشاره به ذخیره‌سازی یک‌هزار و ۵۰۰ تن مرغ برای نوروز سال ۹۴ در گیلان، بیان کرد: مرغ مورد نیاز از استان‌های دیگر در حال حمل به استان است.

شعبان‌نژاد از کاهش قیمت گوشت مرغ از سه روز گذشته در گیلان خبر داد و یادآور شد: سیاست‌های وزارت کشاورزی توزیع مرغ با قیمت هفت هزار تومان است و پیش‌بینی می‌کنیم قیمت گوشت مرغ تا شب عید به این نرخ برسد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه پنج مباشر توزیع مرغ سبد کالای اقشار آسیب‌پذیر در استان را به عهده دارند، خاطرنشان کرد: تاکنون بالغ بر ۴۵۰ تن مرغ سبد رایگان کالا در گیلان توزیع شده است.

وی قیمت گوشت مرغ منجمد برای مصرف‌کننده را ۵ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و افزود: مرغ منجمد در سردخانه کیلویی ۵ هزار و ۱۰۰ تومان به توزیع‌کنندگان ارائه عرضه می‌شود.

شعبان‌نژاد وضعیت ذخیره‌سازی گوشت مرغ در گیلان را مطلوب خواند و اظهار کرد: یک‌هزار و ۵۰۰ تن مرغ منجمد در سردخانه‌های استان ذخیره‌سازی شده است./فارس

Share