آیت‌الله رضا رمضانی در یادواره شهدای گلسار رشت

شهدا را نباید در جریان‌های خطی مصادره کرد/پرداخت هزینه برای تحقق جامعه آرمانی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید براینکه در جریان‌های خطی نباید شهید را مصادره کرد، افزود: شهدا را باید در همان مسیر ولایت قرار داد زیرا راه شهدا مسیر اسلام ناب با تعریف‌های ویژه خود بوده است و هیچ وقت نباید مصادره شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آیت‌الله رضا رمضانی سه‌شنبه شب در یادواره شهدای گلسار رشت با تاکید بر مرور فرهنگ شهادت در جامعه اظهار کرد: فرهنگ شهادت می‌تواند در نگرش و بینش افراد در جامعه تاثیرگذار باشد.

ramzaniوی به تبیین اصول اخلاق در جهان اشاره کرد و افزود: برداری، برابری و … را از اصول اخلاق می‌نامند اما وقتی به نکته اصلی می‌رسند می‌گویند نگرش‌ها را باید متحول کرد و اگر انسان نگرش خود را تغییر ندهد در این مسیر موفق نمی‌شود.

رمضانی با بیان اینکه دنیای غرب به کشته‌های خود در جنگ‌ها تکریم کرده و احترام می‌گذارد، تصریح کرد: تکریم به دلیل توجه جامعه به واسطه قهرمانی‌های کشته‌شدگان است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری به جایگاه شهدا اشاره کرد و گفت: اگر به‌دنبال جامعه طیبه و دیندار هستیم باید مسیر را به بشریت بشناسانیم و شهدا این گونه عمل کردند.

وی ادامه داد: جامعه‌ای که می‌خواهد رستگار باشد باید چهار مرحله را بگذراند و در مرحله نخست نیازمند حضور پیامبران الهی هستیم تا پیام آسمانی را برای بشریت تبلیغ کنند زیرا انسان موجودی معنادار است.

رمضانی وظیفه پیامبران الهی را ابلاغ دانست و بیان کرد: پس از ابلاغ شفاف پیامبران الهی مبلغان راستین در مرحله دوم هستند و باید بدون افراط و تفریط و به صورت اعتدال نقش وساطت را ایفا کنند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه مبلغان راستین نقش خود را توأم با معرفت و حکمت به‌درستی ایفا می‌کنند، خاطرنشان کرد: جامعه‌ای رشد می‌کند که افراد آن دانشمند یا دانشجو باشند.

وی مجموعه دین را نظام‌نامه خواند و یادآور شد: نظام‌نامه دین باید درست تبیین شود زیرا افرادی که بنیه‌های فکری قوی ندارند زمین می‌خورند و آنها که تهی هستند به‌راحتی و با کوچک‌ترین شبهه‌ای کنار می‌کشند.

رمضانی با بیان اینکه برخی به‌راحتی با یک نقشه دین را کم‌رنگ می‌کنند، اظهار کرد: اسلام به معنای تسلیم است و این امر به این معناست که انسان باید مومن باشد.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری ایمان را عشق و نفرت توصیف کرد و افزود: ایمان به معنای عشق به تمام زیبایی‌ها و نفرت به تمام زشتی‌ها است.

*اسلام‌هراسی در راس پروژه‌های استکباری است

وی با اشاره به تشنگی دنیا نسبت به اسلام، تصریح کرد: استکبار در دنیای امروز از عقلانیت دینی و از تشیع که گسترش آن به برکت نظام جمهوری اسلامی است، به جایی رسیده اسلام هراسی را در راس پروژه‌های خود قرار داده تا جامعه انسانی از دین جدا شود.

رمضانی ۹۵ درصد از رسانه‌های غرب را در اختیار صهیونیست‌ها دانست و بیان کرد: رسانه‌های صهیونیستی نمی‌توانند اسلام عقلانی را بفهمند و درک کنند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید براینکه عالمان واقعی باید وظیفه خود را به‌درستی انجام دهند، خاطرنشان کرد: تحقق جامعه آرمانی نیازمند پرداخت هزینه است و این نقش را شهدا ایفا کردند.

وی جامعه صالح را مرحله سوم عنوان کرد و گفت: جامعه صالح در صورتی که فرد صالح باشد تحقق پیدا می‌کند و شهدا بهترین رفیق هستند و می‌توانند مسیر را برای انسان‌ها هموار کنند.

رمضانی شهادت را برای آرمان‌های پاک و تمام افراد خواند و یادآور شد: شهادت برای انقلاب، نظام و ولایت بود تا بتوانیم به آرمان‌ها برسیم.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید براینکه در جریان‌های خطی نباید شهید را مصادره کرد، افزود: شهدا را باید در همان مسیر ولایت قرار داد زیرا راه شهدا مسیر اسلام ناب با تعریف‌های ویژه خود بوده است و هیچ وقت نباید مصادره شود.

وی جایگاه شهدا را رفیع دانست و اظهار کرد: اجازه دهیم قداستی که در انگیزه‌های پاک شهیدان بوده است، زنده بماند.

رمضانی اخلاص شهدا را مهم خواند و بیان کرد: شهدا جان خود را برای تحقق آرمان‌های بزرگ در طبق اخلاص گذاشتند و این امر باید احیا شود.

*سبک زندگی شهدا در جامعه احیا شود

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری بر احیای فرهنگ و سبک زندگی شهدا در جامعه تاکید کرد و گفت: نگاه شهیدان نسبت به جامعه و انسان‌ها را باید به دیگران بفهمانیم زیرا شهدا به تمام ما حق دارند.

وی ادامه داد: آنها که پیروان راستین شهدا هستند باید عدالت، عقلانیت و عشق به خدا را زنده کنند و هر فردی در مجموعه قرار می‌گیرد باید با این نگاه خدمت کند.

رمضانی با اشاره به اینکه امروز جامعه اسلامی در مرکز ثقل و متن تاریخ حضور دارد، تصریح کرد: ایران اسلامی در متن تاریخ حضور مقتدرانه دارد.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری به نامه مقام معظم رهبری به جوانان دنیای غرب اشاره کرد و یادآور شد: نامه پس از انتشار به زبان‌های مختلف ترجمه شد و برای مطالعه به جوانان ارائه شده است.

وی پیام مقام معظم رهبری را نیاز امروز جامعه بشری خواند و اظهار کرد: جوانان دنیای غرب با مراجعه به منابع مختلف برای دسترسی به اسلام حقیقی تلاش می‌کنند./فارس

Share