از گوشه و کنار سیاست:

سخنان جنجالی منتسب به یک روحانی/بررسی نقش لاریجانی و زنان در تصویب بودجه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا اگر نیره اخوان بی‌طرف، به واسطه حسن کامران پیشنهادهایی برای تغییر در لایحه بودجه ۹۴ ارائه نمی‌کرد، سهم ۹ زن مجلس صفر بود. هیچکدام از زنان مجلس حتی یک‌بار هم تریبون بهارستان را در اختیار نداشتند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهای که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند.
تابناک نوشت:
بررسی نقش لاریجانی، توکلی و زنان در تصویب بودجه

روزنامه قانون با مرور روند تصویب بودجه سال آینده در مجلس شورای اسلامی، نکاتی را مهم دانسته است. از جمله این که:

– ریاست نشست‌های بررسی لایحه بودجه سال ۹۴ برعهده علی لاریجانی، محمدحسن ابوترابی و محمدرضا باهنر بود. هنگامی که لاریجانی سکان جلسه را بر عهده داشت تعداد مصوبات مجلس به نسبت زمان اداره ابوترابی افزایش چمشگیری داشت.
– میزان مشارکت نمایندگان مجلس در بررسی و تصویب بودجه سال ۹۴ قابل توجه است. در هر جلسه صحن علنی، به طور متوسط ۲۵ نفر از وکلای مردم در بررسی این لایحه شرکت داشتند، یعنی تنها ۸ درصد بهارستان‌نشین‌ها در مهم‌ترین قانون اقتصادی کشور نقش داشتند.

– اگر نیره اخوان بی‌طرف، به واسطه حسن کامران پیشنهادهایی برای تغییر در لایحه بودجه ۹۴ ارائه نمی‌کرد، سهم ۹ زن مجلس صفر بود. هیچکدام از زنان مجلس حتی یک‌بار هم تریبون بهارستان را در اختیار نداشتند.

– هر روز نمایندگان ثابتی در مذاکرات مجلس و بودجه شرکت می‌کردند. نادر قاضی‌پور ، محمدرضا پور ابراهیمی، علی‌رضا محجوب، الیاس نادران، احمد توکلی، مهرداد لاهوتی و مقداد نجف‌نژاد از جمله نمایندگان فعال در این دوره از بررسی لایحه بودجه بودند.

– احمد توکلی نماینده اقتصادی مجلس که این دوره از حضور در کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۴ باز مانده بود، با دقت فراوان تمام بند‌های لایحه را در صحن دنبال کرد. بسیاری از حذف‌ها و ارجاعی‌های این لایحه به دلیل اخطارهای قانونی اساسی به موقع این نماینده تهران رخ داد.

شباهت عجیب مشاور روحانی و احمدی‌نژاد
در حالی در سال های گذشته محمود احمدی نژاد در سخنرانی ها و مصاحبه صرفاً به اتهام زنی به افراد و همچنین تهدید به افشا می کرد که در روزهای اخیر اکبر ترکان نیز در همین چارچوب اظهار نظر می کند. اکبرترکان با سایت خبری و تحلیلی ندای ایرانیان گفت: من نمی‌خواهم بگویم همکاران من در دولت کوه را جابه جا کردند. اگر اقتصاد ایران روند خودش را طی می‌کرد الان نرخ رشد اقتصادی کشور صفر بود. پایین آمدن قیمت نفت در کنار پروژه‌های نیمه تمام واقتصادی که به دلیل تحریم‌ها ضعیف شده بود جایی برای حرکت طبیعی بازار برای خروج از رکود نمی‌گذاشت. اگر توافق هسته‌ای صورت بگیرد ما شاهد مرتفع شدن بخش اندکی از موانع خارجی خواهیم بود اما در داخل کسانی هستند که مانع حرکت دولت یازدهم‌اند. کسانی که تا دیروز دستشان در حیب دولت بود و امروز این دست کوتاه شده است مانع حرکت ما هستند هر جا ما به نقطه کانونی فسادهای آن‌ها می‌رسیم سر و صدا‌ها بلند می‌شود. هر جا از آن‌ها بحث می‌کنیم خط و نشان کشیدن‌ها بر علیه دولت شروع می‌شود. کسانی که در فاجعه دولت احمدی‌نژاد شریک بودند امروز خود را مبرا از هر گونه گناهی می‌دانند کسانی که از مفاسد اقتصادی رانت و رشوه گرفتند تا همراه باشند و سکوت نکنند امروز خود را علیه السلام می‌دانند این‌ها نمی‌دانند که تمام اسامی آن‌ها موجود است و دولت اگر بخواهد می‌تواند اسامی آنان را فاش کند. این جریان فکری، سیاسی و اقتصادی منافع‌اش در استفاده از موقعیت‌های بادآورده دولت قبل بود حتی اگر ده بار هم خودشان را غسل کنند و آب بکشند نمی‌توانند تخلفات خود و همراهیشان با تخلفات را انکار کنند. این‌ها هر اسمی بر روی خودشان بگذارند و هر ائتلافی برای انتخابات‌ها انجام دهند نمی‌توانند ازپول‌های کثیفی که به دست آورده‌اند تبری بجویند. آن‌ها با این پول‌های کثیف می‌خواهند درآوردگاه‌های سیاسی سال ۹۴ شرکت کنند و اینکه سال ۹۴ ما سکوت کنیم و چیزی نگوییم و نقاب از چهره کسی برنداریم درست نیست. هزار بار پوستین خود را عوض کنند نمی‌توانند دست‌های آلوده به فسادشان را بپوشانند. نمی‌گذاریم عده‌ای با پول‌های کثیف در سال ۹۴ به پیروزی برسند. هر جا نیاز به افشا باشد این کار را می‌کنیم. از سوی دیگر یارانه نقدی به طبقاتی از جامعه ضربه زد که قرار بود تولید کننده باشند. یارانه نقدی همت شکنی کرد در میان آن‌ها که دست به زانوی خود گرفته بودند. الان همه دنبال یارانه می‌گردند.

زن می‌تواند+عکس

در روز جهانی زن در خیابان‌های کابل بیلبوردهایی تحت عنوان «زن می‌تواند» نصب شده است. در این بیلبوردها با اشاره به نقش‌های مختلف زنان در جامعه اشاره شده که «زن می‌تواند باعث پیشرفت جامعه شود».
۴۸۰۳۱۶_۹۷۳

فایل سخنان جنجالی منتسب به یک روحانی

در یک فابل صوتی که از سخنرانی سید محمد نبویان، نماینده مردم تهران در فضای مجازی منتشر شده حرف‌های عجیبی شنیده می‌شود. این نماینده مجلس با انتقاد شدید از روحانی و ظریف جزئیاتی از روند مذاکرات هسته‌ای را بیان می‌کند. نبویان در این سخنرانی اعلام می‌کند که چهار فروردین به هر شکلی هست قرار است توافق هسته‌ای صورت بگیرد و همچنین اعلام می‌کند که رئیس جمهور چندین و چند بار در دیدار با رهبری وی را تحت فشار قرار داده که از خطوط قرمز خودت باید کنار بیایی که رهبری هم در سخنرانی‌های مختلفی پاسخ او را داده. این نمانیده مجلس همچنین به یکی از دیدارهای رهبری و رئیس‌جمهور اشاره می‌کند که روحانی از موضع بالا با رهبری در خصوص مذاکرات هسته‌ای سخن می‌گوید و چون نتیجه نمی‌گیرد در یکی از سخنرانی‌های خود به برگزاری رفراندوم اشاره می‌کند.

پیشنهاد رئیس‌جمهور اسبق به آیت‌الله هاشمی

یکی از سران فتنه که با رافت نظام از بند حصر رهایی جسته است اخیرا در دیداری که با هاشمی رفسنجانی داشته است پیشنهادات و گلایه هایی داشته است. به گزارش سراج۲۴ نامبرده به هاشمی پیشنهاد داده که حتما در انتخابات ریاست مجلس خبرگان شرکت کند. وی به هاشمی گفته است:مهم است که شما در این شرایط فعال و اثرگذار باشید و در فضای کنونی خبرگان نباید این صحنه را خالی کنید.همچنین این فتنه گر فعال در این جلسه به دولت انتقاد کرده و در مورد برخورد آن با اصلاح طلبان گلایه کرده است و گفته:برخلاف قول و قرار قبلی برخورد خوبی با اصلاح طلبان نمی شود و خوب تعامل نمی کنند ، شما این مطلب را به گوش آقای روحانی برسانید.

توجیه جدید برای کوتاه شدن مانتوها

 عضو سابق کارگروه مد و لباس کشور در استدلالی عجیب علت کوتاه شدن قد مانتوهای بانوان را سخت بودن حرکت با مانتوهای بلند و آسیب زا بودن برای “زانو” عنوان کرد!جواد صدق آمیز این موضوع را در یکی از برنامه های رادیویی ۱۱ اسفندماه – پیک بامدادی -عنوان کرده است.در برنامه مذکور، با این مقدمه که “بسیاری از مدها، از پایتخت به سراسر کشور حتی روستاها تحمیل می‌شود. جواد صدق آمیز، مشاور اتحادیه پوشاک و لباس و عضو سابق کارگروه مد و لباس کشور در پاسخ به شکایت بسیاری از خانواده‌ها درباره کوتاه شدن مانتوها استدلال ویژه‌ای دارد” اظهارات او به صورت نوار ضبط شده پخش شد که گفته بود: “ببینید زانو عضو حرکتی خانم یا هر آدمیه یعنی شما وقتی‌که شکسته شد پایتان توی حرکت زانو هست حالا ممکنه که مانتو بیاد تا بالای زانو که حرکت راحتراتفاق بیافته.

Share