از گوشه و کنار سیاست:

پاسخ روحانی به آیت‌الله جنتی/شهدا کسانی که پیاده روی کرده‌اند را محاکمه می‌کنند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حسین همدانی٬ از فرماندهان سپاه پاسداران ، دولت حسن روحانی را متهم به تلاش برای بازگرداندن «ابهت» آمریکا و غرب کرده و گفته مذاکره با غرب برای نظام «باخت» محسوب می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهای که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند.
تابناک نوشت:

شهدا کسانی که پیاده روی کرده‌اند را محاکمه می‌کنند

گوشهحسین همدانی٬ از فرماندهان سپاه پاسداران ، دولت حسن روحانی را متهم به تلاش برای بازگرداندن «ابهت» آمریکا و غرب کرده و گفته مذاکره با غرب برای نظام «باخت» محسوب می شود.همدانی با انتقاد از سیاست خارجی دولت یازدهم٬ پیاده‌روی محمد‌ جواد ظریف با جان کری در ژنو را اقدامی «اشتباه» دانسته و افزود «شهدا» کسانی که چنین کاری کرده‌اند را «محاکمه» خواهند کرد.

به گزارش سایت تسنیم، همدانی اضافه کرده رابطه ایران و آمریکا هم‌چون رابطه «گرگ و میش» است و برخی مسئولان «متهم ردیف اول» قدم زدن و خندیدن با آمریکا هستند. همدانی گفت امروز تمام ابهت ابر قدرتی «دشمن» شکسته شده٬ اما با یک سری از کار‌ها این ابهت در حال بازگشت است.

ناگفته‌های هاشمی درباره احمدی نژاد

روزنامه ایران در دیگه چه خبر خود نوشت:آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در حاشیه دیدار با تشکل‌های دانشجویی ۵ استان دانشگاه آزاد اسلامی به بیان ناگفته‌هایی از انتقادات خود در جلسه هیأت رئیسه خبرگان رهبری در زمان دولت گذشته پرداخت. به گزارش «پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله هاشمی»، «هاشمی در ادامه سخنانش به اقیانوسی از خرابی و فساد و دزدی در دولت قبل و به جلسه جالبی با هیأت رئیسه خبرگان در همین مورد اشاره می کند.

اتاقی را هم در انتهای سالن به میهمانان نشان می‌دهد و می گوید: همین جا، به آقایان گفتم که چرا تمام کارهای این دولت (احمدی نژاد) را تأیید می‌کنید؟ فردا جواب مردم و خدا را چه می‌دهید؟ بعد هم به آقایی که نایبم در خبرگان بود، گفتم: حالا که رسوا شده، می‌گویی فلان کس باعث انحرافش شده. اصل انحراف خود اوست. اگر اشتباه کردی، صادقانه به مردم بگو اشتباه کردم. نه اینکه پشت فلان کس قایم شوید و بگویید انحراف کار او بوده. مردم این حرف ها را باور نمی‌کنند»… «آقای هاشمی در ادامه می‌گوید: دولت روحانی در مقابل اقیانوسی از خرابی هاست. با خزانه خالی و توپخانه‌ای پر در روبه‌رویش از تندروها. از اقلیتی افراطی که همه جور امکانات در انتخابات ۹۲ داشتند و شکست خوردند. از صدا و سیما تا ده‌ها تریبون ریز و درشت دیگر. همه می‌خواستند که خط اعتدال پیروز نشود که شد. حالا همه جمع شده‌اند که انتقام رأی مردم را از دولت منتخب آنها بگیرند. هاشمی می‌گوید: روحانی پای شعارهایش ایستاده ولی باید مشکلاتش را درک کرد. امروز روز گلایه از روحانی نیست. روز همراهی با روحانی است. درست مثل خود مردم که هم نجیبانه به او رأی دادند و هم غریبانه پای او ایستاده‌اند. با امید به فردایی بهتر».

پاسخ روحانی به آیت‌الله جنتی

رئیس‌جمهور در سخنرانی خود در اجلاس اقتصاد مقاومتی در روابط منطقه‌ای گفته: برای دستیابی به اقتصاد مقاومتی و پیشرفت در زمینه روابط با دیگران باید چه کنیم؟ اینکه برخی فکر می‌کنند بدون رابطه با بیرون می‌توان به توسعه رسید اشتباه است، می‌توان زندگی بخور و نمیر داشت یا از جیب مردم برداشت کرد، می‌شود ۹درصد ثروت مردم را کاهش داد اما بیش از این امکان‌پذیر نیست، ما اگر می‌خواهیم زندگی بخور و نمیر با نون و پنیر داشته باشیم می‌توان کشور را اداره کرد ولی اگر می‌خواهیم به رشد قابل قبول ۴ یا ۵ درصد برسیم باید برنامه‌ریزی گسترده داشته باشیم.

به نظر می‌رسد اشاره به عبارت زندگی بخور و نمیر با نون و پنیر، اعلام مخالفت رئیس‌جمهور به سخنان چندی پیش دبیر شورای نگهبان در خطبه‌های نماز جمعه باشد.

دولت عربستان حجاج را لخت و بازرسی می کند

دولت عربستان برخی از حجاج از جمله روحانیون کاروان ها را به صورت تحقیر آمیزی بازرسی بدنی نموده است. بنا به این گزارش٬ ماموران روحانیون کاروان را به صورت لخت مادرزاد بازرسی بدنی نموده که گاها این رفتار توهین آمیز مقابل دیگر حجاج صورت گرفته است. همچنین در گزارشی دیگر٬ عربستان٬ تعدادی از کاروان های حجاج را ممنوع الورود کرده و به ایران برگردانده است.چند روز پیش بود که رئیس سازمان حج و زیارت در خبری گفته بود: “کنسول‌گری های عربستان در ایران صدور روادید سفر عمره را بیش از ۵۰ درصد کاهش داده‌اند.

جدایی برخی نمایندگان از لاریجانی

شنیده می‌شود عده‌ای از اعضای فراکسیون رهروان ولایت که قصد حضور در حزب این فراکسیون به رهبری علی لاریجانی را ندارند از هم‌اکنون جلسات انتخاباتی خود را با چهره‌هایی نظیر زاکانی و نادران صورت داده‌اند تا از حمایت آنها برخوردار شوند.

تردید درصحت نشان خدمت رحیمی
برخی رسانه‌های اصلاح‌طلب در صحت نشان خدمتی که محمود احمدی‌نژاد به محمدرضا رحیمی اعطا کرده‌است تشکیک کرده‌اند و مدعی شده‌اند مصوبه‌ای در هیات دولت مبنی بر اعطای نشان خدمت به رحیمی وجود ندارد.در بخشی از این گزارش می‌خوانیم: « وقتی حکم ۵ سال حبس برای رحیمی صادر شد، احمدی‌نژاد فراموش کرد که نشان خدمت برای او در نظر گرفته و بر سینه‌اش نصب کرده بود و خود را بی‌خبر از موضوع نشان داد. شاید وقتی از او پرسیدند چرا نشان خدمت درجه یک بر سینه رحیمی نصب کردی؟ با اعتماد به نفس پاسخ می‌داد: «از چه صحبت می‌کنید و منظورتان کدام نشان است؟!» و در ادامه می‌نویسد: «تلاش زیادی برای یافتن مصوبه هیات دولت برای اعطای نشان خدمت به رحیمی شد اما در‌‌نهایت تنها‌‌ همان خبر روز اعطای نشان یافت شد. سایت نشان ملی که زیرمجموعه دولت است اقدام به انتشار اسامی افراد دولتی کرده که موفق به دریافت نشان دولتی خدمت شده‌اند. اما با مرور این سایت نمی‌توان نامی از محمدرضا رحیمی یافت و آخرین موردی که یافت می‌شود مربوط به «رضا رحیمی‌طاری» است. سایت مرکز پژوهش‌ها هم لیست دریافت‌کنندگان نشان خدمت را منتشر کرده که در آن هم آخرین دریافت‌کننده این نشان، رضا آقازاده در مقام رئیس سازمان انرژی اتمی است و تاریخ آن ۵ شهریور ۸۵ درج شده است. مشخص نیست که چرا نام رحیمی در هیچ یک از این سایت‌ها نیامده و یک منبع آگاه هم به «آرمان» گفت: «نمی‌شود نشانی از اعطای نشان خدمت به رحیمی یافت.» البته به‌طور قطع نمی‌توان نشان نداشتن این نشان را تائید کرد اما درباره نشان‌های قبلی مصوبه دولت موجود است و هرچه آرمان درسایت‌ها جست‌وجو کرد نشانی از این نشان نیافت. »

 احمدی نژاد مجدداً به دادگاه احضار می‌شود؟
ایسنا نوشت: در پرونده احمدی نژاد نیز به نظر می‌رسد دادگاه موضوعی را استعلام یا اسناد و اطلاعاتی از ادارات دولتی یا مجلس مطالبه کرده که این امر منجر به صدور دستور تعیین وقت احتیاطی شده است اما در هر صورت «وقت احتیاطی» تعیین شده در این پرونده که از ۱۶ دی ۹۲ آغاز شد رفته رفته به یک «سال احتیاطی» تبدیل شد و ظاهرا با گذشت این مدت هنوز هم اقدام مورد دستور دادگاه انجام نشده است تا دادگاه در این پرونده تصمیم نهایی اخذ کند… باید دید آیا احمدی نژاد مجدداً احضار می‌شود؟

Share