حاجتی در لنگرود مطرح کرد:

خبرهای خوش مدیر کل آموزش و پرورش گیلان برای‌ معلمان‌

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیرکل آموزش و پرورش با تصریح بر اینکه در احکام سال ۹۴ خبرهای خوشی در انتظار فرهنگیان است، یادآور شد: این خبرها در هفته معلم اعلام می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مهدی حاجتی عصر امروز در سمینار استانی درس‌پژوهی با حضور ۴۰۰ نفر از معلمان استان در این شهرستان اظهار کرد: هدف از درس‌پژوهی، کارایی، اثربخشی و بهره‌وری در آموزش است و با این نگاه و تغییرات معلمان به هدایت دانش‌آموزان در مدارس می‌پردازند.
hajatiوی با بیان اینکه انتظارات خانواده‌ها از آموزش دانش‌آموزان تغییر نکرده است، افزود: هدف از درس‌پژوهی برآوردن انتظارات خانواده‌ها است.
مدیر کل آموزش و پرورش گیلان گفت: دانش‌آموزان باید بدانند که چگونه فکر کنند و چگونه بیاموزند و فلسفه درس‌پژوهی آموزش این چگونگی‌ها به دانش‌آموزان است.
وی فلسفه تشکیل سمینار درس‌پژوهی را تقویت قدرت مشارکت و همفکری معلمان دانست و تصریح کرد: معلمان بتوانند گامی به سمت جلو بردارند.
حاجتی مشارکت‌های گروهی را حلقه مفقوده در آموزش خواند و یادآور شد: معلمان در درس‌پژوهی به این مهم جامه عمل می‌پوشند.

وی با اشاره به اینکه استفاده از فرزانگانی که نگاه عمیق به حوزه آموزش دارند لازم و ضروری است، یادآور شد: چنین کسانی می‌توانند تجربه‌های خود را به دیگران منتقل کنند.
این مسئول دانستن این موضوع که معلمان بدانند چه گام‌هایی و به چه میزان در امر آموزش بردارند و چه اقدام‌هایی در یادگیری بهتر دانش‌آموزان مهم است، را از موضوعات مهم آموزش عنوان کرد و افزود: در درس‌پژوهی به این مسئله پاسخ داده می‌شود.
وی بهبود فضای آموزشی همراه با مشارکت معلمان و دانش‌آموزان در امر آموزش را مهم برشمرد و خاطرنشان کرد: معلمان باید فضای حرفه‌ای سطوح دانش را فراهم آورند و با باز اندیشی در رفتارهای آموزشی خود راه‌های بهتری برای یاددهی و یادگیری مهیا کنند و تولید دانش حرفه‌ای خود را به دیگران منتقل کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش با تصریح بر اینکه در احکام سال ۹۴ خبرهای خوشی در انتظار فرهنگیان است، یادآور شد: این خبرها در هفته معلم اعلام می‌شود.
در سمینار آموزشی مذکور ۴۰۰ نفر از معلمان درس‌پژوه به همراه معاونان و کارشناسان آموزش و گروه‌های آموزشی گیلان و سرگروه‌های برتر استانی مقطع ابتدایی در لنگرود حضور یافتند و در پایان سمینار به نفرات برتر درس‌پژوه و سرگروه‌های برتر استان لوح یادبود اهدا شد./فارس

Share