در قالب سه اتوبوس

اعزام ۱۴۰ دانشجوی دانشگاه آزاد انزلی به اردوی راهیان نور+تصاویر

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد انزلی از اعزام بیش از۱۴۰ نفر از دانشجویان دانشگاه‌های آزاد انزلی و اردوی راهیان ‌نور خبر داد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد انزلی از اعزام بیش از۱۴۰ نفر از دانشجویان دانشگاه‌های آزاد انزلی و اردوی راهیان ‌نور خبر داد.
سید سحاب خوشگفتار با اشاره به تعداد نفرات اعزام شده تصریح کرد: ۱۴۰ نفر از دانشجویان دانشگاه آزاد انزلی در قالب سه اتوبوس اعم از ۴۰تن از خواهران و ۱۰۰تن از برادر امروز به اردوی راهیان نور اعزام شدند که به مدت پنج روز از مناطق عملیاتی جنوب کشور بازدید خواهند کرد.
وی همچنین بیان داشت : دانشجویان از مناطق شلمچه، طلائیه، فکه، هویزه، معراج، دهلاویه، اروند و یادمان های اهواز بازدید می کنند.
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد انزلی ، اردوهای راهیان نور دانشجویی را موثرترین و بزرگترین حرکت فرهنگی دانشجویی عنوان و خاطرنشان کرد: در اردوهای راهیان نور، بسته‌های فرهنگی و برنامه‌های فرهنگی برای دانشجویان در نظر گرفته شده‌است.
خوشگفتار با بیان اینکه آشنا کردن دانشجویان با فرهنگ ایثار، جهاد، مقاومت و شهادت از اهداف بزرگ اردوهای راهیان نور است، تصریح کرد: جوانان با تهدیدات گسترده فرهنگی روبه‌رو هستند و اردوهای راهیان نور بهترین فرصت برای مقابله با این تهدیدات است.
وی هدف از اعزام دانشجویان به مناطق عملیاتی را آشنا سازی آنان با فرهنگ ایثار و شهادت رزمندگان در طول هشت سال دفاع مقدس اعلام کرد و گفت: آشنایی دانشجویان با وصیت نامه و زندگینامه شهدا و مناطق عملیاتی در قالب بسته های فرهنگی و تهیه بسته های غذایی برای دانشجویان از اقدامات جانبی دفتر بسیج دانشجویی این شهرستان برای این اردو است.
ریاست دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی نیز در آیین بدرقه دانشجویان به سرزمین نور با بیان اینکه حضور در مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس فرصتی مناسب برای کسب تجربه ‌ای خوب در راستای راهنمایی زندگی جوانان است، خاطر نشان کرد: اردوی راهیان نور این فرصت را ایجاد می کند تا در مقابل سختی‌ها و دشواری‌های زندگی کم نیاوریم و زمینه پیشرفت نیز فراهم شود.
علیرضا اقدامی در جمع دانشجویان اعزامی به راهیان نور گفت: رضای معنوی مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس و یادآوری جانفشانی رزمندگان آن دوران موجب تقویت روحیه و فرهنگ ایثار و شهادت در میان نسل سوم و چهارم می‌شود.
وی راهیان نور را گسترش دهنده فرهنگ دفاع مقدس، گنجینه ارزشمند مقاومت، جهاد و ایثار و شهادت دانست و تصریح کرد: تبیین جایگاه دفاع مقدس و شهدا در میان نسل جوان، خنثی کننده توطئه‌های دشمنان انقلاب اسلامی است.
ریاست دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی با بیان اینکه شهدای ما کاری حسینی کرده‌اند، خاطرنشان کرد: حالا نوبت ما است که کاری زینبی کنیم و نگذاریم زحمات و جانفشانی‌های آن عزیزان هدر برود و باید با دفاع از آرمان‌های امام (ره) و شهدای هشت سال دفاع مقدس این نظام و انقلاب را به سر منزل مقصود برسانیم.
اقدامی با تاکید بر اینکه وظیفه ما دانشگاهیان تلاش در عرصه علم و دانش است، گفت: البته این به تنهایی کافی نیست و مهمتر از آن، این است که همه ما و به خصوص شما بسیجیان پس از مراجعه به دانشگاه جهاد فرهنگی کنید و علاوه بر سعی برای بهتر بودن باید تلاش کنید جامعه را نیز به سمت مطلوب حرکت دهید.
وی همچنین افزود: نماد رشد فرهنگی در این واحد این است که مسجد ما با حضور پرشور دانشجویان گرم شود و در زمینه حجاب و عفاف و امر به معروف و نهی از منکر پرتلاشگر از قبل حضور داشته باشید.
اقدامی در پایان خطاب به دانشجویان گفت: در این راستا شما وظیفه سنگینی پس از بازگشت از مناطق عملیاتی دارید، چرا که شما با حضور در آن مناطق با شهدا آشنا شده‌اید و می‌توانید به خوبی سفیران جهاد فرهنگی در دانشگاه به ویژه در اقامه نماز جماعت در مسجد و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باشید.

Share