فرمانده نیروی دریای ارتش:

آموزش کارکنان در نیروی دریایی ارتش ایران بالاتر از استانداردهای جهانی است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،فرمانده نیروی دریای ارتش گفت: آموزش کارکنان در نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بالاتر از استانداردهای جهانی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،فرمانده نیروی دریای ارتش گفت: آموزش کارکنان در نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بالات۱۳۹۲۰۸۰۹۰۰۰۲۸۷_PhotoAر از استانداردهای جهانی است.

امیر دریادار حبیب‌الله سیاری در حاشیه سفر خود به گیلان با اشاره به پرورش نیروی انسانی در نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی آموزش در نیروی دریایی ارتش توسط نیروهای خارجی انجام می‌شد و دیگران نیروها را تربیت می‌کردند تا بتوانیم نیروی دریایی را هدایت کنیم.

وی به نگه‌داری و تعمیر تجهیزات در نیروی دریایی ارتش قبل از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: ناوها، ناوشکن‌ها، هواپیماها و بالگردها برای تعمیر به کشورهای سازنده ارسال می‌شد و ما تنها کاربری تجهیزات را به عهده داشتیم.

سیاری با بیان اینکه تاکتیک‌هایی که هر نیرویی باید به‌کار گیرد تا در دفاع بتواند پیروز شود، فکر و خلاقیت آن قبل از پیروزی انقلاب اسلامی متعلق به دیگران بود، خاطرنشان کرد: در داخل کشور صاحب فکر نبودیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش، منطقه دریانوردی این نیرو قبل از پیروزی انقلاب اسلامی را محدوده کوچک خلیج فارس، تنگه هرمز و دریایی عمان دانست و بیان کرد: به دریای آزاد راه نداشتیم و یک حلقه از زنجیر دیواره دفاعی ناتو در مقابل کمونیست شوروی بودیم.

وی با اشاره به اینکه تمام آموزش و تخصص‌های مورد نیاز با در نظر گرفتن شاخص‌های مذهبی، ارزشی و انقلابی که یک رزمنده می‌خواهد امروز در داخل کشور انجام می‌شود، تصریح کرد: فرماندهی آموزش تخصص‌های دریایی رشت، حسن‌رود، منجیل و دانشگاه امام خمینی(ره) در نوشهر به نیروها آموزش لازم را ارائه می‌کنند.

سیاری به وجود مراکز آموزشی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در گیلان و مازندران اشاره کرد و یادآور شد: امروز تمام آموزش‌ها با شاخص‌های مورد نیاز در داخل کشور ارائه می‌شود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش ویژگی کارکنان این نیرو را مومن، متعهد، متخصص، ولایتمدار، ایثارگر و شهادت‌طلب برشمرد و اظهار کرد: آموزش کارکنان در نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بالاتر از استانداردهای جهانی است.

وی با بیان اینکه نیروهای ایرانی ناوهای جمهوری اسلامی را در آب‌های آزاد جهان هدایت می‌کنند، تصریح کرد: موضوع مذکور نشان می‌دهد آموزش‌ها در نیروی دریایی ارتش از استانداردهای جهانی برخوردار بوده و بالاتر است.

سیاری متذکر شد: زمانی نمی‌توانستیم تجهیزات خود را تعمیر کنیم و اجازه ورود به نرم‌افزارها به ما داده نمی‌شد، اما امروز تمام تعمیرات از پایین‌ترین ‌رده تا بالاترین رده را در کشور انجام می‌دهیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به اینکه در گذشته تنها تعویض کار بودیم، بیان کرد: امروز قطعه می‌سازیم و این امر را از امام(ره) آموختیم که در ابتدای انقلاب اسلامی فرمودند؛ در بحث تامین تجهیزات نظامی مورد نیاز باید روی پای خودتان بایستید.

وی به رزمایش نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در شمال اقیانوس هند اشاره کرد و گفت: رزمایش پیامبر اعظم(ص) در مساحت ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار کیلومتر مربع بیش از ۱.۵ برابر مساحت جمهوری اسلامی ایران انجام شد و تاکتیک‌های به‌کار گرفته شده ساخته و پرداخته ذهن فعال فرزندان این کشور در نیروی دریایی بود.

نیازی نداریم دیگران به ما تاکتیک یاد دهند

سیاری با تاکید براینکه نیازی نداریم دیگران به ما تاکتیک یاد دهند، اظهار کرد: اکنون تاکتیک خلق می‌کنیم و ابتکار و خلاقیت داریم، همان کاری که در دفاع مقدس انجام دادیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش به نوسازی تجهیزات اشاره کرد و یادآور شد: زمانی نمی‌توانستیم تعمیر کنیم، اما امروز ناو موشک‌انداز، ناوشکن و زیردریایی می‌سازیم و این موضوع دیگر شعار نیست بلکه عمل است./فارس

 

Share