فرماندار شهرستان رشت با تاکید بر لزوم همیاری دستگاه ها در توسعه فضای مطالعه:

در جامعه ای که کتابخوانی رواج داشته باشد تهاجم فرهنگی رخ نمی دهد

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،فرماندار شهرستان رشت تصریح کرد:تهاجم فرهنگی در کشوری اتفاق می افتد که معرفت درستی از فرهنگ خود نداشته باشند و این معرفت در جامعه ای ایجاد می شود که کتابخوانی رواج داشته باشد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،سید عیسی مهدوی فرماندار شهرستان رشت در جلسه بررسی مشکلات کتابخانه های عمومی شهرستان رشت اظهار کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب ۱۲ سفارش اساسی و راهبردی در خصوص کتابخانه و فرهنگ کتابخوانی بیان کرده بودند ،بحث کتاب و کتابخوانی در جامعه بسیار تأثیرگذار است.
IMG_2796به گزارش خبرنگار دیارمیرزا فرماندار شهرستان رشت; اشخاص فرهنگی ،تولید فرهنگی و بستر فرهنگی را سه عامل مورد نیاز برای توسعه فرهنگی دانست و عنوان کرد: در شهرستان رشت هر سه عامل موجود است در حوزه ی شخصیت های فرهنگی همیشه شهرستان رشت در کشور سرآمد بوده است و در زمینه تولید فرهنگی یکی از شهرستان های شاخص در استان گیلان بوده و هستیم و امیدواریم با مدیریت جدید کتابخانه های عمومی استان گیلان که فردی جوان و پرانرژی است این تولیدات از جمله نشر کتاب در شهرستان رشت افزایش چشمگیری داشته باشد.
وی در ادامه در خصوص بستر فرهنگی گفت: این موضوع به دولت و دستگاه های دولتی مربوطه بر می گردد و باید در این زمینه تلاش وافری صورت پذیرد.
مهدوی بحث سرانه کتابخوانی را نگران کننده دانست و اظهار کرد: دستگاه های دولتی باید اهتمام ویژه ای در این زمینه داشته باشند و امکانات مورد نیاز را فراهم آورند.
فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه با توجه به پیشرفت تکنولوژی نه تنها احتیاج به کتاب و کتابخوانی کم نمی شود بلکه نیاز به کتابخوانی بیشتر نیز می شود تصریح کرد:تهاجم فرهنگی در کشوری اتفاق می افتد که معرفت درستی از فرهنگ خود نداشته باشند و این معرفت در جامعه ای ایجاد می شود که کتابخوانی رواج داشته باشد.
وی در پایان اعلام کرد: نباید منتظر این بود که نهاد کتابخانه های استان به تنهایی به گسترش کتابخانه ها بپردازد بلکه باید شهرداری ها و سایر ارگان های دولتی مانند بازوی این نهاد در توسعه کتابخانه ها و فرهنگ کتابخوانی کمک کنند.خصوصاً باید در زمینه نیم درصد شهرداری ها به موقع پرداخت شود و بدهکاری وجود نداشته باشد تا نهاد کتابخانه های عمومی استان گیلان بتواند به کار خود ادامه دهد.

Share