سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری

در پرونده «پدیده شاندیز»فعلا فردی دستگیر نشده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محسنی اژه‌ای در مورد پرونده پدیده شاندیز گفت: هنوز کسی بازداشت نشده است و آن چیزی که قوه قضاییه وارد شده برای این است که در آینده مشکلات دیگری به وجود نیاید و مردم دچار مشکل نشوند.

13930728ejePhotoAبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای در هفتاد و چهارمین نشست خبری خود ضمن تبریک فرا رسیدن میلاد پیامبر اکرم و امام صادق (ع) با اشاره به سالگرد حماسه نهم دی گفت: نهم دی‌ماه سال ۸۸ بعد از فتنه حقیقتاً نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران شد و مردم برگ زیرین دیگری را بر صفحات انقلاب اسلامی افزودند.

سخنگوی قوه قضاییه افزود: از صداوسیما تشکر می‌کنم که ابعاد خوبی از فتنه را بیان کرد و یادآوری کرد که این فتنه می‌رفت تا ضربات زیادی را به کشورمان بزند.

اژه‌ای اظهار داشت: در فتنه ۸۸ به حقوق مردم تعرض شد، به رأی مردم بی‌احترامی شد، قانون زیر پا گذاشته شد و دشمن طمع کرد و تحریم‌ها تشدید شد.

وی اظهار داشت: هرچه که از زمان فتنه می‌گذرد عمق آن و دست داشتن عوامل خارجی در فتنه روشن‌تر می‌شود.

در پرونده «پدیده شاندیز» فعلا فردی دستگیر نشده است/ خروج مدیرعامل این شرکت از کشور را تأیید نمی‌کنم

اژه‌ای درباره آخرین اقدامات در خصوص پدیده شاندیز اظهار داشت: پدیده شاندیز شرکت و سهامدارانی دارد و عمدتاً نگرانی قوه قضاییه از پیش‌آمد احتمالی برای مردم است.

وی افزود: شرکت سهامی خاص که به این طریق تبلیغات عمل می‌کند و سهام خود را با قیمت بالا به افراد واگذار می‌کند باید قوه قضاییه دغدغه آن را داشته باشد که در آینده برای مردم مشکلی ایجاد نشود.

سخنگوی قوه قضاییه بیان داشت: شکایت‌هایی که از دستگاه‌های مختلف در خصوص شرکت پدیده شاندیز انجام شده است.

اژه‌ای گفت: در صورتی که مسائلی را پیشگیری و پیش‌بینی کنیم بهتر است و قطعاً‌ در آینده با مشکلات کمتری مواجه می‌شویم.

معاون اول قوه قضاییه خاطرنشان کرد: فعلاً کسی در این خصوص بازداشت نشده است ولی تحقیقاتی صورت گرفته است.

وی تأکید کرد: پرونده شرکت پدیده شاندیز در حال بررسی است و مبلغی نیز هنوز در این خصوص در نظر گرفته نشده است ولی دفاتر بعضی از دلال‌های در این خصوص پلمب شده است.

اژه‌ای یادآور شد: دادستانی نیز در جهت منع تبلیغات پدیده شاندیز در رسانه‌ها اقدام کرده است و در آینده رسیدگی نهایی انجام می‌شود.

سخنگوی قوه قضاییه تأکید کرد: اختلاف‌نظری مراکز مختلف دولتی در مسائلی مانند پدیده شاندیز دارند که اگر این اختلافات نبود یک مجموعه‌ای تا به این حد پیش نمی‌رفت و با مشکلات فعلی مواجه نمی‌شدیم.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی براینکه آیا مدیرعامل این شرکت از کشور خارج شده است گفت:‌این موضوع را تأیید نمی‌کنم.

اگر دولت و مجلس در بودجه قوه قضاییه مساعدت نداشته باشند بعضی مأموریت‌ها زمین می‌ماند

محسنی اژه‌ای در مورد لایحه بودجه ۹۴ و اعتبارات قوه قضاییه اظهار داشت: از بعضی از تنگناهایی که دولت دارد مطلع هستیم ولی با توجه به مأموریت‌هایی که برعهده قوه قضاییه است و سندهای بالادستی و برنامه‌های ۵ ساله و قوانین سال گذشته و امسال نمی‌‌توان با همین بودجه قوه قضاییه را اداره کنیم و با مشکل مواجه می‌شویم.

وی ادامه داد: دولت و مجلس نهایت مساعدت را داشته باشند و در غیر این صورت بعضی از مأموریت‌ها بر زمین می‌ماند.

اژه‌ای درباره گزارشی که به رهبر معظم انقلاب داده شده است نیز گفت: نهایت تلاش را می‌کنیم که از این تنگنا خارج شویم.

در ادامه این جلسه اژه‌ای در پاسخ به پرسشی مبنی بر ایجاد شعبه ورزش توسط دادستانی اظهار داشت: تا جایی که ممکن باشد در شهرهای بزرگ از جمله تهران سعی می‌کنیم موارد را به صورت تخصصی پیگیری کنیم و اگر لازم باشد یک شعبه ویژه در این خصوص ایجاد خواهد شد.

حکم پرونده تخلفات شورای شهر رشت صادر شده است/ وجود بیش از یک متهم در پرونده مدیرعامل سابق کیش

محسنی اژه‌ای در مورد پرونده پدیده شاندیز گفت: هنوز کسی بازداشت نشده است و آن چیزی که قوه قضاییه وارد شده برای این است که در آینده مشکلات دیگری به وجود نیاید و مردم دچار مشکل نشوند.

وی افزود: اگر جایی فساد باشد و با آن برخورد شود مردم خوشحال می‌شوند آن ۱۲ هزار میلیاردی هم که مطرح شده اشتباه بود زیرا شاید به فکر مردم بیاید که ۱۲ هزار میلیارد تومان از بانک خارج شده و خورده شده.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: ولی اینگونه نیست بلکه آن ۱۲ هزار میلیارد گردش مالی بوده و باعث این ضرر شده است اما مسئولان اعلام کردند که همه آن مبلغ برگشته است.

اژه‌ای اظهار داشت: باید این نکته را مدنظر قرار دهیم که در اعلام اینگونه مسائل نباید سیاه‌نمایی و بزرگ‌نمایی شده و همین‌طور تشویش اذهان عمومی ایجاد شود و مواردی از این دست که در مراحل اولیه رسیدگی است به سطح جامعه برسد.

سخنگوی قوه قضاییه درباره پرونده مدیرعامل سابق کیش گفت: اینکه تعداد قابل توجهی از مدیران در این پرونده مطرح هستند را تأیید نمی‌کنم ولی قطعاً بیش از یک نفر مطرح است و تا زمانی که حکمی صادر نشده است نمی‌توانیم جزئیات این پرونده را بگوییم اما اکنون این پرونده در حال رسیدگی است.

وی در خصوص پرونده تخلفات شورای شهر رشت اظهار کرد: حکم صادر شده ولی از قطعی شدن آن اطلاعی ندارم.

تکذیب تبدیل قرار کفالت مرتضوی به وثیقه/ پرونده «م – ر» به دیوان عالی رفته است

محسنی اژه‌ای در خصوص پرونده مرتضوی و تبدیل قرار کفالت به وثیقه برای وی گفت:‌ قرار کفالت وی تبدیل به وثیقه نشده است همچنین پرونده‌ایی که در دادسرا مطرح بوده است را هیچ دادگاه دیگری نگرفته و گرفتن این پرونده توسط نهادها یا سازمان‌های دیگر صحت ندارد.

وی درباره پرونده معاون رئیس جمهور سابق افزود: این پرونده به دیوان عالی کشور رفته و تجدیدنظر آن در دیوان عالی است اما هنوز رأی صادر نشده است.

اژه‌ای درباره اینکه پدیده شاندیز در حوزه فروش سهام تخلفی داشته یا خیر و اینکه مقامات قضایی در سال قبل هم تذکر داده بودند که صداوسیما تبلیغ پدیده شاندیز را نکند، اظهار داشت: این مقامات قضایی حکم قضایی نداده بودند و فقط تذکر داده بودند همچنین مجموع آن شکایت به دستگاه قضایی رسیده و دادستان در حال بررسی است و باید جلوتر برویم که ببینیم ابعادش به کجا می‌رسد.

اموال زنجانی تکافوی بدهی‌ها را نمی‌دهد/ احتمال برگزاری دادگاه تا پایان امسال

محسنی اژه‌ای در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه آبا برای بابک زنجانی کیفرخواست تنظیم شده و قرار است دادگاه برقرار شود گفت: آخرین خبری که من گرفتم فعلا برای سه نفر متهمین قرار مجرمیت صادر شده اما هنوز کیفرخواستی صادر نشده است چرا که باید دادستان و یا جانشین وی نظر دهند تا کیفرخواست صادر شود

وی با اشاره به اینکه در این پرونده ۶ نفر بازداشت شدند که برای سه نفر آنها قرار مجرمیت صادر شده گفت:‌ از بیش از ۵۰ نفر به عنوان مطلع و متهم تحقیق شده است.

سخنگوی دستگاه قضایی تصریح کرد: اموالی که تا الان شناسایی شده بر اساس تصمیم ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی مصوب، شناسایی و تقویم شد تا در اختیار شرکت نفت قرار داده شود.

معاون اول قوه قضائیه خاطر نشان کرد: بخشی از این اموال که شناسایی و کارشناسی شده به متهم و وکیل او ابلاغ شده اما آنها  اعتراض کردند به همین جهت موضوع در حال بررسی است.

اژه‌ای با تاکید بر آنکه اگر چنانچه دادستان نقصی نگیرد برای آن سه متهم کیفرخواست صادر می‌شود گفت:‌ پرونده سه متهم دیگر در حال رسیدگی است ما در ردیابی اموال هم توفیقات خوبی پیدا کردیم البته به حساب ریالی دلار یا یوروی امروز این اموال تکافوی بدهی را نمی‌دهد اما ردیابی شده که اموال کجا رفته و صرف چه چیزی شده است اما هنوز بخشی از پول نامشخص است.

محسنی اژه‌ای ادامه داد: من از بازپرس سوال کردم که آیا متهم در جلسات بازپرسی صداقت دارد یا خیر بازپرس در جواب من گفت نه اما ما هر مقدار که بتوانیم تحقیقات را ادامه می‌دهیم.

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به این سوال که احتمال دارد تا پایان امسال اولین جلسه دادگاه بابک زنجانی برگزار شود گفت:‌بستگی دارد باید ببینیم دادستان قرار مجرمیت صادر شده را تائید می‌کند یا خیر من از بازپرس پرسیدم گفت قرار مجرمیت بیش از ۲ هزار صفحه دارد من گفتم ۲ هزار صفحه برای قرار مجرمیت؟ که بازپرس گفت بله به همین جهت قرار مجرمیتی که ۲ هزار صفحه دارد زمان می‌برد تا تائید شود.

وی ادامه داد: اگر دادستان سریعتر قرار مجرمیت را بخواند و نقصی نگیرد ممکن است تا پایان امسال اولین جلسه دادگاه برگزار شود.

سخنگوی قوه قضائیه با اشاره به تلاش دستگاه قضایی در جهت شناسایی اموال گفت: همواره تلاش دستگاه قضایی این بوده که اموال شناسایی کند که اگر این فرد وجوهی دارد به شرکت نفت داده شود. سیستم‌های اطلاعاتی و دولت هم کمک خوبی در این زمینه کردند.

وی ادامه داد: یکی از مسائلی که آن موقع مطرح شد چرا بابک زنجانی بازداشت شده اگر بازداشت نمی‌شد الان در چه وضعیتی بودیم؟ قوه ناگزیر بود وی را بازداشت کند با وجود اینکه شکایتی مطرح نبود.همکاران ما حتی روزهای پنجشنبه و جمعه و ایام تعطیلات هم پیگیری رسیدگی به این پرونده بودند.

بعضی از مطالب مطهری در نامه‌ به رئیس قوه قضاییه کذب محض و قابل تعقیب قضایی است

غلامحسین محسنی اژه‌ای در پاسخ به پرسشسی مبنی بر اظهارات رئیس قوه قضاییه در خصوص حصر بعضی از نامزدهای انتخاباتی در سال ۸۸ و ایراداتی که مطهری نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی درباره سخنان رئیس قوه قضاییه طی نامه‌ای منتشر کرده است، اظهار داشت: اظهاراتی در خصوص بعضی از نامزدهایی که برخلاف قانون داشته‌اند مطرح شد.

وی افزود: بعضی از مطالب نامه آقای مطهری در این خصوص کذب محض است و قابل تعقیب قضایی و در آینده‌ای نزدیک نیز مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

اژه‌ای گفت: آقای مطهری در جلسه شورای عالی امنیت حضور نداشتند و بعضی از مطالب را در این نامه به صورت حدس و گمان مطرح کرده‌اند که این کار در شأن نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی نیست.

سخنگوی قوه قضاییه بیان داشت: با ابزارهای سیاسی برخورد با قانون صحیح نیست و این اقدامات دیگر نخ‌نما شده است.

معان اول قوه قضاییه خاطر نشان کرد: به زودی جواب این نامه داده خواهد شد.

قوه قضائیه به موضوع تخریب پاساژ علاءالدین ورود نکرده است/ احتمال تجدید‌نظر در عملکرد شوراهای حل اختلاف

غلامحسین محسنی اژه‌ای در خصوص شوراهای حل اختلاف گفت: اساس شورای حل اختلاف باید کار صلح و سازش باشد و فلسفه وجودی آن این است که کار قوه قضائیه را کم کند. بعد آمدند مسائل کوچکتر را گفتند در شورا قاضی حل و فصل کند بنابراین در شورای حل اختلاف حکم صادر نمی‌شود.

وی افزود: ما در ارزیابی‌‌هایی که در این ۵ سال و چند ماه داشتیم به این نتیجه رسیدیم که در مجموع کارکرد این شورا مناسب است ولی باید حکم کردن قاضی را به خود قوه قضائیه واگذار کرد و شاید از این جهت موجب تجدید‌نظر در عملکرد شورا بشود.

وی در خصوص تخریب پاساژ علاء‌الدین اظهار داشت: قوه قضائیه هنوز ورود نکرده است و چون قوه وارد نشده من اظهار‌نظری نمی‌کنم ولی باید گفت چطور برخی‌ از قسمت‌های این پاساژ که در مرکز شهر و مدنظر مسئولان قرار دارد به صورت غیرقانونی ساخته شده و استفاده هم شده است.

حکمی برای پرونده رئیس جمهور سابق صادر نشده است/ زمینه‌های لازم فراهم شود سران فتنه محاکمه می‌شوند

محسنی اژه‌ای در پاسخ به پرسشی مبنی بر نامه وزارت علوم به قوه قضاییه درباره بورسیه‌ها اظهار داشت: اگر اتهامی در این خصوص وارد شده باشد قوه قضاییه به آن رسیدگی می‌کند.

در ادامه این جلسه سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به پرسشی درباره پرونده متهمان حادثه گلپایگان و تأخیر در دستگیری این افراد گفت: یک مجرمی ممکن است اقدامات متعددی داشته باشد و شناسایی نشود خوشایند نیست ولی امکانپذیر است.

وی ادامه داد: جرم‌های این باند در یک منطقه نبوده است و نیروی انسانی نیز تلاش خود را در این خصوص کرده و امید است افرادی از این دست در صورت داشتن تخلفات زودتر دستگیر شوند و مردم این توقع را دارند که نیروی انتظامی افراد مجرم را زودتر شناسایی و دستگیر کند.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: پرونده مربوط به جنایات گلپایگان خارج از نوبت رسیدگی می‌شود ولی چون در این پرونده قتل نیز وجود دارد کمی با تأخیر به نتیجه می‌رسد.

در ادامه این جلسه محسنی اژه‌ای در پاسخ به پرسشی مبنی بر پرونده بیمه توسعه و رسیدگی به آن اظهار داشت: این پرونده در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی نیز در حال بررسی است.

وی گفت: بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و دارایی و دادسرا در حال بررسی این پرونده هستند و اقدامات قضایی در مراحل اولیه است.

اژه‌ای در پاسخ به پرسش دیگری مبنی براینکه قوه قضاییه چه اقدامی را برای مطرح کردن اتهامات سران فتنه در نظر دارد، اظهار داشت: مردم که از جرائم در فتنه و اتفاقات بعد از آن اطلاع دارند ولی تا زمانی که کیفرخواست صادر نشود نمی‌توان این اتهامات را عنوان کرد.

وی افزود: اگر روزی زمینه‌های لازم فراهم شود محاکمه سران فتنه صورت می‌گیرد و مردم مطلع می‌شوند.

سخنگوی قوه قضاییه درباره بررسی پرونده رئیس جمهور سابق بیان داشت: پرونده رئیس جمهور سابق در حال حاضر در شعبه دادگاه مطرح است و هنوز حاکمی صادر نشده است.

توقیف روزنامه و بازداشت خبرنگار آن در هفته گذشته به هم ربطی ندارد/ اطلاع خانواده خبرنگار متهم از بازداشت وی

غلامحسین محسنی اژه‌ای ضمن تائید خبر توقیف یک روزنامه و بازداشت خبرنگار آن در هفته گذشته گفت: توبیخ این روزنامه و بازداشت خبرنگارش هیچ ربطی به هم ندارد و طبعا در مراحل ابتدایی بررسی است و باید ببینیم که قرار صادر می‌شود یا خیر.

وی افزود: روزنامه بر اساس آنچه دادستان گفته است به دلیل درج مطالب غیر قانونی توقیف شده است.

معاون اول قوه قضائیه در واکنش به موضوع بی‌اطلاعی خانواده خبرنگار بازداشت ‌شده از بازداشت این فرد گفت: الان کسانی که بازداشت می‌شوند به هیچ وجه نمی‌شود که خانواده‌هایشان مطلع نشوند اما امکان دارد که اتاق زندانی را ندانند ولی خبر بازداشت را قطعا می‌دانند.

وی ادامه داد: دو فرض هم وجود دارد. گاهی بستگان درجه یک خبر ندارند که دلیلی هم وجود ندارد آنها خبر داشته باشند و فرض دوم اینکه یکی از اعضای خانواده از بازداشت متهم مطلع شده اما نخواسته که به دیگر اعضای خانواده اطلاع دهد.

برخلاف ادعای برخی نمایندگان هیچ‌ پرونده‌ای بدون رسیدگی مختومه نمی‌شود

محسنی اژه‌ای درباره اینکه آیا فعالیت‌های پدیده شاندیز متوقف می‌شود، گفت: فعالیت‌های این مجموعه توقفی ندارد و بعضی از دفاتری که اقدام به دلالی و تبلیغات این پروژه کرده بودند و تبلیغات آن در رسانه‌ها متوقف شده است.

وی ادامه داد: اختلاف بین شهرداری و وزارتخانه‌های دیگر در خصوص پروژه‌های این شرکت بوده است.

سخنگوی قوه قضاییه اصل مجموعه به کار خود ادامه می‌داد و مردم نیز توجه داشته باشند به صرف تبلیغات اقدام به سرمایه‌گذاری نکنند.

در ادامه اژه‌‌ای درباره پرونده گزارش تحقیق و تفحص در تأمین اجتماعی اظهار داشت: مواردی که مجلس به قوه قضاییه ارائه می‌دهد مورد بررسی قرار می‌گیرد و در مهلت مقرر به نتیجه می‌رسد.

وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی براینکه بعضی از نمایندگان عنوان می‌کنند یکسری از پرونده‌های تأمین اجتماعی بدون بازپرسی مختومه شده است، گفت: قطعاً پرونده‌ای بدون رسیدگی مختومه نمی‌شود و در این خصوص نیز افرادی احضار شده‌اند.

تخلف بودن یا نبودن برداشت دولت از صندوق توسعه ملی باید بررسی شود

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای در پاسخ به سوالی مبنی بر استرداد ۱۳۰ زندانی ایرانی که در زندان‌های آذربایجان هستند، گفت: قطعاً در این مورد اقدامات لازم صورت می‌گیرد اما بحث استرداد مجرمین به این معنا نیست که هر زمانی که ما اقدام کنیم محقق شود شاید زمان ببرد، احتمال دارد موارد خاصی باشد که آن کشور ادعایی داشته باشد و زندانی را تحویل ندهد اما در هر صورت حتی با تأخیر انجام می‌شود.

یکی از خبرنگاران خطاب به محسنی اژه‌ای گفت که سال ۸۸ هم بحث توقف تبلیغات پدیده شاندیز مطرح بود اما ظاهراً دستگاه قضایی می‌خواهد به آسانی از این موضوع بگذرد که اژه‌ای در پاسخ گفت: یک دستگاه از دستگاه اجرایی دیگر شکایت دارد و معترض است، باید چه کرد؟

وی افزود: همان زمانی که شما می‌گویید استاندار و شهردار با یکدیگر اختلاف داشتند، استاندار شکایت داشت و شهردار مجوز داده بود، یکی از کارهایی که در این پرونده باید انجام شود این است که به کسی که مجوز داده بگوییم شمایی که مجوز صادر کردید اصلاً حق صدور چنین جوازی داشتید یا خیر، تا بحث‌های مقدماتی حل نشود قاضی نمی‌تواند جلوگیری کند، آن زمان هم این شرکت مجوز داشته است.

معاون اول قوه قضاییه خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی نمی‌خواهد ساده از کنار این موضوع عبور کند اما براساس جوسازی رسانه‌ای هم تصمیم نمی‌گیرد، ما براساس مستندات کار می‌کنیم.

وی خطاب به خبرنگار گفت: قبلاً صاحب یکی از سایت‌ها نامه‌ای به دادستان تهران نوشت مبنی بر اینکه «من قبلاً مطالبی به دستم می‌رسید که هرکدام را به نحوی منتشر می‌کردم، برهمین اساس شکایت‌هایی از من کردند اما من گفتم با منی که صاحب رسانه هستم چنین برخوردی می‌شود ولی بعد از مدتی همین بلا سر خودش آمد و وقتی که هنوز اتهامش ثابت نشده و بازداشت نشده بود رسانه‌ها علیهش مطلب نوشتند به همین جهت هم گفت از حالا تصمیم گرفتم تا چیزی از طرف مرجع قضایی ثابت نشده چیزی ننویسم به همین جهت شما هم ممکن است یک روزی همین بلا سرتان بیاید.»

خبرنگار گفت: یعنی شما من را تهدید می‌کنید؟ محسنی اژه‌ای گفت: نه تهدید نمی‌کنم، می‌خواهم بگویم قوه قضاییه از خیلی وقت پیش وارد شده اما اختلافی بین دستگاه‌هاست که باید برطرف شود ما نه در مورد این شرکت بلکه هر شرکت دیگری با قاطعیت برخورد می‌کنیم.

وی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری مبنی بر اینکه آیا برداشت دولت از صندوق توسعه ملی تخلف بوده است یا خیر، گفت: توضیحات ارائه شده و روشن شده مبلغی که برداشت شده بود در تاریخ ۳۰ فروردین ماه ۹۳ سند زدند که برگردانده شده است.

وی افزود: براساس اطلاعات دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کل کشور اصل اتفاق صورت گرفت اما در مورد اینکه آیا تخلفی بوده است یا خیر باید بررسی شود.

خبرنگاری گفت: امروز در سیستان و بلوچستان ۹ نفر از تروریست‌ها دستگیر شدند آیا این افراد به جیش‌العدل وابستگی داشتند؟ که اژه‌ای در پاسخ گفت: الان اطلاعات تکمیلی ندارم، من هم صبح اصل خبر را شنیدم اما اینکه چند نفر و وابسته به کجا بودند اطلاعی ندارم.

یکی از مدیران شهرداری تهران همچنان در بازداشت است/ در بحث پاساژ علاالدین هنوز شکایتی به دستگاه قضایی نشده است

محسنی اژه‌ای در پاسخ به این سؤال که آیا در بحث تخریب دو طبقه از پاساژ علاالدین قوه قضاییه برای حفظ حقوق مردم ورود می‌‌کند یا خیر، گفت:‌ تا دیروز که در این مورد شکایتی به دستگاه قضاییه نشده بود اما در هر صورت بدیهی است که اگر کسی شکایتی کند قوه قضاییه ورود پیدا خواهد کرد.

سخنگوی قوه قضاییه همچنین در خصوص پرونده یکی از مدیران شهرداری تهران که به اتهام امنیتی بازداشت شده است، گفت: این پرونده همچنان در دادسرا بوده و فرد مورد نظر همچنان در بازداشت است اما قرار نهایی هنوز صادر نشده است.

اژه‌‌ای در خصوص طرح عدالت الکترونیکی در دستگاه قضاییه هم اظهار داشت: بخش اعظمی از این طرح تبدیل به قانون شده و قوه قضاییه مصمم است تا جایی که زیرساخت‌ها و بودجه اجازه می‌دهد دسترسی مردم به قضا و سرویس‌های الکترونیکی را توسعه دهد.

وی گفت: ما در سال ۹۲ و ۹۳ مشکل بودجه نداشتیم اما امسال با مشکل جدی در بحث بودجه مواجه‌ایم.

سخنگوی قوه قضاییه در پایان خاطرنشان کرد: اگر دولت بودجه بیشتری تخصیص دهد قطعاً گام‌های بلندتری در جهت سرویس‌دهی الکترونیکی در امر قضایی برداشته می‌شود که هم به نفع مردم و هم به نفع دستگاه قضایی است.

/فارس

Share