وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

گوگل فرهنگی به زبان فارسی راه اندازی می شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از راه‌اندازی گوگل فرهنگی به زبان فارسی خبر داد که می‌تواند باعث اشاعه محتوای فارسی در فضای مجازی شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از راه‌اندازی گوگل فرهنگی به زبان فارسی خبر داد که می‌تواند باعث اشاعه محتوای فارسی در فضای مجازی شود.ali-jannati

علی جنتی در حاشیه افتتاح بیستمین نمایشگاه بین‌المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک (الکامپ ۲۰۱۴) با اشاره به برنامه‌های وزارت ارشاد در حوزه محتوای دیجیتال گفت: در این بخش ۲ سال است که کار را به بخش خصوصی واگذار کرده‌ایم و معتقدیم که این بخش موفق‌تر از وزارت ارشاد عمل کرده است.

او با اشاره به انجام کارهای مربوط به حوزه محتوای دیجیتال گفت: هم‌اکنون شبکه ابری در حوزه فرهنگ طراحی شده و امیدواریم به زودی به نتیجه برسد. در همین حال شبکه ملی فرهنگ نیز در بسیاری از شهرها ایجاد شده و مورد استفاده قرار گرفته است.

وزیر ارشاد با تاکید بر نیاز کشور به محتوای غنی فارسی در حوزه دیجیتال گفت: پیش‌بینی می‌کنیم ظرف چند سال آینده در داخل کشور گوگل فرهنگی به زبان فارسی راه‌اندازی کنیم که نیاز کشور را در این بخش به صورت اینترنتی فراهم کند و کاربران امکان دسترسی به تمامی محتواهای مدنظر را به زبان فارسی داشته باشند.

جنتی با بیان اینکه از نظر فناوری و پیوستن به دولت الکترونیک وزارت ارشاد نسبت به سایر وزارتخانه‌ها عقب‌تر است گفت: اما در حوزه رسانه‌های دیجیتال قدم‌های خوبی برداشته شده و شورای فضای مجازی کار را به وزارت ارشاد واگذار کرده است. در این راستا بحث نظارت محتوای پیامک‌های انبوه توسط این وزارتخانه در دستور کار قرار گرفته است.

او با بیان اینکه دولت الکترونیک را باید در وزارت ارشاد نیز تحقق بخشیم، گفت: براساس طرح‌های در دست اقدام به زودی ثبت موسسات فرهنگی و مجوزدهی در حوزه کتاب از طریق سیستم‌های رایانه‌ای و به صورت آنلاین انجام می‌شود و دیگر نیازی به مراجعه حضوری نخواهد بود.

وزیر ارشاد در پاسخ به سوالی درخصوص برنامه‌های این وزارتخانه برای حضور در نمایشگاه‌های حوزه فناوری و اطلاعات گفت: با وجود اینکه نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال جنبه محتوایی دارد و توسط وزارت ارشاد برگزار می‌شود ما مانعی نمی‌بینیم که این نمایشگاه را بخواهیم با نمایشگاه الکامپ ادغام کنیم.

او گفت: در صورت اینکه توافق حاصل شود بهتر است که نمایشگاه الکامپ در رسانه‌های دیجیتال در قالب یک نمایشگاه یک بار در سال برگزار شود در این زمینه تشکل‌های مرتبط نیز باید با هم به نتیجه برسند./مهر

 

Share