استاندار گيلان در یازدید از عملیات اجرایی لایروبی رودخانه‌ی پیربازار

نگرانی‌های مردم درخصوص آبگرفتگی پیربازار بطور کامل بر طرف شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،استاندار گیلان اظهار امیدواری کرد : با هم افزایی بین شهرداری رشت و آب منطقه‌ای نگرانی‌های مردم درخصوص آبگرفتگی رودخانه‌ی پیربازار بطور کامل بر طرف شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،استاندار گیلان از عملیات اجرایی لایروبی رودخانه‌ی پیربازار رشت بازدید کرد.jpg2750

آذر ماه گذشته در پی بازدید دکتر نجفی از مناطق خسارت دیده از آبگرفتگی در پیربازار رشت،‌ آب منطقه‌ای موظف شد. لایروبی این رودخانه را آغاز کند.

استاندار گیلان در حاشیه‌ی این بازدید با بیان اینکه در بازدید آذر ماه گلایه‌هایی از شرکت آب منطقه‌ای به دلیل خسارت ۱۰۰ خانوار پیربازار به دلیل آبگرفتگی داشتیم گفت : خوشبختانه پس از این بازدید آب منطقه‌ای با قدرت حضور یافت و به رغم اینکه در تأمین اعتبارات مشکل داریم اما با امکاناتی استان کار شروع شد.

دکتر نجفی با بیان اینکه برای رفع نگرانی‌های مردم لایروبی ۳ کیلومتر از رودخانه‌ی پیربازار بصورت فوری ضروری بود گفت : در یک ماه گذشته حدود ۲۰ هزار مترمکعب خاکبرداری شده است.

وی افزود : برای لایروبی، سنگچینی و دیواره سازی این مسیر ۲۴ میلیارد ریال هزینه می‌شود.

دکتر نجفی با بیان اینکه عملیات لایروبی رودخانه پیربازار به طول ۹ کیلومتر ادامه خواهد یافت گفت : در مجموعه برای اجرای این عملیات ۹۰ میلیارد ریال هزینه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه لایروبی ۳ کیلومتر از بالا دست رودخانه‌ی پیربازار که محل اتصال رودخانه‌های گوهرود و زرجوب است هم ضروری می‌باشد گفت : این فعالیت نیز توسط شهرداری رشت انجام خواهد شد.

استاندار گیلان اظهار امیدواری کرد : با هم افزایی بین شهرداری رشت و آب منطقه‌ای نگرانی‌های مردم درخصوص آبگرفتگی رودخانه‌ی پیربازار بطور کامل بر طرف شود.

وی همچنین با قدردانی از همکاری مردم برای آزادسازی حریم رودخانه پیربازار گفت : استانداری گیلان تا پایان عملیات لایروبی این رودخانه نظارت قوی و دقیق خواهد داشت.

jpg2751

jpg2752

jpg2753

jpg2754

jpg2755

Share