جعفرزاده با درخواست از قوای سه گانه برای جلوگیری از تکرار فساد

تا زمانی که نقص ها برطرف نشود فساد کماکان وجود خواهد داشت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از قوای سه گانه خواست برای جلوگیری از تکرار فسادهای اقتصادی در کشور تدبیری بیاندیشند.

سازمان میراث فرهنگی باید پیش از تقدیم لایحه بودجه به مجلس در خواست خود را عنوان می‌کرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از قوای سه گانه خواست برای جلوگیری از تکرار فسادهای اقتصادی در کشور تدبیری بیاندیشند.

jafarzade_6675 (11) غلامعلی جعفرزاده  اظهار کرد: ما در ادوار گذشته چیزی از قوه قضاییه خواستیم که من فکر می‌کنم تا زمانی که این کار انجام نشود فسادها تکرار می‌شود. ما گفتیم به محض اینکه فساد مثل اختلاس ۳ هزار میلیارد تومانی رخ داد سوای اینکه چه کسی تخلف کردند و چگونه باید با آن‌ها برخورد شود تیمی روی این مساله کار کند که شیارها و درزها کجا بوده، چطور توانسته اند تخلف را انجام دهند و برای این که تکرار نشود چه باید بکنیم؟

وی افزود: تا زمانی که نقص موجود که موجب ایجاد فساد می شود را برطرف نکنیم مشکل کماکان وجود خواهد داشت پس اصرار ما این است که روزنه‌ها شناسایی شود و جلوی آن‌ها گرفته شود تا این اتفاق تکرار نشود.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مردم از ما سوال می‌کنند که شما یک بار گزیده شدید، دو بار گزیده شدید نکند دست شما در یک کاسه است و بدتان نمی‌آید این اتفاق بیفتد. من فکر می‌کنم ما پاسخ خوبی برای مردم نداریم، یک چیزی را یک بار می‌توان توجیه کرد.

جعفرزاده ادامه داد: قطعا باید بعد از کشف این گونه فسادها پرونده متخلف بررسی شود تا با فرد خاطی برخورد شود و حکم لازم برای آن فرد اجرا شود اما موضوع مهم این است که قوای سه گانه باید برای جلوگیری از تکرار فسادهای اقتصادی تدبیری بیندیشند.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در پایان درباره برخورد قاطع با مفسدان اقتصادی در جلوگیری از فساد تاکید کرد: در موارد بزرگ این چنینی به دلیل اینکه مبتلابه تعداد محدودی از افراد جامعه است و حتی شامل کمتر از یک درصد می‌شود بنابراین جامعه از نحوه برخورد با خاطیان متنبه نمی‌شود زیرا هرکسی نمی‌تواند ۳ هزار میلیارد تومان بیت المال را بخورد بنابراین نحوه برخورد در این موارد چندان اثرگذار نیست باید راه تکرار این فسادها را بست.
/ایسنا

Share